Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd P0011 po wymianie rozrządu i KZFR


adamvcf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

właśnie jestem po serwisie obejmującym wymianę rozrządu z pompą wody, KFZR, świec, oleju w skrzyni biegów i płynu hamulcowego. Po odebraniu auto działa bez zarzutu, a nawet lepiej, szczególnie ze względu na nowy KZFR.

 

Problem w tym że na drugi dzień, po przejechaniu ok. 25 km po odebraniu z warsztatu wyskoczył mi błąd P0011 "Camshaft Position A - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1)". Mechanik zaprzeczył że mógł zrobić cokolwiek źle, wykasował błąd i kazał obserwować. Po kolejnych 70 km błąd pojawił się ponownie. Wykasowałem go i znowu po ok. 60 km błąd wyskoczył.

Dodam, że w aucie wyświetla się komunikat "skontroluj układ wydechowy". 

 

Na co konkretnie może wskazywać ten błąd? Gdyby tyczyło się to źle wykonanego rozrządu auto chyba dawało by mi o tym znać w inny sposób oraz błąd nie pojawiałby się dopiero po kilkudziesięciu kilometrach? Co sądzicie?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, adamvcf napisał:

Po odebraniu auto działa bez zarzutu, a nawet lepiej, szczególnie ze względu na nowy KZFR.

Problem w tym, że na drugi dzień, po przejechaniu ok. 25 km po odebraniu z warsztatu wyskoczył mi błąd P0011 " Camshaft Position A - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1)".

Mechanik zaprzeczył, że mógł zrobić cokolwiek źle, wykasował błąd i kazał obserwować.

Po kolejnych 70 km błąd pojawił się ponownie. Wykasowałem go i znowu po ok. 60 km błąd wyskoczył.

Wykasowanie błędu bez usunięcia przyczyny błędu nie jest rozwiązaniem problemu,

Sprawdź;

  1/ Poziom oleju,

  2/ Stan wtyków;

       a/ zaworu elektromagnetycznego,

       b/ czujników wału i wałka rozrządu,

       c/ czujnika płynu chłodzącego,

       d/ sond lambda,

 3/ Prawidłowość ustawienia rozrządu;

       - przeważnie przestawiony pasek o 1 ząbek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten błąd się bierze od za niskiej temperatury spalin, czyli w momencie dużych przeciążeń silnika. Często wyskakuje przy długotrwałych, wysokich obrotach. Jest zabezpieczeniem katalizatora. Nie oznacza on źle złożonego rozrządu, a dotyczy układu zasilania i zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Hej. Napisz co było przyczyną. Też mam ten błąd i nie wiem o co kaman. Rozrząd z KZFR też nowy, ale przede jego wymiana też był ten błąd. Pojawił się z znienacka. Auto generalnie dość słabe na wyższych obrotach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, fazi997 napisał:

Rozrząd z KZFR też nowy, ale przede jego wymiana też był ten błąd.

Auto generalnie dość słabe na wyższych obrotach. 

Zastosuj zalecenia jak wyżej oraz;

   - zmierz kąt wyprzedzenia zapłonu na biegu jałowym na gorącym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety do tej pory nie wiem co było przyczyną. Błąd sam zniknął, bez kasowania, w zasadzie dzień po napisaniu mojego postu. Potem rozrząd był ponownie sprawdzany przez mechanika, który wykluczył jakikolwiek błąd przy montażu i jak do tej pory nie mam żadnych problemów, błąd nigdy już się nie pojawił.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!