Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 1.4 tce lpg


pablo19705

Rekomendowane odpowiedzi

Oglądałem niedawno Megane III ph1 pierwsza rejestracja lipiec 2011,   z silnikiem 1.4 tce z instalacją LPG w ramach ewentualnego zakupu. Samochód eksploatowany w Polsce od 2016 roku. Właściciel poinformował mnie o niedawno wymienianym parowniku oraz chłodnicy, z powodu ubywania płynu chłodzącego. Czyżby początki kłopotów z uszczelką pod głowicą, jak można by to zweryfikować? I drugie pytanie, na gazie od montażu Megane przejechane miała 80 tys km, wskazana byłaby regulacja zaworów, jaki jej koszt?

Edytowane przez pablo19705
zmiana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi silnikami jest pewien problem, jak zdążyłem się dowiedzieć z lektury postów na forum. Pewnie najlepiej byłoby po zakupie od razu dla pewności uszczelkę pod głowicą wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego, że lepiej kupić samochód bez LPG i później samemu zakładać, to zgodzę się z @sylwekdm, bo nigdy nie wiadomo kto zakładał instalację  i jak się do tego przyłożył.

Natomiast co do wymiany 1.4TCe na 1.6 to nie brał bym się za to chociażby z tego względu, że wymagało by to wymiany połowy elektryki w samochodzie, co od razu pachnie kłopotami.

Ja w swojej meganie miałem sprawdzane luzy zaworowe przy okazji wymiany rozrządu (186. tys. km) i wszystkie były w normie.

Pęknięcie UPG możesz zweryfikować wstępnie za pomocą zestawów sprawdzających, czy w płynie chłodniczym jest CO2. Takie testery znajdziesz w ofertach na portalach aukcyjnych :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, pablo19705 napisał:

Samochód eksploatowany w Polsce od 2016 roku.

Istotny problem to rozciągnięty łańcuch rozrządu ; grzechotanie przy przyspieszaniu,

     - łańcuch który ociera o pokrywę głowicy i rozrządu,

     - produkuje opiłki metalu, które dostają się do oleju,

    - i może być problem z panewkami i wałkami w głowicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MichalVTS napisał:

Pęknięcie UPG możesz zweryfikować wstępnie za pomocą zestawów sprawdzających, czy w płynie chłodniczym jest CO2. Takie testery znajdziesz w ofertach na portalach aukcyjnych :)

Nie do końca, w ten sposób sprawdzisz tylko czy pęknięcie uszczelki połączyło komorę spalania z kanałem chłodzenia bloku. Bywa że płynu nie ubywa, a uszczelka wydmuchana.

Ja bym nie wykluczał zakupu z LPG, ale na pewno sprawdziłbym u kumatego gazownika.

Jaki przebieg ma ta Megane? 80 tys na gazie - sprawdź ilość spalań stukowych na poszczególnych cylindrach, jeśli b. dużo to może być efektem problemu o którym pisał wyżej Andrzej.

Edytowane przez rygoreg
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja jest Staga, co roku niby serwisowana, pieczatki przynajmniej są. Na gazie i na benzynie silnik pracuje tak samo. Podczas uruchamiania ani na zimnym, ani na gorącym, ani tez w czasie jazdy,  żadnych podejrzanych dźwięków z silnika słychać nie było. W serwisie Renault powiedzieli mi, ze w przypadku dużego luzu łańcucha mogłoby to wyjść po podpięcia komputera, jakaś niezgodność w położeniu walka rozrządu, czy jakoś tak. Można też sprawdzić po wychyleniu napinacza, ale pokrywę zaworów zdjąć trzeba. Zresztą koszt wymiany rozrządu, to ponad tysiak, to jeszcze nie tragedia . Gorzej z uszczelką, a zweryfikować trudno, i koszta w przypadku pękniętej tulei ogromne. Ogólnie auto ładne, środek nie zniszczony, z zewnątrz tez nie ma się do czego przyczepić. Niepokojące są tylko te wymiany reduktora i chłodnicy, pod kątem wycieków, może to początek końca UPG? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, pablo19705 napisał:

Właściciel poinformował mnie o niedawno wymienianym parowniku oraz chłodnicy, z powodu ubywania płynu chłodzącego.

Czyżby początki kłopotów z uszczelką pod głowicą, jak można by to zweryfikować?

Możliwie, że;

   - miał parownik niewłaściwie dobrany do mocy silnika,

   - lub zamiast regenerować wolał zakupić nowy,

Dziurka w chłodnicy mogła być mikroskopijna i możesz jej nie zobaczysz, bo ;

   -  płyn wyparuje i ani śladu po nim,

   - dopiero po sprawdzeniu chłodnicy pod ciśnieniem może ukazać się nieszczelność,

Głównym powodem uszkodzenia UPG jest ;

    - bardzo niski poziom ilości płynu chłodzącego,

    - co skutkuje przegrzaniem silnika,

   - w efekcie w silniku turbodoładowanym ulega uszkodzeniu UPG,  

   - a następnie długotrwała jazda ze zbyt niską ilością płynu w skrajnych przepadkach może

     doprowadzić do pęknięcia tulei cylindrycznej i to niezależenie czy auto jeździło na LPG czy z Pb,

Możliwe jest sprawdzenie clipem, czy ;

   - zarejestrowane są w sterowniku silnika zbyt wysokie temperatury płynu chłodzącego,

Zalecane jest;

  - montaż czujnika poziomu płynu chłodzącego.

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Czyli mogło coś być, ale niekoniecznie. 50 na 50. Do sprawdzenia wspomniane wyżej wysokie temperatury płynu chłodzacego, spalanie stukowe, wypadanie zapłonów na 2 i 3 cylindrze. czy maxi ecu to ogarnę, clipa nie mam? A czy sprzedający miał możliwość pokasować te zapisy w sterowniku, czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pablo19705 napisał:

czy maxi ecu to ogarnę, clipa nie mam?

1/ Przetestuj na swoim Scenicu, to udany silnik,

2 godziny temu, pablo19705 napisał:

A czy sprzedający miał możliwość pokasować te zapisy w sterowniku, czy nie?

2/ Dla chcącego/zdolnego, to nic trudnego,

3/Jeżeli jesteś bardzo zainteresowany zakupem to wg; mnie należy;

    -  umówić się z właścicielem na jazdę minimum 100 km,

    -  dokładnie sprawdzić poziom płynu chłodzącego na zimnym silniku;

             - zaznaczyć flamastrem poziom,

    -  wyjechać za miasto i dać po garach na wysokich obrotach,

    -  po skończonej jeździe poziom płynu nie może być poniżej zaznaczonego poziomu,

    -  jeżeli właściciel wyrazi zgodę, to pierwszy plus dodatni,

    -  niewłaściwie zamontowana/wystrojona instalacja LPG, może też być źródłem szeregu komplikacji,

        ale Ty też masz LPG więc jest OK,

    -  można ocenić wygląd świec oraz za pomocą endoskopu/kamery obejrzeć denka tłoków.

 

     

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie podejście to będziesz miał przy każdym kolejnym aucie , jak sam piszesz każdy może wykasować pamieć sterowników i w każdym oglądanym aucie możesz mieć taka niepewność , w tych czasach zakup to loteria jak nie wyjdzie coś od razu to za rok wyjdzie co było kupione takie niestety czasy , kupisz też auto z salonu i się okaże ze taczka bita na lawecie tylko stał.

Bez ryzyka tylko mpk , ale i tu różnie strajk bądź awaria i tez do miejsca docelowego nie dojedziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Refild napisał:

Takie podejście to będziesz miał przy każdym kolejnym aucie

Zawsze można zminimalizować ryzyko kupując auto z silnikiem bez wady fabrycznej. Co za interes po zakupie, profilaktycznie wymieniać łańcuch rozrządu i upg.

 80k na lpg, wymiana reduktora i chłodnicy już daje do myślenia.

Żeby nie skończyło się tak jak tutaj: 

https://megane.com.pl/topic/70505-uszczelka-pod-głowicą-do-wymiany/?do=findComment&comment=482446

albo po sprawdzeniu w ASO:

https://megane.com.pl/topic/70505-uszczelka-pod-głowicą-do-wymiany/?do=findComment&comment=510372

 

 

Edytowane przez sylwekdm
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Refild napisał:

kupisz też auto z salonu i się okaże ze taczka bita na lawecie tylko stał.

Bardzo słuszna uwaga,

Obecnie po zakup, czy to nowego auta do salonu czy używanego;

   -  należy iść z czujnikiem grubości lakieru,

   -  szukać śladów spawania i maskowania tej czynności,

   -  sprawdzać czy szyby są z jednego rocznika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!