Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

No i tak właśnie zrobiłem, czujnik VALEO 508793, został przelutowany i nagle... magia!

Klimatyzacja działa nawet przy -4*C, nie rozłącza jej co chwilę - jestem po wrażeniem 🤩

Btw. ciekawe tylko, czy latem dalej tak ten wentylator będzie wył czy coś ten czujnik temperatury miał w tej kwestii do powiedzenia. Na razie wszystko ładnie cichutko.

Po prawej stronie stary czujnik którego kable trzeba było przerwać

IMG_2890.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanowne grono. Mam następujący problem. Megane III z 2009 roku. Wysiadla klimatyzacja. Został wymieniony wentylator nic to nie dało, więc został wymieniony rezystor i filtr powietrza kabiony. Klimatyzacja zadziałała - zaczęło wiać. Jest tylko jedno ale... dmucha cały czas nawet przy wyłączeniu silnika, jedyne wyjście to wyjac bezpiecznik lub odłączyć akumulator. Panel od sterowania nie reaguje. Mimo, iż zmniejszam na panelu dmuchanie to nadmuch wieje z jedna prędkością. Zauważyłam, że pod kierownica po prawej stronie jest nie wpięta jedna kostka. Jednak nie jestem w stanie zlokalizować gdzie ta wtyczka powinna być wpieta. Potrzebuje schemat tych połączeń chyba że ktoś pomoże znając odpowiedz z autopsji. Z gory dziękuje. https://ibb.co/Q8Nb4r0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Cześć,

mam podobny problem tzn. klima zazwyczaj chłodzi po odpaleniu samochodu (ostatnio mi się zdarzyło, że nie chłodziła), gdy jadę raczej chłodzi zawsze, ale jak się zatrzymam albo stoję w korku to zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem.

Czynnik jest pełny - 100%. Specjalista stwierdził niedrożność chłodnicy, została wymieniona ale nic nie pomogło. Podłączył komputer i stwierdził, że czujnik temperatury parownika pokazuje dziwne wartości np -2,4 stp C, potem 20 stp C, następnie 8 stp ale wtedy dmuchała ciepłym powietrzem. Stwierdził, że trzeba wymienić czujnik. Samochód był odpalony na postoju kilkadziesiąt minut i sprężarka się co jakiś czas załączała i chłodziła, potem rozłączała i grzała.

Ogólnie straciłem zaufanie do specjalisty po tej chłodnicy... Wspomina też, że może to sprężarka ale jest niby dobra, może coś w elektryce itp...

Dzisiaj sprawdziłem temperaturę parownika za pomocą ELM i PyClipa.

Po odpaleniu silnika na postoju klima chłodzi - temp 8,8

Podczas jazdy klima chłodzi - temp 1,6

Po zatrzymaniu na chodzącym silniku klima zaczyna grzać - temp rośnie 15,6 - 16,8 - 21,6

Na koniec (musiałem wracać do pracy) temperatura spadła do 10 stp ale nawiew był cały czas ciepły. Może jakbym poczekał dłużej to by znów chłodziła.

Jakieś rady? 

Dziękuję

Michał

 

Screenshot_2024-06-18-11-58-53-013_org.pyrenteam.pyclip.jpg  Screenshot_2024-06-18-12-01-09-645_org.pyrenteam.pyclip.jpg  Screenshot_2024-06-18-12-07-16-151_org.pyrenteam.pyclip.jpg  Screenshot_2024-06-18-12-08-40-746_org.pyrenteam.pyclip.jpg  Screenshot_2024-06-18-12-10-22-194_org.pyrenteam.pyclip.jpg  Screenshot_2024-06-18-12-11-47-444_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, michas napisał(a):

gdy jadę raczej chłodzi zawsze, ale jak się zatrzymam albo stoję w korku to zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem.

Na postoju wentylator silnika włącza się na drugi bieg? Wygląda jakby skraplacz nie był odpowiednio chłodzony.

Sonda parownika pokazuje prawidłowo, nie ma sensu jej wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli cały czas wyje to znaczy, że pracuje ciągle na drugim biegu. Normalnie powinien przy włączonej klimatyzacji się kręcić na pierwszym biegu, nawet zimą, chyba że ciśnienie zbyt mocno wzrośnie i trzeba schłodzić parownik bądź sam silnik tego wymaga latem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, michas napisał(a):

Osobiście nie wiem na jakim biegu pracuje.

Nie masz wyjścia, musisz wysiąść z samochodu i posłuchać. Na pierwszym biegu praktycznie nie słychać wentylatora, na drugim wytwarza znaczny hałas. 

Podczas jazdy skraplacz (nazywany też chłodnicą) chłodzony jest naturalnie, przy staniu w korku wentylator musi zastąpić naturalny przewiew. 

Godzinę temu, majk2085 napisał(a):

ciśnienie zbyt mocno wzrośnie i trzeba schłodzić parownik

Uściślając nie parownik a skraplacz.:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem kolejny pomiar podczas powrotu z pracy. Analizując zrzuty ekranów z pyClipa, robionych na ślepo bo zajęty byłem prowadzeniem, można podzielić działanie klimy na 4 etapy:

1. po uruchomieniu silnika - jazda po przedmieściu kilka kilometrów, temperatura:  -0,4°C; -4,4°C; 3,2°C tu parametr AC Prohibited... ustawiony na YES; -3,2°C; 3,2°C; 0,4°C - klima chłodzi

2. trasa: temperatura pomiędzy 0,4°C a 6°C - klima chłodzi

3. miasto: temperatura skacze: 10°C; 1,6°C

4. postój pod blokiem: temperatura szybko rośnie: 14°C; 17°C i stabilizuje się na około 18°C. Klima zaczyna grzać. Wentylator chodzi jak dziki (nowa chłodnica, czynnik 100%).

 

Screenshot_2024-06-18-15-45-18-541_org.pyrenteam.pyclip.jpg  Screenshot_2024-06-18-15-46-03-446_org.pyrenteam.pyclip.jpg  Screenshot_2024-06-18-15-46-39-556_org.pyrenteam.pyclip.jpg  Screenshot_2024-06-18-15-48-03-078_org.pyrenteam.pyclip.jpg  Screenshot_2024-06-18-15-49-42-071_org.pyrenteam.pyclip.jpg  Screenshot_2024-06-18-15-52-31-783_org.pyrenteam.pyclip.jpg  Screenshot_2024-06-18-15-54-24-215_org.pyrenteam.pyclip.jpg  Screenshot_2024-06-18-15-58-14-582_org.pyrenteam.pyclip.jpg  Screenshot_2024-06-18-16-00-22-051_org.pyrenteam.pyclip.jpg  Screenshot_2024-06-18-16-04-03-032_org.pyrenteam.pyclip.jpg  Screenshot_2024-06-18-16-10-53-756_org.pyrenteam.pyclip.jpg  Screenshot_2024-06-18-16-12-46-932_org.pyrenteam.pyclip.jpg  Screenshot_2024-06-18-16-14-12-784_org.pyrenteam.pyclip.jpg  Screenshot_2024-06-18-16-15-53-634_org.pyrenteam.pyclip.jpg  Screenshot_2024-06-18-16-17-19-073_org.pyrenteam.pyclip.jpg  Screenshot_2024-06-18-16-20-00-089_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Cześć,

dziś rano klima nie chłodziła wcale... ustawiona na AUTO 19°, potem zjechałem na LO:

Temperatura parownika 3,6°C;

AC PROHIBITED... - YES;

AIR CON REQUEST - NO

Po zatrzymaniu się na parkingu parametry AC PROHIBITED oraz AIRCON REQ. zmieniły wartości ale chłodu nie poczułem.

Dla całości obrazu dodam, że jechałem na rezerwie... 😉

Zastanawiam się jak to jest, że temp parownika jest 3,6°C gdy klima nie pracuje i dmucha ciepłym powietrzem?

Macie jakieś pomysły czy zostało tylko ASO?

Screenshot_2024-06-19-08-09-42-194_org.pyrenteam.pyclip.jpg  Screenshot_2024-06-19-08-11-26-508_org.pyrenteam.pyclip.jpg  Screenshot_2024-06-19-08-13-14-512_org.pyrenteam.pyclip.jpg

 

Edit... Wyżej napisałem dla żartu sugestię, że jechałem na rezerwie więc mogła klima nie działać. Ale, ale... dopiero co byłem zatankować i klima nie działała podczas dojazdu do stacji, a zaczęła chłodzić po zatankowaniu... Czy to ma jakiś sens, czy też zbieg okoliczności?

Edycja:

To znowu ja. Na zdjęciu Scenic 3 po zdjęciu osłony przy pedałach. Pytanie co to za rurki oznaczone strzałkami? Ja obstawiam, że to rurki do nagrzewnicy.

IMG_20240620_192608.thumb.jpg.ecc323f3a263e63d8b2630fbec6d3341.jpg

Dziś klima znowu dmuchała ciepłym powietrzem (ustawiona na LO), choć pyclip pokazywał temperaturę parownika rzędu 2°C. Ni jak się to kupy nie trzyma. Po zatrzymaniu zerwałem osłonę i złapałem za rurkę - no się kurka oparzyłem. Wygląda na to, że parownik chłodzi a nagrzewnica grzeje i w rezultacie mam ciepłe powietrze w nawiewach.

Czy możecie potwierdzić moją teorię? Jakie mogą być przyczyny gorącej nagrzewnicy, termostat?

Edytowane przez michas
uzupełnienie opisu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, michas napisał(a):

Jakie mogą być przyczyny gorącej nagrzewnicy, termostat?

W każdym współczesnym samochodzie nagrzewnica w kabinie jest gorąca, nie ma zaworu, który by odcinał jej zasilanie gorącą wodą z silnika. To czy samochód grzeje czy chłodzi zależy tylko od położenia klapy mieszalnika. Przy ogrzewaniu mieszalnik puszcza powietrze do kabiny przez nagrzewnicę, przy chłodzeniu powietrze przechodzi tylko przez parownik. Do tego dochodzą stany pośrednie. 

U Ciebie klapy mieszalnika są cały czas ustawione tylko na zimne powietrze, parametr R 020 i 021 mają stan 0%. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... może sam silnik klap działa i obraca, ale sam mechanizm nie działa? Przy temperaturach parownika rzędu 5 stopni nie powinno lecieć ciepło i pokręciłbym się przy klapach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te klapy odpowiadają za kierunek nawiewu. 

45 minut temu, michas napisał(a):

Skoro klapy są ustawione na zimne powietrze a parownik ma 2 stopnie, to dlaczego dmucha ciepłym powietrzem?

Z tego co wklejałeś to widać, że ciepłe powietrze leci przy temperaturze parownika kilkanaście stopni. Niezależnie od położenia klapy mieszania powietrze zawsze przechodzi przez parownik a przez nagrzewnicę tylko w zależności od potrzeb.

Może być tak jak pisze kolega @majk2085 klapy mogą pokazywać co innego a rzeczywistość może być zgoła inna.

Warto podejrzeć jaki prąd płynie przez zawór regulujący wydajność sprężarki, przy temperaturze parownika kilkanaście stopni powinien wynieść ponad 1 A. Pracę zaworu podejrzysz w programie Ecutweaker lub ddt4all.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, jestem totalnym świeżakiem posiadającym od 3 dni GSCIII. 
Klimatronik 2 strefowy i mam zagwostkę. Odnoszę wrażenie, że klima czasem (lub po jakimś czasie działania) nie wypuszcza powietrza. Wentylator chodzi ma maxa, temperatuta na low, w kratkach czuć chłód ale zwyczajnie dmucha i nie widzę efektu przełączania szyba/ludzie/nogi. Potem (np po godzinie postoju jest cacy ale po jakimś czasie nadmuch zanika (wiatraczek chodzi itd ale zwyczajnie nie dmucha). Mam zwidy czy niekoniecznie???

kb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!