Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z zapłonem, obroty żyją własnym życiem, nacisk na pedał gazu przydusza samochód


piotrekk1455

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem z megane 1.6 16v LPG

Losowo zdarzało się, że samochód nie chciał zapalić, rozrusznik kręcil, śmierdziało paliwem i nic.  Po kilku długich próbach zapali i nie pracuje na wszystkie cylindry ( prawdopodobnie dlatego, że zalałem go paliwem z rozruchu). Później jest normalnie. Czasami jak stoję na światałach obroty same się zwiększają i lubi zgasnąć a przy próbie podratowania go gazem. Później sytuacja  z zapłonem się powtarza.  Zjawisko pojawia się coraz częściej a jeżdzę tym samochodem w delegację po 1600 km tygodniowo. W samochodzie wymienione w tamtym roku świece, cewka ostania spalila się w wakacje więc oryginalnej już nie ma.  LPG od roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, piotrekk1455 napisał:

Czasami jak stoję na światałach obroty same się zwiększają

Za bardzo do przodu przesunięty zapłon. Przestawił go nieszczelny elektrozawór ZFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jabrze napisał:

Za bardzo do przodu przesunięty zapłon. Przestawił go nieszczelny elektrozawór ZFR.

Rozrząd był nie dawno robiony, ale zawór nie. Trzeba rozebrac i od nowa rozrząd wymienić razem z kołem i elektrozaworem czy wystarczy sam elektrozawór? Padnięte koło zmiennych faz potrafi terkotać przy zapłonie?

8 minut temu, jabrze napisał:

Za bardzo do przodu przesunięty zapłon. Przestawił go nieszczelny elektrozawór ZFR.

Zapomniałem dodać, że padł czujnik temperatury płynu i wentylator długo pracuje, może to mieć wpływ czy nie bardzo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, piotrekk1455 napisał:

Padnięte koło zmiennych faz potrafi terkotać przy zapłonie?

Tak. Takie koło jest twale uszkodzone i samoistnie nie wraca do pozycji zerowej.

 

27 minut temu, piotrekk1455 napisał:

że padł czujnik temperatury płynu

Cylindry są przelewane za dużymi dawkami paliwa. Za chwilę padnie katalizator.

Zmierz przesunięcie zapłonu na gorącym i na wolnych obrotach. Następnie zmień elektrozawór na nowy i sprawdź powtórnie ten kąt. Dowiesz się wtedy   w jakim stanie jest Twoje koło. Oczywiście prędzej zrób porządek z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego, bo masz rozjechane mapy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jabrze napisał:

Tak. Takie koło jest twale uszkodzone i samoistnie nie wraca do pozycji zerowej.

 

Cylindry są przelewane za dużymi dawkami paliwa. Za chwilę padnie katalizator.

Zmierz przesunięcie zapłonu na gorącym i na wolnych obrotach. Następnie zmień elektrozawór na nowy i sprawdź powtórnie ten kąt. Dowiesz się wtedy   w jakim stanie jest Twoje koło. Oczywiście prędzej zrób porządek z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego, bo masz rozjechane mapy silnika.

 

1 minutę temu, jabrze napisał:

Tak. Takie koło jest twale uszkodzone i samoistnie nie wraca do pozycji zerowej.

 

Cylindry są przelewane za dużymi dawkami paliwa. Za chwilę padnie katalizator.

Zmierz przesunięcie zapłonu na gorącym i na wolnych obrotach. Następnie zmień elektrozawór na nowy i sprawdź powtórnie ten kąt. Dowiesz się wtedy   w jakim stanie jest Twoje koło. Oczywiście prędzej zrób porządek z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego, bo masz rozjechane mapy silnika.

 

Dzięki za odpowiedź! ogarnę czujnik temperatury, myślałem, że leżąca wskazówka temperatury nie będzie miała wpływu na mapy silnika.  Szukam po forum i zalecają wyciągnąć elektrozawór i sprawdzić czy nie ma luzu podczas potrząsania. Coś jeszcze mogę zauważyć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, jabrze napisał:

Tak. Takie koło jest twale uszkodzone i samoistnie nie wraca do pozycji zerowej.

 

Cylindry są przelewane za dużymi dawkami paliwa. Za chwilę padnie katalizator.

Zmierz przesunięcie zapłonu na gorącym i na wolnych obrotach. Następnie zmień elektrozawór na nowy i sprawdź powtórnie ten kąt. Dowiesz się wtedy   w jakim stanie jest Twoje koło. Oczywiście prędzej zrób porządek z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego, bo masz rozjechane mapy silnika.

Z ciekawości zapytam jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku przez sprawnym KZFR?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od -2 do 2 stopnie przy dryfie nie większym jak dwa stopnie. Dryf wynika z z luzów na wałkach od strony rozrządu; dobroci sprężania i całego układu zapłonowego.

Do 5 stopni jest znośnie, ale wyczuwamy spadek mocy. Powyżej występuje utrudniony zapłon bez pedału gazu dla zimnego silnika (pomiary robione przy temperaturze płynu  powyżej 60 stopni). Dotyczy M2 i M3 dla silnika 1,6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to trochę dziwne wartości. Nauczony jestem na starych fiatach i maluchach i tam kąt wynosił 5 - 7 stopni przed GMP a tu nawet 2 stopnie po GMP. O kącie wyprzedzenia decyduje wartość zapisana w ecu i odczytana przez czujnik położenia koła zamachowego. Niedawno sprawdzałem audi Q7 i kąt wyprzedzenia zapłonu na biegu jałowym wynosi 7,5 stopnia przed GMP.  Jakieś dziwne to Renault, iskra w pewnych warunkach dopiero po przejściu tłoka przez GMP, normalny silnik nawet by nie zgadał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Jabrze, sprawdzę u siebie bo niedawno rozciągałem sprężynkę. Faktycznie w drugi aucie, powyżej 4 tyś. obrotów na niższych biegach nic się nie działo - podczas wyprzedzania trzeba było wrzucać wyższy bieg bo przestawał ciągnąć, ale za to dół był super. Myślałem, że to od LPG, kalibrowałem, dopasowywałem mapy i nic. Na PB jakoś nie było okazji sprawdzić czy lepiej ciągnie. Sprawdzę też czy obroty w tym, który mi pozostał normują się na 700 a nie wyżej.

Upgrade: sprawdziłem parametry: obroty oscylują wokół 700 (690-712), tem. cieczy powyżej 80, wyprzedzenie zapłonu oscyluje -2 do +1,5. Wygląda na to że układ zmiennych faz u mnie prawidłowo pracuje

Screenshot_20200415-164603.jpg

Edytowane przez szwagier24a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez wątpliwości.

- rozciągnięta sprężyna będzie z czasem przesuwała zapłon do przodu dlatego warto kontrolować.

Mam bardzo zbliżone odczyty w podobnej temperaturze cieczy. Kąt wyprzedzenia zapłonu (-05-1,5); obroty jałowe 708 (699-718). Rozrząd, pompa, koło i elektrozawór po wymianie ok 30 kkm (łącznie niecałe 140 kkm). Na gorącym bez drgań i silnika prawie nie słychać.

22 godziny temu, aniewa napisał:

Jak dla mnie to trochę dziwne wartości. Nauczony jestem na starych fiatach i maluchach i tam kąt wynosił 5 - 7 stopni przed GMP a tu nawet 2 stopnie po GMP.

Wiem, że to co napisałem brzmi jak herezja. Podobnie jak Ty  jestem po starej szkole, gdzie kąty przesunięcia mierzyło się jeszcze stroboskopem. Doskonale wiemy, że to co podają kalkulatory mija się z prawdą w stosunku do praw fizyki.

 

22 godziny temu, aniewa napisał:

Niedawno sprawdzałem audi Q7 i kąt wyprzedzenia zapłonu na biegu jałowym wynosi 7,5 stopnia przed GMP. 

Większość samochodów ma ten kąt w przedziale 5-8 stopni. Porównania możemy mnożyć w rozbiciu dla poszczególnych silników 1,6 16V w różnych markach.

Bardzo się zdziwiłem, kiedy to samo odczytałem w nowej Elantrze. Prześledziłem zmianę od zimnego do gorącego silnika na biegu jałowym. Na końcu też jest sporo w minus, czyli w najlepszym przypadku powinien zgasnąć, a jednak pracuje i to w dodatku bez drgań.

Ten silnik Renault jest "dziwny", ale nowsze 2,0 w Lagunie z dwoma czujnikami, kołem i elektrozaworem mają ten sam problem - jakość elektrozaworu, właściwy olej wpływają na trwałość KZFR.

Tylko domyślam się, że jest to związane z bardziej ekologicznym spalaniem.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam swoją teorię na temat zużywania się zaworu: wraz z upływem czasu w przestrzeni pracy "tłoczka" w obudowie cewki wypełnia się nagarem ze zużytego oleju i blokuje go zarazem powodując niedomykanie zaworu. Rozciągnięcie sprężynki pomaga pokonać dodatkowe opory tłoczka i domyka zawór i obroty jałowe są ok jak i powyżej 4 tyś jest moc. Zbyt duże zużycie powoduje przetarcie obudowy cewki i olej wydostaje się do gniazda wtyczki. Lekarstwo na to: chyba dwa: świeży olej lub płukanki. Świeży olej wypłukuje osady. O olejach to już osobny rozdział.

Jak rozciągnąłem sprężynkę to w pewnym momencie tłok się zablokował jeszcze w fazie testów a później raz w aucie (P010). Poniżej się "rozchodził" i narazie jest Ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również eksperymentowałem dostosowując zawór do oleju 0W 40  zmieniając sprężynę oryginalną z uszkodzonego  na inną (od zamka LOB). Udało się,  ale sprężyna z czasem miękła. Przy kolejnej wymianie na 5W 40 działało prawidłowo. Bardzo ważny jest filtr, którego krawędzie oddzielają obwody.

35 minut temu, szwagier24a napisał:

wypełnia się nagarem ze zużytego oleju i blokuje go zarazem powodując niedomykanie zaworu.

Szczególnie dotyczy to igieł z zachodu, gdzie regularne wymiany oleju to tylko na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!