Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czujniki ciśnienia, zamienione felgi, dokładność czujników


empire13

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć
Trochę z mojej winy (nie doczytałem instrukcji obsługi na temat czujników ciśnienia) doszło dzisiaj do pomyłki przy przekładaniu opon.

Byłem dzisiaj wymienić opony zimowe na letnie. Opon letnich nie używałem wcześniej, dostałem je wraz z zimówkami przy zakupie auta (listopad 2019).

Podczas montażu zauważyłem że wulkanizatorzy źle założyli opony. Z lewej strony 2 opony marki Continental a z drugiej strony - 2 opony Nokian. Po zwróceniu im uwagi przełożyli 2 koła. 

Ciśnienie nabili takie jakie chciałem (czyli zgodnie z info na drzwiach): z przodu 2,3 a z tyłu 2,0.

Gdy wyjechałem zauważyłem że komputer pokładowy pokazuje niższą wartość z lewej strony a wyższą z prawej.

Doczytałem w instrukcji że czujniki są w wentylach więc takie wskazania wynikają z zamienionych felg. Poza tym ciśnienie opon różni się o 0,1 w stosunku do tego co chciałem.

I teraz pytania:

1. Co jest dokładniejsze: komputer pokładowy czy nanometr profesjonalny (zakładając że wulkanizator ma sprawny nanometr i zastosował się do mojej prośby)? Mogę podjechać sprawdzić ciśnienie na stację benzynową ale takie nanometry z reguły są mało dokładne. Poza tym opona musiałaby być zimna. 

2. Przejmować się pomyłką wulkanizatorów i jechać do nich aby zamienili felgi czy jest to nieistotne i jeździć na takim ustawieniu do jesieni?

Nie jestem typem klienta który awanturuje się w myśl zasady"zapłaciłem więc wymagam". Jeśli błąd nie wpływa na nic to przeżyję błędne wskazania do jesieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

moim zdaniem profesjonalny manometr jest dokładniejszy bo u mnie codziennie inne wskazania z tych czujników, a co do zamienionych felg to bym się tym w ogóle nie przejmował tylko postaraj się zapamiętać jak były przypisane czujniki w pierwotnym ustawieniu ( w którym miejscu) PP, PL, itp.

 

Pamiętaj że fachowcem nie jestem i moja odp. jest na podstawie moich doświadczeń.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że ja nie wiem czy wcześniej dobrze były założone. Mogły być lewe zamienione z prawymi lub tyły z prawymi. Kolorów na wentylach nie zauważyłem :(

Da się to jakoś zdiagnozować czy tylko poprzez ciśnienie w kołach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy nie zamieniłem czujników miejscami więc nie wiem ale myślę że tylko przez ciśnienie. Upuść trochę w jednym kole i zobacz czy faktyczne miejsce pokrywa się z tym na wyświetlaczu w samochodzie i wtedy będziesz wiedzieć czy są na miejscu, bo ponoć komputer sam nie zmieni ich położenia (wiedza z forum) tzn że jak pomylisz ich położenie, to będzie nadal dobrze mierzył ciśnienie w kołach tylko może cię wprowadzać w błąd co do ich położenia. Taka moja sugestia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj na stacji BP zatankować więc przy okazji sprawdziłem ciśnienie. Nanometr wskazywał identycznie jak komputer pokładowy.

Po dopompowaniu kół mam już pewność które koło jak jest widziane.

Więc jeśli dla felgi nie ma znaczenia że jest założona po drugiej stronie na tył to tak sobie pojeżdżę do kolejnej zmiany opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!