Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przy zimnym starcie spada do 500 obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

1.6 benzyna 

 

cewki, świece, kzfr i zawór kzfr, przepustnica, czujnik wału - nowe

dolot - szczelny 

 

Jak odpalam na zimym to obroty automatycznie spadają do 500 i powoli wchodzą do 850 

Próbowałem odpalić z wciśniętym gazem, zaryczał do 3 tysięcy i po puszczeniu nadal spadło do 500

 

Przy rozgrzanym silniku problemu nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, peteranya napisał:

Jak odpalam na zimym to obroty automatycznie spadają do 500 i powoli wchodzą do 850 

 

Najkorzystniej to użycie clipa, celem diagnozy ;

    1/Czujnik temperatury płynu chłodzącego;

            a/ odczyt z czujnika w chwili startu, to podstawowa dawka paliwa dla sterownika;

                  -  kontrola stanu styków, oraz pomiar jego wskazań,

            b/ wystarczą małe bąbelki powietrza w płynie i dawka paliwa jest nadmiernie obniżona,

                   -  przeprowadzić dokładne odpowietrzenie układu chłodzącego,

    2/ Przeczyścić wszelkie styki;

          a/ styki oraz czoło czujnika wałka rozrządu,

          b/ w module UPC, sprawdzić stan wszystkich styków ;

                - użyć Kontakt 60 w sprayu - działa cuda,

   3/ Kontrola czujnika Temperatury Powietrza Zasysanego;

         a/ mierzy temperaturę panującą w rurze dolotowej i przekazuje sygnały napięcia do sterownika,

         b/ sterownik analizuje te sygnały i wpływa na ich podstawie na ;

               -   sposób wzbogacania mieszanki paliwowej,

                -  kąt wyprzedzenia zapłonu,

   4/ Kontrola podciśnienia w układzie ssącym ;

        a/ 95 kPa - przy unieruchomionym silniku a włączonym zapłonie,

        b/ silnik rozgrzany, bieg jałowym ;

              - map sensor przeczyszczony oraz szczelnie zamontowany,

              - prawidłowe wartości to ok; 28 do 36 kPa .

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Najkorzystniej to użycie clipa, celem diagnozy ;

    1/Czujnik temperatury płynu chłodzącego;

            a/ odczyt z czujnika w chwili startu, to podstawowa dawka paliwa dla sterownika;

                  -  kontrola stanu styków, oraz pomiar jego wskazań,

            b/ wystarczą małe bąbelki powietrza w płynie i dawka paliwa jest nadmiernie obniżona,

                   -  przeprowadzić dokładne odpowietrzenie układu chłodzącego,

    2/ Przeczyścić wszelkie styki;

          a/ styki oraz czoło czujnika wałka rozrządu,

          b/ w module UPC, sprawdzić stan wszystkich styków ;

                - użyć Kontakt 60 w sprayu - działa cuda,

   3/ Kontrola czujnika Temperatury Powietrza Zasysanego;

         a/ mierzy temperaturę panującą w rurze dolotowej i przekazuje sygnały napięcia do sterownika,

         b/ sterownik analizuje te sygnały i wpływa na ich podstawie na ;

               -   sposób wzbogacania mieszanki paliwowej,

                -  kąt wyprzedzenia zapłonu,

   4/ Kontrola podciśnienia w układzie ssącym ;

        a/ 95 kPa - przy unieruchomionym silniku a włączonym zapłonie,

        b/ silnik rozgrzany, bieg jałowym ;

              - map sensor przeczyszczony oraz szczelnie zamontowany,

              - prawidłowe wartości to ok; 28 do 36 kPa .

Dziękuje za konkretną odpowiedz, część z tych rzeczy została już zrobiona, zwrócę uwagę na czujnik temperatury cieczy, tylko jakbyś mógł mi podpowiedzieć gdzie on się znajduje 

1. czujnik płynu chłodzącego wg danych elegancko 93 stopnie (jeszcze sprawdzę na zimnym)

2. elektryka u mnie była sprawdzana przez wiele osób w tym aucie nie ma grama śniedzi, wszystko jest jak nowe, wody nigdy nie widziało

3. powietrze zasysane sprawdzałem, po jeździe pokazuje 43 stopnie, zakładam że powietrze ogrzało się zanim doleciało do czujnika, zwłaszcza że na gazie jeżdzę.

 Jak sprawdzałem i czyściłem wcześniej, wyjąłem czujnik i pozostawiłem i wskazywał temperature otoczenia

4. na silniku zgaszonym 102kPa na rozgrzanym i na obrotach jałowych 38kPa ostatnio ten czujnik uszczelniałem bo słychać było syczenie

 

Muszę zweryfikować akumulator bo pokazywał mi 11.8v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, peteranya napisał:

zwrócę uwagę na czujnik temperatury cieczy,

tylko jakbyś mógł mi podpowiedzieć gdzie on się znajduje 

Czujnik temperatury płynu tzw ; podwójny;

    -  wkręcony jest w obudowę termostatu,

    -  wykręcić go ewentualnie na zimnym silniku,

   a/ Pierwszy człon;

         - przekazuje w sposób ciągły sygnał napięcia do wskaźnika temperatury w zestawie wskaźników,

   b/ Drugi człon ;

          - przekazuje sygnał napięcia do ecu,

         - jego dane optymalizują ( dla danej temperatury )  kąt wyprzedzenia zapłonu i skład mieszanki,

  c/ Po wymianie czujnika trzeba, ewentualnie uzupełnić płyn i odpowietrzyć układ zgodnie ze sztuką,

         -   sprawdzić i przeczyścić styki,

         -   w ecu można zobaczyć jego wskazania temperatury,

  d/ Napięcie zasilania (mierzone na stykach B1 i B2 złącza czujnika): 5 V.

       Rezystancja:

           - przy 20°C: 3060  do  4045 Ω;

          -  przy 40°C: 1315  do  1600 Ω;

          -  przy 80°C:   300  do     370 Ω

          -  przy 90°C:   210  do     270 Ω. 

 

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MII 1.6 16V z metalową obudową termostatu jest czujnik temperatury podwójny (trzy styki), ale we wtyczce są dwa przewody. Kiedyś miałem uszkodzony taki czujnik to jak podczas jazdy wskazówka od temperatury opadła to silnik zaczął przerywać, dusić się, ale po chwili wskazówka się podniosła i już było dobrze. Po paru dniach usterka znów się pojawiła, ciężko było odpalić gorący silnik - zalewało go.

Obie sekcję czujnika były wykorzystywane w np.: Clio II i Lagunie I. W plastikowej obudowie MII polift są też chyba dwa przewody.

Przed wymianą odkręciłem korek wlewu płynu aby wyrównać ciśnienie w układzie poczym go ponownie zakręciłem. Po wykręceniu otwór zaślepiłem tym co miałem - pakcem. Wkręciłem nowy. Prawie nic nie wyciekło.

To podciśnienie na wolnych to ciut nie za wysokie? - przy obrotach jakich?

UPC jakie obciążenie alternatora wskazuje? Jeżeli cały czas 95% to raczej problemy z ładowaniem i alternator mocno obciąża zimny silnik, który jeszcze nie osiągnął pełnej sprawności. Do sprawdzenia wiązka regulatora napięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

UPC jakie obciążenie alternatora wskazuje? Jeżeli cały czas 95% to raczej problemy z ładowaniem i alternator mocno obciąża zimny silnik, który jeszcze nie osiągnął pełnej sprawności. Do sprawdzenia wiązka regulatora napięcia

Na zimnym silniku nie ma objawu tzw ;

    - Pływających Obrotów, tylko spadek do wartości 500 obr/min i powolny wzrost do 850,

Na ciepłym silniku ;  

16 godzin temu, peteranya napisał:

Przy rozgrzanym silniku problemu nie ma

Jeżeli wcześniejsze uwagi nie wypalą, to raczej stawiał bym na ;

   - Sondę przed katalizatorem, wolno nagrzewająca się sonda / zużyta ;

           -  przy kompletnie niesprawnym podgrzewaczu wywaliło by „ check – engine i błąd na komputerze,

          -   przy niepełnej sprawności sondy - komputer inny niż clip, może nic nie pokazać,

               bo przy częściowym zużyciu błędu brak, reakcji brak,

         -    musi upłynąć pewien czas aby sonda się nagrzała i zaczęła pracować prawidłowo ;

16 godzin temu, peteranya napisał:

Jak odpalam na zimym to obroty automatycznie spadają do 500 i powoli wchodzą do 850 

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dają mi spokoju te świece i cewki: świece NGK? cewki - jakie? Po wymianie przepustnicy musi się ona przyuczyć. Przyuczanie może potrwać nawet kilkaset kilometrów. Po włączeniu klimy (o ile się włącza) obroty powinny się podnieść do około 900.

Co do świec: osobiście omijam NGK (serwisówka podaje mniejszy odstęp dla świec NGK)

Co do cewek: osławione cewki Beru: miałem taką cewkę; po 3 mieś. padła efekt był taki: po odpaleniu zimnego silnika obniżone były obroty; jak się rozgrzał to było OK. Wymieniłem na chinską Lucas. Fenomen cewek Beru to trochę zmodyfikowana konstrukcja względem oryginalnych Sagem oraz co wg. mnie istotne obniżona rezystancja do około 7 kOm z 10,5 - niższe napięcie iskry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, szwagier24a napisał:

Nie dają mi spokoju te świece i cewki: świece NGK? cewki - jakie? Po wymianie przepustnicy musi się ona przyuczyć. Przyuczanie może potrwać nawet kilkaset kilometrów. Po włączeniu klimy (o ile się włącza) obroty powinny się podnieść do około 900.

Co do świec: osobiście omijam NGK (serwisówka podaje mniejszy odstęp dla świec NGK)

Co do cewek: osławione cewki Beru: miałem taką cewkę; po 3 mieś. padła efekt był taki: po odpaleniu zimnego silnika obniżone były obroty; jak się rozgrzał to było OK. Wymieniłem na chinską Lucas. Fenomen cewek Beru to trochę zmodyfikowana konstrukcja względem oryginalnych Sagem oraz co wg. mnie istotne obniżona rezystancja do około 7 kOm z 10,5 - niższe napięcie iskry.

 

No ja właśnie mam cewki Beru, a świece NGK LPG no.1

 

Co do czujnika temperatury cieczy to jest wszystko ok u mnie

Co do lambdy to jest nowa oryginalna 

A przepustnica była zakładana nowa rok temu więc swoje przejechał

Zaraz idę do auta i sprawdzę cewki omomierzem, mam jeszcze 2 dobre zapasowe 

Wydaje mi sie że coś jest nie halo z tym akumulatorem bo jest to jakiś chińczyk i zbliża się jego 2ga rocznica

A regulator napięcia mam nowy, kiedyś miałem taki problem że mi obroty sie zatrzymywały to pamiętam że odłączałem regulator napięcia i normalnie było potem wymieniłem przepustnice i po tym sie uspokoiło 

Edytowane przez peteranya
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, peteranya napisał:

spadają do 500 i powoli wchodzą do 850 

Obydwie wartości są niewłaściwe.

Typowy objaw nieszczelnego kolektora. Sprawdź, czy mapsensor jest sztywno zamocowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem ładowanie i akumulator, wszystko w normie, na OBD pokazywało niemiarodajne dane.

Sprawdzałem cewki omomierzem i jedna z nich zaczęła sobie od 13 spadła na 12 a norma dla beru to 17 , jak drugi raz ja sprawdziłem to pokazała ładnie 17 co by tłumaczyło to kulenie na obrotach. 

Wymieniłem na cewkę boscha, odpaliłem zachowywał się normalnie obroty ładnie na 1000 od razu.

 

Zobaczymy jak to będzie wyglądało.

 

Co do przewodu regulatora napięcia to sprawdzałem i na wyłączonym silniku przewód otwarty co jak mniemam jest poprawne bo te kabelki idą do kompa z informacją.

Jak macie jakieś zalecenia jakby to sprawdzić szerzej to napiszcie

 

Jakbyście mogli zerknąć na mojego posta o poduszkach powietrznych to byłbym wdzięczny

Edytowane przez peteranya
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, peteranya napisał:

4. na silniku zgaszonym 102 kPa na rozgrzanym i na obrotach jałowych 38 kPa ,

    ostatnio ten czujnik uszczelniałem, bo słychać było syczenie

Wartości podciśnienia są za duże;

   -  kontrola /wymiana filtra powietrza,

   -  zbyt duże opory w układzie dolotowym - brud, 

   -  przytkana odma olejowa,

   -  kontrola drożności przewodu ;

            -  serwa hamulcowego, 

           -  przewodu par benzyny za przepustnicą,

  -  map sensor uszczelnić silikonem wysokotemperaturowym,

6 godzin temu, peteranya napisał:

A regulator napięcia mam nowy,

Nie wystarczy mieć nowy regulator ;

     -  musi być oryginał, dobrany do typu alternatora,

    -  alternator  też powinien być oryginał,

5 godzin temu, peteranya napisał:

Sprawdzałem cewki omomierzem i jedna z nich zaczęła sobie od 13 spadła na 12 a norma dla beru to 17 ,

  jak drugi raz ja sprawdziłem to pokazała ładnie 17 co by tłumaczyło to kulenie na obrotach. 

Wymieniłem na cewkę boscha, odpaliłem zachowywał się normalnie obroty ładnie na 1000 od razu.

 Cewki wg; wpisu z początku tematu miały być wszystkie nowe???

15 godzin temu, peteranya napisał:

 zwłaszcza, że na gazie jeżdzę.

O instalacji LPG - nie było ani słowa na wstępie a ona jest z reguły sprawcą wielu problemów,

Do czasu wyjścia na prostą, należy ;

      -  zakręcić gaz na butli i jeździć na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, peteranya napisał:

Sprawdziłem ładowanie i akumulator, wszystko w normie, na OBD pokazywało niemiarodajne dane.

Sprawdzałem cewki omomierzem i jedna z nich zaczęła sobie od 13 spadła na 12 a norma dla beru to 17 , jak drugi raz ja sprawdziłem to pokazała ładnie 17 co by tłumaczyło to kulenie na obrotach. 

Wymieniłem na cewkę boscha, odpaliłem zachowywał się normalnie obroty ładnie na 1000 od razu.

 

Zobaczymy jak to będzie wyglądało.

 

Co do przewodu regulatora napięcia to sprawdzałem i na wyłączonym silniku przewód otwarty co jak mniemam jest poprawne bo te kabelki idą do kompa z informacją.

Jak macie jakieś zalecenia jakby to sprawdzić szerzej to napiszcie

 

Jakbyście mogli zerknąć na mojego posta o poduszkach powietrznych to byłbym wdzięczny

Te wartości rezystancji to na pewno 13, 12 czy 17 kOm?

Mam cewkę Bosch'a - ma te same parametry co Beru.

Porównaj NGK lpg No.1 z Denso IK20TT.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do gazu to nie ma on wpływu bo jeżdżę na benzynie.

podmieniłem cewkę na boscha nadal to samo, czasem ładnie pali czasem kuleje.

co do alternatora to jest oryginał a regulator też oryginał i do tego alternatora jak regulator może być inny skoro nie da się innego zamontować.

cewki się mierzy w Omach nie w kiloOmach, w kiloOmach to one mają opór na świece a nie na instalacje elektryczną.

wszystkie beru były nowe, podmieniłem jedną co była podejrzana.

 

myśle że należy się skupić na tym dolocie

wykluczam serwo przytkane bo jeżdzę raczej sportowo i hamulce mam brzytwa, jakby było coś przytkane to bym poczuł że to nie to

co do przytkania odmy to na pewno nie jest problemem ze względu na to że silnik nie ma grama brudu, poprzedni właściciel zadbał o wymianę oleju regularną, ja cały silnik płukałem myłem miskę olejową, olej po 4 tys jest złoty.

filtr ma 4 tysiące km najechane.

 

co do sprawy przewodu par benzyny to możliwe że z tym jest problem bo kiedyś jak lałem benzynę to mi odbijał ciągle pistolet na stacji, później problem ustał i założyłem gaz.

co do brudu w dolocie to jest to wielce prawdopodobne bo jak wymieniałem uszczelki to wylał się z niego olej.

co do ciśnienia ssącego to jest troche poza skalą to 38kPa ale 102kPa to jest atmosferyczne i jest poprawne.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!