Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent Megane 4 Grandtour, 2017. Przy maksymalnym skręcie kierownicy w lewo, gdy kierownica dobija do końca, słychać metaliczny stuk. Po odbijaniu od maksymalnego skrętu, po kilku centymetrach w prawo, słychać kolejny stuk. Jedno i drugie jest powtarzalne, można to wywołać w każdej chwili. Magicy z ASO twierdzą, że "Panie, tak ma być, to się ten ogranicznik skrętu tak odzywa". Dźwięk ewidentnie dochodzi z okolicy deski rozdzielczej, kolumny kierownicy. Ma ktoś tak? Załączam filmik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie, również tak ma być, w końcu kolumna kierownicza ma swoje ograniczenia i musi się to objawiać jakimś dźwiękiem. Czyżby szukanie dziury w całym ? Zobaczymy czy inni posiadacze IV też tak mają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, to nie jest szukanie dziury w całym, bo przy maksymalnym skręcie w prawo dźwięk jest "miękki", wytłumiony, a tutaj jakbym bił młotkiem o metal. Co więcej, o ile jestem w stanie zrozumieć i zaakceptować dźwięk przy maksymalnym skręcie, tak moim zdaniem nie powinno być stuku po kilkunastu centymetrach odpuszczania kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To ja tylko napiszę jak ta historia się zakończyła. Mimo, że serwis Decar w Warszawie uznał, że "Panie, tak ma być", postanowiłem nie odpuszczać i szukać przyczyny metalicznego stuku. Przy okazji wizyty w rodzinnych stronach udałem się do serwisu Tandem w Kielcach, gdzie obsługa uznała, że faktycznie coś jest nie halo. Auto zostało dzień na sprawdzenie i mamy diagnozę - przekładnia kierownicza do wymiany. Nowa część została zamontowana w piątek, wszystkie mankamenty zniknęły.

Oczywiście nie omieszkam poinformować o tym serwis Decar, który już nie pierwszy raz uznał, że, jak to kolega wyżej napisał, "szukam dziury w całym". Poprzednim razem na zgłoszenie stuków w okolicy tylnego zawieszenia, magik z Decar odpowiedział, że to paliwo w zbiorniku się obija o ścianki... Myślę, że Renault Polska też może się tym zainteresuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...
W dniu 14.06.2020 o 11:44, rafa85 napisał:

To ja tylko napiszę jak ta historia się zakończyła. Mimo, że serwis Decar w Warszawie uznał, że "Panie, tak ma być", postanowiłem nie odpuszczać i szukać przyczyny metalicznego stuku. Przy okazji wizyty w rodzinnych stronach udałem się do serwisu Tandem w Kielcach, gdzie obsługa uznała, że faktycznie coś jest nie halo. Auto zostało dzień na sprawdzenie i mamy diagnozę - przekładnia kierownicza do wymiany. Nowa część została zamontowana w piątek, wszystkie mankamenty zniknęły.

Oczywiście nie omieszkam poinformować o tym serwis Decar, który już nie pierwszy raz uznał, że, jak to kolega wyżej napisał, "szukam dziury w całym". Poprzednim razem na zgłoszenie stuków w okolicy tylnego zawieszenia, magik z Decar odpowiedział, że to paliwo w zbiorniku się obija o ścianki... Myślę, że Renault Polska też może się tym zainteresuje.

Wiem ,że u Ciebie temat stary ale u mnie pojawił się dokładnie identyczny objaw i mam pytanie po czasie czy po wymianie przekładni do tej pory jest wszystko ok ? Możesz powiedzieć dokładnie co Ci wymienili masz może jakiś nr części ? Lekkie przegięcie żeby przy przebiegu 90 tys km poleciała przekładnia (dodam że auto mam od nowości ) Miałem wiel starych samochodów i w żadnym nigdy nie wymieniałem przekładnie  a miały w większości grubo ponad 200 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!