Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

witam wymienilem sobie tasme w zwijaku bo tamta sie urwala. ustawilem zwijak na prostych kolach tak jak trzeba, ale po kilku obrotach kierownica zaczalem slyszec jak tasma mi trzeszczy i dzisiaj rozkrecilem patrze ze sie zawinela. czego to moze byc wina? nasmarowac to koleczko biale albo tasme zeby lepiej chodzilo? dodam ze moj zwijak jest nietypowy(ta biala czesc) bo nie ma <<O>> ktore trzeba ustawic na godz 1-2 tylko litere Q i wedlug niej ustawialem zwijak moze to przez to

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania. Zasady pisowni :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli się nie urwała taśma pomimo wykonania pełnych obrotów w lewo i prawo to dobry znak. Najsłabszym elementem, przez który uszkadza się taśma jest "języczek" prowadnik, "kierownica" taśmy. Jeżeli był ułamany to nowa taśma przy końcu ulegnie załamaniom w harmonijkę aż ponownie dojdzie do jej pęknięcia. Przypuszczam, że element ten u Ciebie już jest ułamany bo wymieniłeś taśmę. Smarowanie jest bardzo wskazane. Oryginalnie taśma była dość mocno pokryta białym smarem.

Nie bez powodu Chińczycy sprzedają gotowe zwijacze:

https://m.pl.aliexpress.com/item/4000302584145.html?pid=808_0016_0101&spm=a2g0n.search-amp.list.4000302584145&aff_trace_key=b0c4f83f76fd491989961e453c8779b5-1580642427517-09221-VnYZvQVf&aff_platform=msite&m_page_id=3163amp-AHfmCaAH4_QeLwW_KMYSpA1590303990608&browser_id=8ded142f02d4437995d59331f7526e43&is_c=N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie zasadnicze, czy zwijacz po złożeniu jest ciasno dopasowany ? tzn czy obudowa szczelnie dociska się i nie ma luzów ? Bo jeżeli chodzi w osi góra- dół i jest rozklekotana, to wymiana taśmy jest na marne. Jest tam zębatka, która odpowiada za synchronizacje dwóch kół zębatych. Gdy są luzy, to ona wyskakuje/przeskakuje, taśma źle się zwija i dochodzi do zerwania. Pisałem o tym już kiedyś w innym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.05.2020 o 09:07, szwagier24a napisał:

Jeżeli się nie urwała taśma pomimo wykonania pełnych obrotów w lewo i prawo to dobry znak. Najsłabszym elementem, przez który uszkadza się taśma jest "języczek" prowadnik, "kierownica" taśmy. Jeżeli był ułamany to nowa taśma przy końcu ulegnie załamaniom w harmonijkę aż ponownie dojdzie do jej pęknięcia. Przypuszczam, że element ten u Ciebie już jest ułamany bo wymieniłeś taśmę. Smarowanie jest bardzo wskazane. Oryginalnie taśma była dość mocno pokryta białym smarem.

Nie bez powodu Chińczycy sprzedają gotowe zwijacze:

https://m.pl.aliexpress.com/item/4000302584145.html?pid=808_0016_0101&spm=a2g0n.search-amp.list.4000302584145&aff_trace_key=b0c4f83f76fd491989961e453c8779b5-1580642427517-09221-VnYZvQVf&aff_platform=msite&m_page_id=3163amp-AHfmCaAH4_QeLwW_KMYSpA1590303990608&browser_id=8ded142f02d4437995d59331f7526e43&is_c=N

tasme kupilem z nowym jezyczkiem i wtyczkami. nie byla posmarowana.

Dnia 24.05.2020 o 11:18, sKarlosMegane napisał:

Pytanie zasadnicze, czy zwijacz po złożeniu jest ciasno dopasowany ? tzn czy obudowa szczelnie dociska się i nie ma luzów ? Bo jeżeli chodzi w osi góra- dół i jest rozklekotana, to wymiana taśmy jest na marne. Jest tam zębatka, która odpowiada za synchronizacje dwóch kół zębatych. Gdy są luzy, to ona wyskakuje/przeskakuje, taśma źle się zwija i dochodzi do zerwania. Pisałem o tym już kiedyś w innym temacie.

slychac ze sie zatrzaskuje zwijak jak dociskam, ale jest szparka 1-2mm przez ktora widac tasme w zwijaku. Dlatego Nie musialem calej rozbierac kierownicy zeby zobaczyc ze sie tasma zawinela bo przez ta mala szparke bylo widac. Nie zamyka sie na tyle zeby nie bylo nic widac. mowisz o tej malej szarej zebatce co jest pod bialym zwijakiem tak?

edit dodalem zdjecia jak to wyglada 

DA5B896F-109B-48A0-92B4-4E25BC54C3FD.jpeg  1681DC71-CE70-4C89-8DAD-452A235B04DB.jpeg

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, chodzi o tę małą zębatkę. Szparka jest za duża. Jeżeli dociskasz i ona się zmniejsza, to znaczy że jest luz i mechanizm jest wyrobiony. Pozostaje tobie dokupić nowy mechanizm lub zregenerować samodzielnie obecny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cały mechanizm z taśmą kupiłem za 94 złote, sama taśma z tego co widziałem około 40 złotych.

Po wymianie całość działa, mam nadzieję, że już nie będę miał z tym więcej problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.05.2020 o 21:54, sKarlosMegane napisał:

Tak, chodzi o tę małą zębatkę. Szparka jest za duża. Jeżeli dociskasz i ona się zmniejsza, to znaczy że jest luz i mechanizm jest wyrobiony. Pozostaje tobie dokupić nowy mechanizm lub zregenerować samodzielnie obecny.

jakies porady jak samemu to zregenerowac? nasmarowalem wszystko ale nic nie daje..

 

problem rozwiazany, wystarczy podlozyc jakas uszczelke, co podniesie krazek, tu filmik obrazujacy rozwiazanie problemu

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

dokładnie, ja dałem u siebie oring. Można jeszcze przelutować na większy wymiar fabryczne wypustki, które to właśnie się z biegiem czasu wycierają.

 

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Niestety muszę przyznać, że mechanizm z taśmą nie działa.

Zerwała się taśma po 3 miesiącach użytkowania od wymiany. Problem wrócił do punktu wyjścia..

 

Po kupnie z innej aukcji i montażu w innym warsztacie wszystko działa bez problemu już kilka miesięcy:)

Edytowane przez 3000
aktualizacja stanu technicznego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!