Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obwód elektrozaworu wtryskiwacza filtra cząstek stałych


_maciejewski

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

 

Cześć, mam problem z Megane 3 1.5dci 110km 

Komunikaty:

Skontroluj uklad wtryskowe

Skontrokuj uklad wydechowy

 

Na clipie wyszło: obwód elektrozaworu wtryskiwacza filtra cząstek stałych. 

 

Ktoś pomoże? Wziąłem wtrysk sprawdziłem wydaje się ok. Ktoś zna opornosc tego wtrysku ? 

 

Auto jedzie normalnie brak oznak poza komunikatami na komputerze. Kasuje błędy ale wracają. 

 

Proszę o pomoc ewentualnie kto się tym może zająć w okolicach Wawy

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, _maciejewski napisał:

Na clipie wyszło: obwód elektrozaworu wtryskiwacza filtra cząstek stałych. 

Powinien być nr błędu oraz zalecenia do niego;

  - sprawdź stan łącza elektrycznego do 5-tego wtryskiwacza;

        - czy piny są OK?

       -  czy piny nie zaśniedziałe?

       -  czy jest ciągłość elektryczna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym komunikacie nie chodzi o wtryskiwacz DPF tylko o elektrozawór paliwa umieszczony nad rozrusznikiem na prawo od pompy wtryskowej. Zasilany jest napięciem 12 V  z modułu USM. Można sprawdzić czy na fioletowym przewodzie jest napięcie po włączeniu zapłonu. Masą steruje komputer silnika. Rezystancja tego elektrozaworu powinna mieścić się w granicach 19-28 omów. Rezystancja samego wtryskiwacza to 7-11 omów w zależności od jego temperatury.

 

20170227_102839.thumb.jpg.00f98f5206fb394345565b18e06775fe.jpg

 

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje bardzo za pomoc bede dzialal. Dam znac 

13 godzin temu, aniewa napisał:

W tym komunikacie nie chodzi o wtryskiwacz DPF tylko o elektrozawór paliwa umieszczony nad rozrusznikiem na prawo od pompy wtryskowej. Zasilany jest napięciem 12 V  z modułu USM. Można sprawdzić czy na fioletowym przewodzie jest napięcie po włączeniu zapłonu. Masą steruje komputer silnika. Rezystancja tego elektrozaworu powinna mieścić się w granicach 19-28 omów. Rezystancja samego wtryskiwacza to 7-11 omów w zależności od jego temperatury.

 

20170227_102839.thumb.jpg.00f98f5206fb394345565b18e06775fe.jpg

 

 

 

Sprawdzone i napiecie nie dochodzi do elektrozaworu. Sprawdzałem bezpieczniki w USM i są ok. Czy przychodu Ci jeszcze jakieś miejsce które powinienem sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrozawór zasilany jest z pinu 3 białego złącza MN umieszczonego w skrzynce bezpieczników pod maską. Na zdjęciu pin zaznaczony strzałką. Zasilanie można podać praktycznie z każdego żółtego przewodu, na nich pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu.

edycja

Z tego samego przewodu zasilany jest wtryskiwacz dpf, jeżeli tam dochodzi napięcie to możesz przewody zmostkować. Za dużo jeździć nie możesz bo filtr nie będzie wypalany.

20180907_163657.thumb.jpg.0c99e2bed8b2116b8018c277f60164b2.jpg

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masę podaje sterownik silnika podczas kontroli obwodu i wypalania filtra. Normalnie jej nie ma. Gdyby była to paliwo ciągle dostawałoby się do piątego wtryskiwacza. Na fioletowym po włączeniu zapłonu powinno być napięcie sieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest teraz pytanie co może być przyczyną błędu który kasuje a powraca po każdym włożeniu karty. Czy wymiana elektrozaworu może pomóc czy to jednak inna rzecz ? Mechanicy rozkładają ręce ja też już nie mam pomysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, _maciejewski napisał:

  Wydaje mi się że podaje jakieś niskie napięcie w granicach 7-8V  na elektrozawór.  

Z tego samego obwodu zasilany jest piąty wtryskiwacz, ciekawe jakie napięcie jest na fioletowym przewodzie tego wtryskiwacza po włączeniu zapłonu. Mam na myśli napięcie między tym przewodem a masą samochodu. Napięcie na elektrozaworze mierzysz między fioletowym przewodem a masą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 26.05.2020 o 06:40, aniewa napisał:

W tym komunikacie nie chodzi o wtryskiwacz DPF tylko o elektrozawór paliwa umieszczony nad rozrusznikiem na prawo od pompy wtryskowej. Zasilany jest napięciem 12 V  z modułu USM. Można sprawdzić czy na fioletowym przewodzie jest napięcie po włączeniu zapłonu. Masą steruje komputer silnika. Rezystancja tego elektrozaworu powinna mieścić się w granicach 19-28 omów. Rezystancja samego wtryskiwacza to 7-11 omów w zależności od jego temperatury.

 

20170227_102839.thumb.jpg.00f98f5206fb394345565b18e06775fe.jpg

 

Witam.

Jak dokładnie nazywa się ten zawór, może ktoś ma numer tej części , nie mogę znaleźć tego w necie a prawdopodobnie u mnie może być uszkodzone.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie.

Podpinam się pod temat.Komunikaty te same ,błąd DTC1205.

Wymieniony wtryskiwacz na nowy oraz elektrozawór.

Wypalanie FAP Clipem działa.

Napięcie na elektrozaworze jest.

Wymieniłem dodatkowo sterownik silnika bo mam sklonowany.

Błąd dalej na czerwono.

Skoro wypalanie za pomocą clipa działa to domniemam że układ elektryczny jest sprawny.

Więc o co kaman?

Czujnik spalin FAP?

Jakieś sugestie,?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej masz błąd obwodu piątego wtryskiwacza. Sprawdzałeś przy wymianie wtryskiwacza czy na włączonym zapłonie dochodzi do niego 12 V na fioletowym przewodzie? Do sprawdzenia dodatkowo brązowy przewód minusowy na ciągłość między wtryskiwaczem a sterownikiem silnika, większa czarna wtyczka sterownika  pin L4. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, aniewa napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Wtryskiwacz wymieniał mechanik,ja idę do pracy ciemno i wracam ciemno.Nie mam dojścia ani do garażu ani kanału.Tyle co przy ładnej pogodzie mogę coś sprawdzić w weekend .

Na elektrozaworze sprawdzałem i jest,jak będe miał możliwość to dostanę się do wtryskiwacza i sprawdzę .Przy sterowniku też.

Tylko nurtuje mnie pytanie, czy właśnie skoro pod clipem wypalanie działa to na mój chłopski rozum ciągłość elektryczna jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!