Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o ocenę Megane 1,6


krystiannks

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

jestem tu nowy, więc przede wszystkim chciałbym się przywitać. 

Nigdy nie jeździłem Megane 3 ale strasznie mi się podoba. Ostatnio przeglądając otomoto zauważyłem ładną Megane https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-renault-megane-2010r-1-6-16v-benzyna-klimatyzacja-ID6D9k4b.html

 

Bardzo jestem napalony ale na tym samochodzie nic się nie znam. Na co powinienem zwrócić uwagę przy oglądaniu. Do tego cena wydaje mi się podejrzanie niska. Właściciel auta ma ją od roku i mówił, że rozrządu nie wymieniał nigdy od kiedy go ma i że niedługo trzeba będzie przód zawieszenia zrobić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Golas straszny, skrzynia 5tka.. ale jeśli się podoba to jedż na stacje, do blacharza to się dowiesz czy było coś grzebane.

Silnik ok, ludzie chwalą, dla mnie za głośny przy V>100km/h, podobno nadaje się dobrze do gazu, nie tak jak 1.6sCe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie widzę, że ma tylko klimatyzację i czujniki parkowania. Co do silnika, to właśnie szukam czegoś niezawodnego do prędkości 110km/h (bardziej po mieście do 30km od domu) i właśnie mam zamiar zamontować LPG. 

Podjadę go zobaczyć i tak jak radzisz do jakiegoś mechanika, żeby go zobaczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik K4M 100KM bez zmiennych faz rozrządu. Niska wersja wyposażenia, klamki zewnętrzne czarne, manualny nawiew, najprawdopodobniej zwykły kluczyk a nie karta.

Silnik można wyciszyć poprzez wyciszenie maski, drzwi, grodzi silnika. Zrobiłem tak w MII. Różnica jest słyszalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

Silnik K4M 100KM bez zmiennych faz rozrządu. Niska wersja wyposażenia, klamki zewnętrzne czarne, manualny nawiew, najprawdopodobniej zwykły kluczyk a nie karta.

Silnik można wyciszyć poprzez wyciszenie maski, drzwi, grodzi silnika. Zrobiłem tak w MII. Różnica jest słyszalna.

Coś złego jest z tym silnikiem?

Raczej szaleć nim nie będę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik tańszy w utrzymaniu - tańszy rozrząd. W trakcie eksploatacji ani koło, ani zawór zmiennych faz ani czujnik położenia wałka nie będzie dawać błędów bo ich nie ma.

Ponieważ jest to słabsza odmiana silnika słabiej będzie przyspieszał, może też więcej palić niż wersja mocniejsza. Odznacza się trwałością.

Przyglądnąłem się bliżej zdjęciu silnika: do sprawdzenia czy nie ma w zbiorniku wyrównawczym śladów oleju - zbiornik ma ciemny kolor.

Po za kierownicą i kołami w tym aucie nic nie ma. Kierownica plastykowa. Zaskakująco niski przebieg jak na auto po flotowe. Chiński czujnik parkowania tył. Z tyłu trwały korbotronik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

Silnik tańszy w utrzymaniu - tańszy rozrząd. W trakcie eksploatacji ani koło, ani zawór zmiennych faz ani czujnik położenia wałka nie będzie dawać błędów bo ich nie ma.

Ponieważ jest to słabsza odmiana silnika słabiej będzie przyspieszał, może też więcej palić niż wersja mocniejsza. Odznacza się trwałością.

Przyglądnąłem się bliżej zdjęciu silnika: do sprawdzenia czy nie ma w zbiorniku wyrównawczym śladów oleju - zbiornik ma ciemny kolor.

Po za kierownicą i kołami w tym aucie nic nie ma. Kierownica plastykowa. Zaskakująco niski przebieg jak na auto po flotowe. Chiński czujnik parkowania tył. Z tyłu trwały korbotronik.

 

Troszkę mnie wystraszyłeś tą informacją, że flotowy i trochę się go obawiam. Może zabrzmi to dziwnie ale czy da się zwiększyć moc silnika bez większych kosztów i nie zmniejszać żywotności jednostki? Zobaczę go i na pewno Was poinformuję o wszystkim. 

 

 

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosowana skrzynia jest do 160Nm silnika. Silnik ma chyba 148 Nm. Chiptuning nie wiele podniesie momentu 2-5 Nm i podobnie tyle koni.

To auto to zupełny golec orkiestra. To dobra opcja dla kogoś kto boi się francuskiej motoryzacji a chce fajne autko.

Te igiełki z niemiec są zawsze podejrzane. Z reguły auta z tamtąd są "wyposażone" pod korek a tu taka historia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, szwagier24a napisał:

Zastosowana skrzynia jest do 160Nm silnika. Silnik ma chyba 148 Nm. Chiptuning nie wiele podniesie momentu 2-5 Nm i podobnie tyle koni.

To auto to zupełny golec orkiestra. To dobra opcja dla kogoś kto boi się francuskiej motoryzacji a chce fajne autko.

Te igiełki z niemiec są zawsze podejrzane. Z reguły auta z tamtąd są "wyposażone" pod korek a tu taka historia.

W zasadzie to rzeczywiście byłoby moje pierwsze francuskie auto (nie licząc służbowych Berlingo). Muszę go w takim razie zobaczyć i mam nadzieję, że będzie ok, bo strasznie mi się Megane podobają. Boje się podejrzanie niskiego przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, szwagier24a napisał:

Silnik K4M 100 KM bez zmiennych faz rozrządu.

Wg; opisu kolegi krystiannks ; Megan 1.6 16 V o mocy 110 KM

Silnik ma;

  moc  - 110 KM ;

  moment - 151 Nm /przy 4250obr/min ;

  6 biegów,

  niską cenę - do weryfikacji stan auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ewidentnie bez KZFR więc na pewno nie 110KM.

Karola pisze że skrzynia 5.

To jest tak: sprzedający nie wie co sprzedaje a kupujący nie wie co kupuję.

Jeżeli oględziny potwierdzają super stan i nie przeszkadzają braki w wyposażeniu to kupować, lać i jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc. Nie spodziewałem się takiego odzewu. Chyba rzeczywiście odpuszczę i poszukam czegoś lepiej wyposażonego. Jednak autem chciałbym się cieszyć, a z takim golasem może być problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!