Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Geble

Megane IV phI EDC szarpanie zaraz po zmianie biegu

Recommended Posts

Witam,

 

zbyt długo miałem ostatnio spokój z zawieszeniem więc przyszedł czas na coś nowego, mianowicie chyba EDC, choć nie wykluczam, że to coś z układem napędowym. Proszę o wypowiedzenie się ludzi, którzy słyszeli o podobnym problemie żebym wiedział jak walczyć z ASO.

Sytuacja wygląda następująco. Gdy silnik jest już dość mocno rozgrzany (powiedzmy po 15-20km) przy gwałtowniejszym przyspieszaniu (szczególnie od 1 biegu, czyli zaraz po starcie) czuć mocne efekty poszarpywania (ciągłę, trwające 1-2s), efekt jakby się ruszało na mokrej nawierzchni i cała buda się trzęsła. Po kilku dniach obserwacji i testów doszedłem do wniosku, że dzieje się to zaraz jak skrzynia zmieni bieg i trwa to jakiś czas, potem kolejna zmiana biegu i znowu poszarpywanie. Przy delikatnym obchodzeniu się z gazem (w sensie wciśnięty jak dziadek) i rozpędzanie się do 50km/h przez kilkanaście sekund zmiana biegów przebiega wzorowo. Jak dam na skrzyni manual i wrzucę na przykład 2 bieg i wcisnę mocniej gaz i nie musi zmieniać biegów to nic nie szarpie. Więc zakładam (nie wiem, może błędnie), że to na szczęście nic z układem napędowym.

 

Kolejny objaw, który również występuję jedynie na rozgrzanym mocno samochodzie to (od 4 biegu, najbardziej słyszalne przy 5 biegu i jeździe pod lekką górkę) odgłos tarcia metalicznego (?) od spodu gdy obroty wynoszą 1800 i ja delikatnie wciskam gaz. Tak jakby coś tarło w skrzyni gdy ta się męczy (?).

 

Skrzynia ma przejechane 50k km. Olej nie był wymieniany.

 

Bardzo proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie na automatach się nie znam, chociaż wróć, ze 30 lat temu rozłożyłem i nawet złożyłem skrzynię od Forda Scorpio, piszę, bo wydaje się, że u Ciebie aż się prosi o sprawdzenie tego oleju pod kątem opiłków. Nie wiem jak to zrobić, czy jakaś sonda z magnesem czy inny sposób, ale na pewno coś wygoglujesz albo na Youtube znajdziesz.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Edc to nie jest klasyczny automat. To skrzynia zautomatyzowana. Wiec do sprawdzenia system zmiany biegów i sprzęgła 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew, ja to się najbardziej boję standardowej reakcji ASO - TTTM. 

Nie wyrzuca żadnych błędów na desce, więc będą musieli się bardziej pochylić nad tematem - czyt. pewnie rozebrać skrzynię, a to dla nich pewnie ostateczność. To nie robota na 10-15 min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Ile masz przebiegu ? 50tyś ? Czas by zmienić olej. I skontrolować działanie sprzęgieł i automatu zmiany biegów. Jeśli auto jest po gwarancji jedż do fachowca. Jeśli masz gwarancję , ASO oleju nie zmieni. 

Edytowano przez Komarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Już pytałem o to rok temu przy przeglądzie wiedząc jak do tego podchodzą - ASO nie wymienia oleju w automacie - wg nich on jest bezobsługowy :43_slight_frown:

 

No dobra, ale jeśli przejadę się z gościem i nie będzie strugał pawiana jak będzie się pół budy trzęsło to chyba zaczną od oleju?

 

Edytowano przez Geble

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie dwusprzęgłowe nie lubią jazdy po mieście. Wszystkie. To nie jest hydrauliczny automat niestety. 

Nie lubią korków , świateł,  wolnego toczenia. 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz racje Komarek, kiedyś wkleiłem tu artykuł, że firmy będą się rakiem z tych skrzyń wycofywać (Ford już to robi) To faktycznie niedoróbka jest, choć zamysł tych zapiętych biegów był nawet niezły. Jak to w życiu bywa, później realne testy przyniosły rozczarowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko rozumiem, ale 50k km to chyba lekka przesada. Mam wrażenie, że mój egzemplarz składał jakiś naebany turas. Wymienione pół zawieszenia, a teraz problemy ze skrzynią przy praktycznie żadnym przebiegu. Przecież zanim się zdecydowałem na tę skrzynie to trochę o nich czytałem. Ludzie po 200k nimi robią, przecież to nie jest jakaś nowość. EDC jest na rynku już długo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie 45 000 km i żadnych problemów. Mi aso zaleca zmianę oleju w skrzyni chyba po 90 000 km. Koszt 500 zł. Chcę wymienić olej za rok przy około 60 000 km. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak więc jeśli ktoś jest zainteresowany, ma podobny objaw to mogę się podzielić ciekawostkami z piątkowej wizyty weryfikacyjnej przed przyjęciem samochodu do naprawy. Po przejażdżce próbnej wszystkie objawy potwierdzone plus doszedł kolejny - syczenie/świszczenie przy dodawaniu gazu. Do rzeczy:

 

- szarpanie podczas przyspieszania to najprawdopodobniej półoś do wymiany

- chrobotanie od spodu to najpewniej skrzynia do wymiany - zostanie to jeszcze potwierdzone podczas weryfikacji i jazdy z podpiętym kompem i zapisem jej pracy - tylko na tej podstawie centrala wydaje zalecenie wymiany skrzyni.

- świst/syczenie to nieszczelność w układzie dolotowym do turbo - co dalej okaże się jak to rozbiorą.

 

To wszystko przy 48k km. To jest naprawdę tragedia. Decyzja o wykupieniu dodatkowej 5 letniej gwarancji była najlepszą jaką mogłem podjąć. Fajne to Reno, takie nie za trwałe.

Btw, jeśli już pan specjalista z którym jadę i po wysłuchaniu wszystkiego co się dzieje  mówi na sam koniec - „No widzi Pan jak to jest z tymi nowymi Renufkami, taka jakość - jakoś to będzie” 

 

Tu powinna opaść kurtyna.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Update dla zainteresowanych:

 

- Turbina wymieniona na nową

- Skrzynia wymieniona na nową

- Zostaje poszarpywanie - zostanie zamówiona półoś i będą dalej testować.

 

Przypominam samochód ma 49k km :43_slight_frown:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Dramat. Ja bym to sprzedał. Szkoda nerwów. Kolega ma Talismana 200EDC i przy 130 tys km ma już 2 skrzynie i 3ci komplet amortyzatorów :) i właśnie podjął decyzje o sprzedaży. 
 

a co do kolegów którzy mówią że dwusprzegłówki nie lubią miasta, to moje dsg chyba o tym nie wie ;) Męczę już 3cie auto z dsg i żadnych problemów. 

Edytowano przez Sarna1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Weź to komuś sprzedaj teraz..."Jak się sprawował dyliżans przez te 3 lata?", "A świetnie, dziękuję, wymieniłem tylko prawie całe zawieszenie, belkę, skrzynie, turbinę i fotel - w zasadzie lać i jeździć" :8_laughing:

  • Like 1
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Update po odebranym dyliżansie. Tak powinien działać ten samochód i automat. Przy walniętej turbinie i skrzyni już zapomniałem, że można czerpać przyjemność z jazdy samochodem :8_laughing:

 

Dzisiaj rano odebrany po wymianie skrzyni, turbiny i fotela. Czułem się jakbym właśnie wyjechał z salonu nówką sztuką, pachnący, czyściutki i idealnie zmieniający biegi, nawet nie czuć kiedy się to dzieje :50_open_mouth: 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...