Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czynności serwisowe + serwis klimatyzacji + koszty


Rekomendowane odpowiedzi

Aby nie tworzyć 3 tematów upchnę wszystko w jednym (mam nadzieję że tak będzie lepiej).

Przymierzam się do pierwszego serwisu olejowego i posiłkuję się kartą przeglądu i gwarancją. Moment najlepszy bo za ok 1,5 miesiąca planuję daleki wyjazd wakacyjny (oby pandemia nie pokrzyżowała moich planów).

 

1. Czy poniższe dane z karty przeglądu są realne? Skorygujcie je jeśli któreś czynności lepiej robić częściej. 

Wymiana (co nastąpi wcześniej km/czas):

f. oleju i oleju silnikowego - co 30 tys./co 2 lata <--- Nie za rzadko? Nie powinno być co 10-15 tys.?

f. kabiny - co 30 tys./co 2 lata

f. paliwa - co 60 tys./co 4 lata

f. powietrza - co 60 tys./co 4 lata

sprawdzić i usunąć pył z okładzin bębnów hamulcowych - co 90 tys. <---- na czym to polega? Jak długo przeciętnie wytrzymują średniej klasy klocki bębny?

p. hamulcowy - 120 tys. / co 3 lata

p. chłodzący - 150 tys. / co 5 lat

rozrząd (pasek, rolki, akcesoria) - 150 tys. / co 6 lat

filtr pyłkowy - brak info <--- To to samo co filtr filtr kabiny? 

Coś pominąłem?

 

2. Koszty serwisu  olejowego.

Olej pewnie pełny syntetyk? Aktualny przebieg to 75 tys.

Rekomendowana marka oleju to Elf. Na tym zostać?

Ile mniej więcej kosztuje wymiana oleju i filtra - materiał + robocizna?

 

3. Serwis klimatyzacji.

Co powinno wejść w serwis klimatyzacji, poza uzupełnieniem ewentualnych ubytków i dezynfekcją? 

Jakie filtry powinno się przy tej okazji wymienić?

Ile średnio płacicie za taką usługę? 

 

Pytam o orientacyjne ceny bo nie zamierzam wydzwaniać do wszystkich mechaników w mieście. Chcę podjechać do jednego i zapytać o cenę. Jeśli ceny będzie miał sporo wyższe to pojadę dalej.

Wcześniejsze auto było tańsze w eksploatacji - opel PB+LPG 2003r, więc wolę wiedzieć wcześniej ile trzeba $$$ przygotować ;)

 

Edytowane przez empire13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymienić najlepiej na taki jaki zaleca producent czyli Marka model ewentualnie szukać zamiennika który spełnia wymagania jakościowe producenta auta czyli np RN0700.

Częstotliwość uzależniona jest od czasu - z tych 2 lat zrobiłbym rok i przebiegu 15 tyś.

Filtr oleju warto kupić oryginalny np na portalu aukcyjnym razem z filtrem powietrza i wnętrza.

Olej można wymienić w warsztatach w tym się specjalizujących około 50 PLN. Filtr powietrza i wnętrza można zrobić samemu.

Serwis klimy: biorą różnie, obsługa 150 plus 30 za 100 gram czynnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.07.2020 o 17:56, szwagier24a napisał:

Częstotliwość uzależniona jest od czasu - z tych 2 lat zrobiłbym rok i przebiegu 15 tyś.

Tak podejrzewałem. Na mineralnym wymieniałem jeszcze częściej no ale na syntetyku podobno można dłużej jeździć.

 

Dnia 8.07.2020 o 17:56, szwagier24a napisał:

Serwis klimy: biorą różnie, obsługa 150 plus 30 za 100 gram czynnika

Czyli podobnie jak rok temu płaciłem w Oplu

 

A co z pozostałymi czynnościami? Tak jak rekomenduje producent czyli:

Dnia 8.07.2020 o 16:14, empire13 napisał:

Wymiana (co nastąpi wcześniej km/czas):

f. kabiny - co 30 tys./co 2 lata

f. paliwa - co 60 tys./co 4 lata

f. powietrza - co 60 tys./co 4 lata

sprawdzić i usunąć pył z okładzin bębnów hamulcowych - co 90 tys. <---- na czym to polega? Jak długo przeciętnie wytrzymują średniej klasy klocki bębny?

p. hamulcowy - 120 tys. / co 3 lata

p. chłodzący - 150 tys. / co 5 lat

rozrząd (pasek, rolki, akcesoria) - 150 tys. / co 6 lat

filtr pyłkowy - brak info <--- To to samo co filtr filtr kabiny? 

Coś pominąłem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr kabiny jak filtr powietrza max. co 30.000 tys

Filtr paliwa co druga wymiane oleju max. co 60.000 tys. km

Co masz wczesniej do wymiany zależy ile robisz przebiegu na rok.

Ja też jestem po całkowitej wymianie wszystkich filtrów, oleju, klocków i tarcz hamulcowych. Koszty to tylko części a robocizna własna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Meguś napisał:

Filtr kabiny jak filtr powietrza max. co 30.000 tys

Filtr paliwa co druga wymiane oleju max. co 60.000 tys. km

Najlepiej więc olej i filtr oleju co 15 tys. km / co 1 rok a filtr powietrza, filtr paliwa, filtr kabiny co 30 tys. km

 

59 minut temu, Meguś napisał:

zależy ile robisz przebiegu na rok.

Od końcówki listopada zrobiłem 15,5 tys. km. Wychodzi 1900 km na miesiąc.

 

1 godzinę temu, Meguś napisał:

Koszty to tylko części a robocizna własna.

Wolę powierzyć to mechanikowi. Samodzielnie to mogę żarówki wymienić albo koło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Komarek napisał:

To jest filtr powietrza po 10tys i roku od wymiany.

30tys to masakra jakaś, chyba ze po autostradach w rok..

Najlepiej nie wygląda. Wyjdzie na to że najlepiej go wymieniać co roku razem z olejem.

Nie wiem po co w książce serwisowej piszą że co 60 tys. km lub co 4 lata. Ściema marketingowa?

Edytowane przez empire13
dopisanie treści
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Ale nie po to na auto wydaje się niemałe pieniądze aby potem dziadować.
Stąd pytanie o sensowność zapisów w karcie gwarancyjnej.

Jak coś trzeba wymienić wcześniej to się to wymienia. 

Auto dłużej posłuży i komfort będzie większy.

Zwłaszcza że te filtry strasznie drogie nie są.

Edytowane przez empire13
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupisz nowe megane , możesz dokupić gwarancje na 5 lat wraz z pakietem serwisowym. W interesie firmy , zysku firmy jest, żeby zrobić jak najmniej czynności obsługowych w tym czasie. Stąd wymiana oleju po 30tys, filtru powietrza po 60tys itd. Produkują auta dla zysku nie z miłości do ludzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje sobie z tego sprawę. Wszyscy wiedzą (klienci, sprzedawcy, producenci, serwisanci) że to nieuczciwe ale nikt z tym nic nie robi.

A potem kup używane auto :/

No ale to już jest OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisał Komarek: Kowalski czy Nowak (czytaj przeciętny Polak) patrzy na cenę zakupu auta, a eksploatacja bywa zaskoczeniem. Inaczej na to parzą przedsiębiorcy:  ma nie generować zbyt wysokich kosztów.

Filtr kabinowy nie uzależnił bym od przebiegu tylko od zdrowego rozsądku. Filtr powietrza można zmieniać razem przy zmianie oleju lub też kiedy zwyczajnie zmieni kolor na nieakceptowalny. Jazda zapylonymi drogami a jazda autostradowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno.

Skoro

3 godziny temu, Komarek napisał:

W interesie firmy , zysku firmy jest, żeby zrobić jak najmniej czynności obsługowych w tym czasie. Stąd wymiana oleju po 30tys, filtru powietrza po 60tys itd. Produkują auta dla zysku nie z miłości do ludzi. 

To pozostałe czynności

Dnia 8.07.2020 o 16:14, empire13 napisał:

 

sprawdzić i usunąć pył z okładzin bębnów hamulcowych - co 90 tys. <---- na czym to polega? Jak długo przeciętnie wytrzymują średniej klasy klocki bębny?

p. hamulcowy - 120 tys. / co 3 lata

p. chłodzący - 150 tys. / co 5 lat

rozrząd (pasek, rolki, akcesoria) - 150 tys. / co 6 lat

 

to też ściema i wypada zrobić je wcześniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!