Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie po wciśnięciu sprzęgła


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie posiadam Scenica 1 z 2002 r z silnikiem 14.16v .Co jakiś czas po wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy autko lubi zgasnąć, często też zdarza się, że obroty po wciśnięciu sprzęgła spadają do 500 i później podnoszą się do 750 rzadko kiedy spadają płynnie czuć wyraźną zmianę pracy silnika przy spadku z obrotów Po zatrzymaniu się przez jakąś chwile trzyma 500 obrotów i z czasem podnosi się do 750 i tak zostaję. Wyczyściłem przepustnicę, wymieniłem filtr powietrza, święcę, sprawdzona szczelność dolotu (uszczelniony na nowo), komputer nie pokazuję żadnych błędów nie mam pomysłu co to może być jakieś pomysły ? Pozdrawiam Bartek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On jest w jednej funkcji do tempomatu i w drugiej pomaga w zmianie biegów. Już delikatne wciśnięcie podnosi obroty o 150-200 powyżej jałowych.

Ponadto mogą być zużyte oringi w przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oringi w przepustnicy wymienione więc to odpada bo wymianie nieznaczna poprawa . Wychodzi na to że ten czujnik mogę sprawdzić na postoju i wcisnąć sprzęgło wtedy obroty powinny się podnieść czy tylko podczas jazdy się unoszą po wciśnięciu sprzęgła?  

Edytowane przez megane1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę to może być dobry trop dzięki 

Ciekawa sytuacja,  po odłączeniu mapsensora autko podczas jazdy chodzi idealnie nie gaśnie obroty chodzą tak jak powinny  Jednak po nocy albo dłuższym postoju ciężko odpala :) Zrozumiałe w końcu ma odłączony czujnik. Teraz pytanie czemu z odpiętą wtyczką od mapsensora chodzi dobrze a z podpiętą gaśnie ? Czujnik nowy na poprzednim ta sama sytuacja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, u w mnie scenicu 1 jest taka sytuacja jak u kolegi wyżej ,czasami gaśnie po wciśnięciu sprzęgła i jest dokładnie taka sama sytuacja. Wymieniłem czujnik doładowania i nic po odpięciu wtyczki auto nie gaśnie a nawet silnik na wolnych obrotach chodzi równiej, jednak tak jak wyżej ciężko odpala po dłuższym postoju. Wiecie co to może być ? Jeżdzę juz tak jakis czas i chcialbym rozwiazac problem :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"po odpięciu wtyczki auto nie gaśnie a nawet silnik na wolnych obrotach chodzi równiej"

pracuje w stanie awaryjnym, czyli dawka paliwa nie ma związku z wielkością podciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mapsensor musi być zamontowany twardo na wcisk. Nie ma prawa się kołysać. Eliminując zespół zapłonowy (cewki,świece) i podstawą dawkę paliwa (czujnik płynu chłodzącego i jego odpowietrzenie) pozostaje zapewnienie szczelności układu dolotowego.

Oczywiście przebieg robi swoje, bo jest związany z luzem na wałkach szczególnie od strony rozrządu. Przy 750 obrotach mogą być delikatne drgania, ale dokładając 50 już powinny ginąć. Ważne, żeby świece nie miały za dużych szczelin do przeskoku iskry, bo jej energia jest wtedy najniższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponował bym zmniejszyć szczelinę. 

50 obr dokładając pedałem gazu.

Wolne obroty można podwyższyć sztucznie przez zwiększenie dawki paliwa - 100 obr to wzrost z 0,8/h do ok. 1 litra. Takie rzeczy to już ostateczność i robi się dla silnika, który ma różnicę w sprężaniu cylindrów ponad 10%, czyli z przebiegiem znacznie przekraczającym 300 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!