Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie po wciśnięciu sprzęgła


Rekomendowane odpowiedzi

58 minut temu, Andrzeju napisał:

 Czy jest gdzieś może podobny wątek z jakimś rozwiązaniem bo przekopałem całe forum

i w 90% tematy się urywają bez żadnego rozwiązania .

Przeczytaj zalecenia z 7 sierpnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Przeczytaj zalecenia z 7 sierpnia.

Hmm, no przeczytałem ten ostatni post i kilkanaście innych wątków ;), wezmę się teraz chyba za wymianę czujnika temperatury i mapsensora. A pierwszą sondę wymieniałem właśnie niedawno i nie przyniosło to zmian , druga stoi chyba na 0.7v ale to tak raczej powinno być . Przestawiony rozrząd raczej odrzucam bo wtedy nie chodził by dobrze po wypiciu map sensora , w sumie poza tymi czujnikami i dokładnym sprawdzeniu szczelności wiele chyba nie zostało. Ten pochłaniacz par paliwa jeszcze mnie niepokoi bo generalnie mam jeszcze taki problem ze ubywa mi benyzny podczas jazdy na gazie . Myślałem że tylko na wskaźniku bo podobno francuzy tak mają , ale zdjemowalem ostatnio klemy i dalej tyle samo wachy w baku . Możliwe że tamtędy wrzucą benzynę do kolektora ?, czy może wtryski coś puszczają podczas pracy na gazie . Można by go odłączyć i zaślepić żeby przetestować czy to tego wina ?

Edytowane przez Andrzeju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.08.2020 o 19:38, Andrzeju napisał:

Z tym że u mnie jeszcze przerywa jak jest zimny przez około 1km , i jak jest nagrzany po chwili postoju np. wracam z zakupów,

po odpaleniu przez kilka sekund się dusi chodzi na jakieś 400 obrotów i po kilku sekundach pracuje normalnie .

Jest to megane 1ph2  -  a więc  ma  krokowca, który jest do przeczyszczenia i sprawdzenia, 

10 godzin temu, Andrzeju napisał:

A pierwszą sondę wymieniałem właśnie niedawno i nie przyniosło to zmian , druga stoi chyba na 0.7v ale to tak raczej powinno być .

Wykres  działania ;

    - sondy I  -   powinien wyglądać jak sinusoida w zakresie   0,1 - 0,9 V,

   - sondy II  -   powinien oscylować ; pomiędzy  0,6 V  a  0,8 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.08.2020 o 19:38, Andrzeju napisał:

Generalnie fakt że po odłączeniu mapsensora chodzi dobrze świadczy raczej że problem jest z podciśnieniem ?

 

Map sensor odłączony , to silnik chodzi wg;mapy,

Należy pomierzyć tzw podciśnienie w układzie dolotowym,

Były przepustnicę  tzw nie w pełni elektroniczne  w których były krokowce,

Z którego roku auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto z 2002 , przepustnica jak w poście wyżej , teraz nie mam za bardzo jak, ale w najbliższym czasie podepnę się ddt żeby zobaczyć jaka wartość podciśnienia no i będę sprawdzał układ po kolei według twoich porad w innym wątku . Ale wydaje mi się że czujnik temperatury na pewno do wymiany. Bo na zimnym przerywa przez pierwszy kilometr a na rozgrzanym po postoju nie może wejść na obroty, przez 5 sekund kuleje.

A i jeszcze co do tego ubywania benzyny , to możliwe żeby tym przewodem od par paliwa podawało czy wtryski mogą puszczać? Szczególnie to widać jak robię trasę z 700km i mi opada o jedną kreskę na wskaźniku i tego paliwa serio nie ma .

Edytowane przez Andrzeju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.08.2020 o 19:38, Andrzeju napisał:

Wymienione wszystkie uszczelki kolektora , oringi przepustnicy, przepustnica

wyczyszczona, świece, czujnik położenia wału, cewki sprawdzone

 

1 godzinę temu, Andrzeju napisał:

Ale wydaje mi się że czujnik temperatury na pewno do wymiany. Bo na zimnym przerywa przez

pierwszy kilometr a na rozgrzanym po postoju nie może wejść na obroty, przez 5 sekund kuleje.

Dobry pomysł,

 

1 godzinę temu, Andrzeju napisał:

A i jeszcze co do tego ubywania benzyny , to możliwe żeby tym przewodem od par paliwa podawało ,

czy wtryski mogą puszczać?

Raczej konieczność kontroli wtrysków lub przełącznika benzyna-gaz.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może któryś z wtrysków benzynowych podlewać podczas jazdy na gazie i będzie podobny efekt jak wypadanie zapłonów przy uszkodzonej cewce. Sam tak miałem. Checka się nie zapalił.

Co do ubywania paliwa: nie zawsze stan zbiornika się odświeża na wskaźniku.

Czujnik temperatury cieczy do sprawdzenia w programie, aczkolwiek warto dla pewności wymienić na nowy bo nie drogi - tutaj to jaką widzi ECU a licznik to dwie różne sprawy.

Odstępy elektrod na świecach do ustawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, szwagier24a napisał:

Co do ubywania paliwa: nie zawsze stan zbiornika się odświeża na wskaźniku.

.

Ale po zdjęciu klemy chyba powinno już załapać ile naprawdę jest ?

Bo po odpięciu map sensora silnik chodzi ładnie równo, nie ma wypadania zapłonu , także raczej jakby wtryski puszczały benzynę to map sensor by nic nie zmienił . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze co do tego czujnika wody , to ten będzie ok ? Bo z tego co wyczytałem to tam są niby dwa , i jeden odpowiada za temp na desce a drugi do ecu. To ten będzie ok do ecu ?

Screenshot_2020-08-27-20-01-02-267_pl.allegro.jpg

 

Panowie aktualizacja, wymieniłem czujnik temperatury cieczy i mapsensor, w sumie to mogłem najpierw podpiąć pod kompa :/ po wymianie nie ma zmian ale jak spojrzałem na dane rzeczywiste to wcal się nie dziwie (chyba że ten mapsensor też jest wadliwy ?) Podciśnienie na wolnych to 0.42 , ale po przygotowaniu jest chyba coś dziwnego bo jak widać na fotkach wyżej najpierw rośnie do 0.6 a później spada nisko , na samym dole jest też kat wyprzedzenia zapłonu który w tych momentach dobija do 40 stopni . W skrócie: wymieniłem wszystkie uszczelki kolektora 4x + 1 odmy , oringi przepustnicy , czujnik położenia wału , czujnik temperatury, mapsensor , świece, cewki . Rozumiem że powinienem szukać teraz nieszczelności jednak gdzieś w kolektorze ? Byłbym wdzięczny gdyby ktoś ogarnięty spojrzał na te wykresy niżej, jak coś to mogę zrobić kolejne (na dole jest kąt wyprzedzenia zapłonu bo ucięło) pozwolę sobie zawołać @Andrzej-2010 bo widzę że masz dużą wiedzę o tym silniku :).  Z góry dzięki za jakieś sugestie co dalej robić . pozdro

Tutaj praca na wolnych obrotach :

 

IMG_MI6_20200908_105419.jpg

A tutaj przegazowania

IMG_MI6_20200908_105615.jpg

I tutaj jeszcze parametry na odłączymy mapsensorze , podcisnienie tylko 0.1 a silnik ładnie równo pracuje :o

IMG_MI6_20200908_131242.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 20.08.2020 o 19:50, Andrzeju napisał:

A pierwszą sondę wymieniałem właśnie niedawno i nie przyniosło to zmian , druga stoi chyba na 0.7 v ale to tak raczej powinno być .

1/ Czy sondy zakupione to oryginały???

    Z przedstawionych przebiegów napięcia sond, wykresy ich działania nie wyglądają jak sinusoidy ;

             - sonda I   -   powinna oscylować w zakresie      0,1 V  -  0,9 V,

            - sonda II  -  powinna oscylować w zakresie      0,6 V  -  0,8 V,

    Druga sonda nie  stoi  na  0,7 V!!!!

2/ Należy;

     -  przeczyścić styki sond - Kontakt 60 na wyłączonym aku,

     -  sprawdzić szczelność połączeń pomiędzy silnikiem a sondami,

Wakuometr.thumb.png.d291cc812dcfed20e2076ba5c1f6b040.png

3/ Ciśnienie  absolutne  0,42 ;

     - powinno być w granicach  0,32 bara

    Może być;

        - przytkany dolot powietrza,

       -  silnie zabrudzony filtr powietrza ,

       -  zbyt mały przekrój dolotu,

       -  zatkany przewód serwa, zatkane serwo,

       -  uszkodzony zawór recyrkulacji par benzyny lub jego przewody do zbiornika z węglem aktywnym i do zbiornika

             paliwa,

       -  przytkana odma olejowa,

W dniu 8.09.2020 o 11:03, Andrzeju napisał:

na samym dole jest też kat wyprzedzenia zapłonu który w tych momentach dobija do 40 stopni

4/ Kiedy był wymieniany rozrząd?

       - sprawdzić prawidłowość jego ustawienia,

       - duży procent silników 1.4 /16V  ma źle ustawiony rozrząd.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.09.2020 o 16:14, Andrzej-2010 napisał:

sonda II  -  powinna oscylować w zakresie      0,6 V  -  0,8 V,

    Druga sonda nie  stoi  na  0,7 V!!!!

Z tego co sam wyszukałem to druga sonda pracuje dopiero od około 90 stopni , i to że stoi na około 0.4 v powinno być prawidłowe (załącznik)

Pierwsza zamontowana z oryginału jak jak i czujniki , pracuje w zakresie 0,1-0,9 więc wydaje się że ok. Połączeń i szczelności nie zaszkodzi w każdym razie sprawdzić .

A co do podcisnienie na poziome 0.4 lub więcej to znajduje różne informacje . Generalnie chyba utwierdzam się że może świadczyć to o kondycji silnika i równie dobrze podciśnienie może być wyższe przez przestawiony rozrząd .

Rozumiem że mogę wykluczyć teraz nieszczelności w dolocie ? Bo podciśnienie jest wyższe czyli nie ma opcji że to wina nieszczelności ?

Screenshot_2020-09-08-16-54-08-183_com.android.chrome.jpg    Screenshot_2020-09-08-17-04-29-861_com.android.chrome.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!