Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 225 turbo przeładowuje do 1.5 bara.


jdmis

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie i Panie. Ogromny problem. Megane 2 zrobiona na RS.
Dzisiaj profilaktyczne przeczysciłem kostki kontakt spray (Berner, używam takich długo i nie było nigdy problemu) od zaworu N75, przepustnicy, zaworu tego co idzie od przepustnicy, wyczyściłem z grubsza wlot do przepustnicy, rurę co idzie do przepustnicy, rurkę (ta co się łamie) na przepustnicy. Wszystko ładnie poskładane. Po 10 km wywalił błąd DF004 obwód czujnika ciśnienia doładowania. Błąd po skasowaniu zniknął ALE...po podpięciu PyClip po ELM pokazuje, że doładowanie zamiast 0,8 bara to jest 1,5 bara!!!
Po prostu przeładowuje!
Rurki posprawdzane, wtyczki też, klapka WG lata luźno, czujniki ciśnienia na kolektorze zamienione miejscami.

Przejrzane wężyki, wydmuchane ponownie kostki, odpięty na 30 minut akumulator.
Brak efektów.
Samochód jak rakieta ale ile wytrzyma? Dzień, dwa i będzie po silniku bo to blok że 163KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

ale 1.3 tce ma doładowanie 1.7 bar

1,7 bar = 1,0 bar atmosferyczne  +   0,7 bar nadciśnienia.

2 godziny temu, jdmis napisał:

Dzisiaj profilaktyczne przeczysciłem kostki kontakt spray 

Po 10 km wywalił błąd DF004 obwód czujnika ciśnienia doładowania.

Błąd po skasowaniu zniknął ALE...po podpięciu PyClip po ELM pokazuje, że doładowanie zamiast 0,8 bara to jest 1,5 bara!!!
Po prostu przeładowuje!

Czyszczenie było na odłączonym akumulatorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010 nie, akumulator był podpięty, a silnik wyłączony. Podmieniony był na chwilę zawór N75 (nowy, z takiej samej M2), ale doładowanie jest ciągle takie samo, jak było (1,5 bara na 5 i 6 biegu). Przed wymianą próbowaliśmy również wyregulować zaworek N75 (stary) śrubką, ale nie przyniosło to rezultatu. Po przekręceniu ładuje mniej - 0,3 bar - ale za każdym razem wywala błąd "check injection" i przechodzi w tryb awaryjny. Sprawdziliśmy wężykiem i strzykawką, czy otwiera się WG - sztanga chodzi, podobnie widać jej ruch przy wysokich obrotach na postoju.

 

@aniewa Mógłby Pan pomóc?

Edytowane przez jdmis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jdmis napisał:

Po 10 km wywalił błąd DF004 obwód czujnika ciśnienia doładowania.

Błąd po skasowaniu zniknął ALE...po podpięciu PyClip po ELM pokazuje, że doładowanie zamiast 0,8 bara to jest 1,5 bara!!!

Wyjmij wtyczkę z map sensora;

   -  uruchom silnik,

   -  obserwuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dobra, nieładnie się zachowaliśmy, że nie daliśmy znać jak sprawa się zakończyła.

Okazało się, że przyczyną przeładowywania była uszkodzona gruszka turbo.

Przy okazji wymieniliśmy zaworek N75 bo przez kombinowanie spowodowaliśmy jego uszkodzenie. Poza tym chyba nie był do końca sprawny bo przed naprawą turbo lądowało tak do maks 0.8 bara, teraz ładuje do 1.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!