Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MIII - brak mocy na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! 

Mam problem z moją MIII 1.6 110KM. Podczas odpalania na zimnym słychać przez 2 sekundy delikatne klekotanie. Co więcej, gdy ruszam i zaczynam się rozpędzać czuć przez ułamek sekundy, jakby auto nie miało mocy i za chwilę wszystko wraca do normy już na stałe, dopóki auto nie postoi i znów silnik będzie zimny. Im zimniej jest na dworze, tym mocniej się to wszystko objawia. 

Silnik ma nowe filtry, olej i rozrząd z wariatorem (OE Renault). 

 

Pozdrawiam! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj organoleptycznie sprawdziłem zawór ZFR i wygląda idealnie (sitka nie są w najmniejszym stopniu zapchane). Jeśli chodzi o olej, to przejechał z 3000 km, a jest to właśnie elf SXR 5W40. 

Wiem, że jest jeden filtr oleju, natomiast chodziło mi o wymienione wszystkie filtry (powietrza, oleju, kabinowy). 

Edytowane przez dawidknychala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dawidknychala napisał:

Wczoraj organoleptycznie sprawdziłem zawór ZFR i wygląda idealnie

1/ Na wysoką sprawność kzfr wpływ ma ;

       a/ jakość oleju ; wskazane jest stosować markowe oleje; 5W40, 0W40,

            Znane są przypadki poprawy pracy zespołu kzfr po zastosowaniu olejów syntetycznych 0W40,

       b/ markowe filtry ;mann, knecht, purflux,

       c/ poziom oleju ;

             - należy utrzymywać stan ok; max,

             - sposób eksploatacji ;

                  - po odpaleniu samochodu należy odczekać ok; 15 -20 sekund przed ruszeniem,

                    żeby olej rozprowadził się po magistrali i dotarł do kzfr,

2/ Wyczyścić czoła czujników ;

      -  wału i wałka, oraz ich styki,

3/ Przeczyścić ;

      a/  map sensor oraz zapewnić szczelność jego montażu,

      b/  styki elektrozaworu kzfr, oraz zapewnić mu czystość wewnętrzną,

4/ Konieczna kontrola ;

        a/ ustawienia rozrządu i stanu napinacza łańcucha ;

              - Silnik ma nowe filtry, olej i rozrząd z wariatorem (OE Renault) – napisałeś, więc to odpada, 

        b/  kąta wyprzedzenia zapłonu interfejsem diagnostycznym - celem ustalenia stanu elektrozaworu kzfr ;

              Gorący silnik, obroty jałowe i odczyt kąta wyprzedzenia zapłonu;

                       -  jeżeli kąt wyprzedzenia zapłonu mieści się do 3 stopni ;

                       -  to elektrozawór można uznać za sprawny.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, kinno19 napisał:

Andrzej: stosowalbys do 1.3tce filtry filtron,

Preferuje filtry markowe; mann, knecht, purflux,

W Polsce swego czasu montowano mercedesy Sprinter,

ale załoga nie spełniała norm i montaż wycofano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!