Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

BŁĄD P0300, P0304, P351/2/3/4, P2502


RENAULT.MEGANE.II.CC

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

auto rocznik 2004, 1.6 16V K4M.
Rozrząd po wymianie wraz z KZFR ca. 30 000 km temu.
Po wymianie alternatora i paska.
W trakcie jazdy problemów w zasadzie brak, ale po podpięciu pod komputer następujące błędy:

1. 2502 "Charging system voltage"
2. 0300 - wypadające zapłony
3. 0304 - misfire cylinder 4

4. 0351/2/3/4 (błędy pojawiły się po wymianie alternatora)

Po skasowaniu najpierw powraca P0300 i P0304, które były przed wymianą alternatora (sprawdzone cewki i świece metodą podmiany, problem cały czas z 4 cylindrem)
stąd specjalnie nie wiem co się dzieje.


Najpierw prośba o wstępną ocenę, co może powodować wypadanie zapłonu na 4 cylindrze (oprócz cewki, świecy),czy konieczna będzie interwencja elektronika.

Uprzejmie proszę o Waszą pomoc.

OBD2.pdf

Edytowane przez RENAULT.MEGANE.II.CC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli alternator był wymieniany na inny trzeba go przypisać w UPC. Oby tylko nie był z diesla, bo takiej opcji nie ma.

Jeśli wymiana cewki i świecy na 4 cylindrze nie przyniosła poprawy należy zmierzyć kompresję.  Podmiana miejscami przy uszkodzonej cewce paraliżuje zespół i może wprowadzać w błąd.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedz.

Jeśli wspominasz o alternatorze jest sprawdzony po nr. i wszystko się zgadza, pochodzi od 1.6 benzyny czyli ok. Przypisanie powinno spowodować brak błędów P0351/2/3/4 i P02502 dobrze myślę? 

 

Kompresji pewnie nie zmierzę w domowym warsztacie, ale raz jeszcze dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez instalacji LPG,

orientujesz się czy jestem w stanie wykonać taki pomiar manometrem samochodowym za 20-30zl?

 

Problem z wypadaniem zapłonu rozpoczął się po pęknięciu węża paliwa... Może powinienym szukać rozwiązania z wtryskiem benzyny.

 

Edytowane przez RENAULT.MEGANE.II.CC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, RENAULT.MEGANE.II.CC napisał:

Może powinienym szukać rozwiązania z wtryskiem benzyny.

Zacierający się wtrysk - możliwe.

Orientacyjną kompresję zmierzysz w dwie osoby. W pełni naładowany akumulator, wykręcone świece i odcięty zapłon przy kręceniu rozrusznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, RENAULT.MEGANE.II.CC napisał:

Problem z wypadaniem zapłonu rozpoczął się po pęknięciu węża paliwa...

Może powinienym szukać rozwiązania z wtryskiem benzyny.

Zamień wtrysk 4-ty z innym wtryskiem - to się przekonasz, czy błąd się przeniósł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim wielkie dzięki za próbę rozwiązania mojego problemu,

 

będę informował na forum jaka była przyczyna powstania tego rodzaju błędów w moim przypadku i sposób ich usunięcia. Tymczasem będę sprawdzał wtryski benzyny i mierzył kompresje na cylindrach,

aby ustalić możliwą przyczynę wypadania zapłonów (błędy P0300 i P0304).

 

także, aby pozbyć się reszty wspomnianych błędów ( P0351/2/3/4 i P02502)  przypisać alternator w UPC, ponieważ był wymieniany.

 

Jeśli ktoś miał podobne problemy lub rozwiązywał podobne historie to każdy komentarz jest dla mnie wartościowy.

 

Pozdrawiam szczególnie Andrzej-2010jabrzeszwagier24a

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator u mnie jest ze zintegrowanym regulatorem (podsyłam zdjęcia), w wymienionym był problem ze sprzęgłem - koszt nowego sprzęgła i wymiana za pomocą specjalnego klucza lub nasadki skłoniła mnie do wymiany całego alternatora.

Używany z wysyłką kosztował mniej niż nowe sprzegiełko - trzeba uważać, żeby alternator miał ten sam nr. i najlepiej pochodził od identycznego samochodu (rok, silnik itd.).

 

Znalazłem temat na "scenic-forum" z objawami jak u mnie o których nie wspominałem, a wystąpiły również (błędy ESP, ABS, i 'check'a'. Poza tym wydaje się że pali na 3 gary) - 

dokonam wstępnych oględzin rampy z wtryskami i spróbuję przełożyć wtrysk 1 z 4 w celu ustalenia, czy rzeczywiście może być to powód wypadania zapłonu 4 (błąd P0304).

 

Dodaję link z konkretnym opisem i zdjęciami dla zainteresowanych:

https://[ciach]-forum.pl/Watek-Amatorskie-czyszczenie-wtryskiwaczy-benzynowych-Renault-2-0-16V-1-6-16V

 

 

IMG_20200906_142021888.jpg

IMG_20200906_142028990.jpg

Edytowane przez RENAULT.MEGANE.II.CC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, RENAULT.MEGANE.II.CC napisał:

Alternator u mnie jest ze zintegrowanym regulatorem (podsyłam zdjęcia),

 - w wymienionym był problem ze sprzęgłem - koszt nowego i wymiana za pomocą

specjalnego klucza lub nasadki skłoniła mnie do wymiany całej części na używany.

Regulator jest przykręcany- nie jest zintegrowany z alternatorem,

Sprzęgło 1-no kierunkowe alternatora - podlega wymianie ;

   - zatrzymaj swój alternator bo na 100 % masz sprawny,

  - może się okazać za jakiś czas, że zamienił stryjek siekierkę na kijek "  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!