Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd 'Ryzyko Awarii Silnika' i spadek mocy.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

dzisiaj przytrafiła mi się niemiła sytuacja w moim Megane (Silnik 1.6 110ps).

Stojąc na światłach pod górkę po około 10 sekundach ni stąd ni z owąd zaświeciła mi się na czerwono kontrolka STOP oraz napis "Ryzyko Awarii Silnika"

Zaniepokojony sytuacja chciałem jak najszybciej ruszyć spod świateł i zjechać w najbliższym możliwym miejscu, jednakże ku mojemu zdziwieniu podczas próby ruszenia, auto wyraźnie utraciło moc?

Udało mi się doturlać na pobliski przystanek gdzie zgasiłem auto, a po przeczekaniu około dwóch minut uruchomiłem i żadnego błędu już nie było, moc także wróciła do normy i bez żadnych problemów dojechałem do domu.

Na miejscu oczywiście dokonałem sprawdzenia stanu płynów, wszystko jest w porządku.

Dodam, że do wyświetlonego napisu STOP oraz informacji o ryzyku awarii nie wyświetliła się żadna inna kontrolka.

Czy ktoś orientuje się o co może chodzić?

Miał ktoś taką sytuację?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Blackeerr napisał:

ni stąd ni z owąd zaświeciła mi się na czerwono kontrolka STOP oraz napis "Ryzyko Awarii Silnika"

Praktyka pokazuje, że błędy po takim komunikacje zapisują się w sterowniku ecu;

   1/ jeżeli wystąpiło to tylko raz - to mógł być to incydent,

   2/ warto przeczyścić wszelkie styki - Kontakt 60 ;

          -  szczególnie czujników położenia wału i wałka, potencjometru gazu, wtrysków,

          -  prześwietlić styki w skrzynce UPC,

   3/  przegonić auto na wysokich obrotach,

   4/  jeżeli przeważa jazda na krótkich odcinkach, po mieście;

         -  należy te jazdy w miarę możliwości ograniczyć,

         -  częściej przeganiać auto na wysokich obrotach, ale bezpieczna prędkość,

   5/ wymienić świece,

   6/ zadbać o czystość i suchość cewek zapłonowych,

   7/ kiedy była wymiana rozrządu?

   8/ czy jest instalacja gazowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Praktyka pokazuje, że błędy po takim komunikacje zapisują się w sterowniku ecu;

   1/ jeżeli wystąpiło to tylko raz - to mógł być to incydent,

   2/ warto przeczyścić wszelkie styki - Kontakt 60 ;

          -  szczególnie czujników położenia wału i wałka, potencjometru gazu, wtrysków,

          -  prześwietlić styki w skrzynce UPC,

   3/  przegonić auto na wysokich obrotach,

   4/  jeżeli przeważa jazda na krótkich odcinkach, po mieście;

         -  należy te jazdy w miarę możliwości ograniczyć,

         -  częściej przeganiać auto na wysokich obrotach, ale bezpieczna prędkość,

   5/ wymienić świece,

   6/ zadbać o czystość i suchość cewek zapłonowych,

   7/ kiedy była wymiana rozrządu?

   8/ czy jest instalacja gazowa?

Witam ponownie,

dzisiaj kolejny raz pojawił się ten sam problem...

Co ciekawie tym razem po "osłabieniu" silnika zdecydowałem się pojechać kawałek dalej aby sprawdzić co się będzie działo i tu ku mojemu zaskoczeniu auto jakby po chwili odzyskało moc, ale za to zaczęło sobie samoczynnie "jechać"? Wyglądało to w taki sposób, że podczas wrzucania biegu auto samo sobie dodawało gazu (ale nie fizycznie, pedał był na swoim miejscu) i utrzymywało stałą prędkość choćbym jechał na tempomacie. Sytuację ponownie uratowało zatrzymanie na boku i powtórne wyłączenie/załączenie silnika...

 

Jeśli chodzi o punkty, które przedstawiłeś to:

1. na pewno w takim razie odpada.

2. jeśli nie będzie już pomysłów to zrobie to.

3. przeganiałem, nic. chociaż spróbuje jeszcze.

4. to fakt przeważa, ale czy to naprawdę może być powodem?

5. tutaj się zastanawiam nad wymianą, ale może ktoś jeszcze coś doda?

6. jak wyżej.

7. wymiana była przy 96000 jest 145000.

8. nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Blackeerr napisał:

Praktyka pokazuje, że błędy po takim komunikacje zapisują się w sterowniku ecu;

Chcesz znać dokładny powód ;

    - podłącz clipa,

19 minut temu, Blackeerr napisał:

4. to fakt przeważa, ale czy to naprawdę może być powodem?

 

Poczytaj o katalizatorze i wpływie na jego stan takiego charakteru jazd,

21 minut temu, Blackeerr napisał:

3. przeganiałem, nic. chociaż spróbuje jeszcze.

Przeganianie auta na wysokich obrotach na trasie  > 100 km;

    - należy powtarzać systematycznie przy takim charakterze jazd,

   -  aby doszło do przedmuchania katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!