Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pyren. Wpisywanie kodu wtryskiwacza Siemens-Continental


Rekomendowane odpowiedzi

Zainstaluj inną wersję pyren np. 180+ lub 184.  W katalogu głównym programu podmień plik pyren_luncher na ten:

_pyren_launcher.py

Po podmianie powinieneś mieć w oknie głównym programu dodatkowy przycisk "Update", po jego kliknięciu program się zaktualizuje do postaci tak jak np. u mnie:

 

image.thumb.png.1711e2742c1c15eb049327bcb4c8a045.png

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem używany wtrysk bez problemu udało się go dopisać niestety silnik pracował nierówno i na jałowym biegu korekta tego wtrysku szybko rosła do 1,80 poza tym wyrzuciło błąd związany z adaptacją, więc podmieniłem wtryskiwać z drugiego samochodu (mam 2 z tym samym silnikiem) i nie ma żadnych błędów po chwili jazdy nawet zaczął ciszej chodzić niestety korekta tego wtrysku też podskoczyła do ponad 1,40 i wartość adaptacji cylindra nadal jest 0. Po około jakim czasie wartość adaptacji powinna zmienić się na 1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu 50 km w końcu się zaadaptował, wtrysk przestał klepać na zimnym przy przyspieszaniu. Niestety problem z zapychającym się fap'em nadal nierozwiązany ale to już inny temat. Dzięki za pomoc z dopisaniem wtrysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
W dniu 25.05.2022 o 18:47, aniewa napisał:

Przeczytaj mój post z 06,10,2020 w tym temacie.

Cześć. Dzięki za poradnik. Potrzebuje zakodować wtryski Siemens/continental w Masterze 3. ECU 11445. Jakie to będą komendy Parametrage Prive?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę nic więcej nie podpowiem, nie znam tego silnika a tym bardziej parametrów sterownika. Parę lat temu pyren, ddt4all mnie interesował, obecnie już mi przeszło. Może to wina wieku :D. Dodam tylko, że bez zakodowania możesz jechać gdzieś do warsztatu, nic się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, megane_master napisał:

Cześć. Dzięki za poradnik. Potrzebuje zakodować wtryski Siemens/continental w Masterze 3. ECU 11445. Jakie to będą komendy Parametrage Prive?

Wtrysk 1 - VP228 pierwsze 2 znaki kodu, VP224 kolejne 4 znaki kodu, CF154 kolejne 2 znaki kodu + dopisujesz "0"

Wtrysk 2 - VP229 pierwsze 2 znaki kodu, VP225 kolejne 4 znaki kodu, CF155 kolejne 2 znaki kodu + dopisujesz "0"

Wtrysk 3 - VP230 pierwsze 2 znaki kodu, VP226 kolejne 4 znaki kodu, CF156 kolejne 2 znaki kodu + dopisujesz "0"

Wtrysk 4 - VP231 pierwsze 2 znaki kodu, VP227 kolejne 4 znaki kodu, CF157 kolejne 2 znaki kodu + dopisujesz "0"

 

Kod wtrysku ma 9 znaków, ale de facto ostatni znak pomijamy i zamiast niego wstawiamy 0 (chociaż z tego co widzę, to kod każdego wtryskiwacza tego typu kończy się na 0).

Czyli dla pierwszego wtryskiwacza o kodzie 83GGFGC70 wyglądałoby to tak:

  • do VP228 wpisujemy 83
  • do VP224 wpisujemy GGFG
  • do CF154 wpisujemy C70 (ostatni znak zawsze 0)

Oczywiście kody podajemy w trybie ASCII.

Edytowane przez undercover20
\n deleted
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, undercover20 napisał:

Wtrysk 1 - VP228 pierwsze 2 znaki kodu, VP224 kolejne 4 znaki kodu, CF154 kolejne 2 znaki kodu + dopisujesz "0"

Wtrysk 2 - VP229 pierwsze 2 znaki kodu, VP225 kolejne 4 znaki kodu, CF155 kolejne 2 znaki kodu + dopisujesz "0"

Wtrysk 3 - VP230 pierwsze 2 znaki kodu, VP226 kolejne 4 znaki kodu, CF156 kolejne 2 znaki kodu + dopisujesz "0"

Wtrysk 4 - VP231 pierwsze 2 znaki kodu, VP227 kolejne 4 znaki kodu, CF157 kolejne 2 znaki kodu + dopisujesz "0"

 

Kod wtrysku ma 9 znaków, ale de facto ostatni znak pomijamy i zamiast niego wstawiamy 0 (chociaż z tego co widzę, to kod każdego wtryskiwacza tego typu kończy się na 0).

Czyli dla pierwszego wtryskiwacza o kodzie 83GGFGC70 wyglądałoby to tak:

  • do VP228 wpisujemy 83
  • do VP224 wpisujemy GGFG
  • do CF154 wpisujemy C70 (ostatni znak zawsze 0)

Oczywiście kody podajemy w trybie ASCII.

Dziękuję! Skąd to ludzie wiedzą to ja nie wiem :D

 

Dwie pierwsze komendy działają ale trzecia już nie. Wpisując trzy znaki razem z "0" nic się nie dzieje ale jak wpiszę dwa znaki czyli pominę "0" to komenda przechodzi ale w kodzie wtryskiwacza zmienia się tylko 6 pierwszych znaków. Próbowałem dla każdego wtryskiwacza. To na pewno te komendy CF?

 

Dodatkowo dla 1 wtryskiwacza którego kod mam 9DFEEDGE0 nie da rady wpisać 9D ani żadnego ciągu znaków zaczynającego się od 9, a jak wpiszę np 4K to już przejdzie. FEED się zachowuje w pamięci.

 

I ostatnie pytanie. Mam teraz na zegarach:

Sprawdź ESC

Sprawdź start pod górę

Zasilanie tryb ekonomiczny

😐

Co się porobiło?

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz starego Pyren'a, w którym było zablokowane wpisywanie znaków 0, 9, J w trybie ASCII. Musisz zaktualizować Pyrena. Tutaj masz jak to zrobić: 

 

Po aktualizacji zarówno kody wpisywane do komend CFXXX oraz kody zaczynające się na 9 powinny przechodzić.

Ewentualnie podaj te kody za pomocą trybu HEX. Tutaj masz konwerter z ASCII na HEX https://www.utilities-online.info/ascii-to-hex

Otrzymany z tej strony wynik wpisujesz bez spacji.

 

Czyli dla wtryskiwacza 1 o kodzie 9DFEEDGE0 dla trybu HEX to będzie:

  • do VP228 wpisujemy 3944
  • do VP224 wpisujemy 46454544
  • do CF154 wpisujemy 474530

 

Edytowane przez undercover20
HEX manual
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa! Udało się zakodować wtryski. Przejechałem z różnym obciążeniem i obrotami na razie 50km i nadal stan dostosowania wtrysków wynosi 0 ale może potrzebują więcej żeby się zaadaptować.

Info o ESC itp. zniknęły. Miałem błąd o nieprawidłowej inf. z sieci multipleks. w sterowniku ABS który nie dał się skasować ale to może przez wcześniejszy spadek napięcia akumulatora.

Dziękuję za pomoc 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że akcja została zakończona sukcesem.

 

To dostosowanie nazywa się "Minimalna adaptacja masy paliwa - MFMA (minimum fuel mass adaptation).

Scenariusz adaptacji wg. serwisówki:

  • Rozgrzać silnik tak, aby temperatura płynu chłodzącego przekroczyła 80°C.
  • Wykonać 10 zwolnień z 3000 obr/min do 1500 obr/min na 4 biegu.

Po wykonaniu tego scenariusza parametry STAN DOSTOSOWANIA CYLINDRA powinny mieć wartość inną niż 0.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!