Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pyren. Wpisywanie kodu wtryskiwacza Siemens-Continental


Rekomendowane odpowiedzi

Zainstaluj inną wersję pyren np. 180+ lub 184.  W katalogu głównym programu podmień plik pyren_luncher na ten:

_pyren_launcher.py

Po podmianie powinieneś mieć w oknie głównym programu dodatkowy przycisk "Update", po jego kliknięciu program się zaktualizuje do postaci tak jak np. u mnie:

 

image.thumb.png.1711e2742c1c15eb049327bcb4c8a045.png

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem używany wtrysk bez problemu udało się go dopisać niestety silnik pracował nierówno i na jałowym biegu korekta tego wtrysku szybko rosła do 1,80 poza tym wyrzuciło błąd związany z adaptacją, więc podmieniłem wtryskiwać z drugiego samochodu (mam 2 z tym samym silnikiem) i nie ma żadnych błędów po chwili jazdy nawet zaczął ciszej chodzić niestety korekta tego wtrysku też podskoczyła do ponad 1,40 i wartość adaptacji cylindra nadal jest 0. Po około jakim czasie wartość adaptacji powinna zmienić się na 1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu 50 km w końcu się zaadaptował, wtrysk przestał klepać na zimnym przy przyspieszaniu. Niestety problem z zapychającym się fap'em nadal nierozwiązany ale to już inny temat. Dzięki za pomoc z dopisaniem wtrysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
W dniu 25.05.2022 o 18:47, aniewa napisał:

Przeczytaj mój post z 06,10,2020 w tym temacie.

Cześć. Dzięki za poradnik. Potrzebuje zakodować wtryski Siemens/continental w Masterze 3. ECU 11445. Jakie to będą komendy Parametrage Prive?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę nic więcej nie podpowiem, nie znam tego silnika a tym bardziej parametrów sterownika. Parę lat temu pyren, ddt4all mnie interesował, obecnie już mi przeszło. Może to wina wieku :D. Dodam tylko, że bez zakodowania możesz jechać gdzieś do warsztatu, nic się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, megane_master napisał:

Cześć. Dzięki za poradnik. Potrzebuje zakodować wtryski Siemens/continental w Masterze 3. ECU 11445. Jakie to będą komendy Parametrage Prive?

Wtrysk 1 - VP228 pierwsze 2 znaki kodu, VP224 kolejne 4 znaki kodu, CF154 kolejne 2 znaki kodu + dopisujesz "0"

Wtrysk 2 - VP229 pierwsze 2 znaki kodu, VP225 kolejne 4 znaki kodu, CF155 kolejne 2 znaki kodu + dopisujesz "0"

Wtrysk 3 - VP230 pierwsze 2 znaki kodu, VP226 kolejne 4 znaki kodu, CF156 kolejne 2 znaki kodu + dopisujesz "0"

Wtrysk 4 - VP231 pierwsze 2 znaki kodu, VP227 kolejne 4 znaki kodu, CF157 kolejne 2 znaki kodu + dopisujesz "0"

 

Kod wtrysku ma 9 znaków, ale de facto ostatni znak pomijamy i zamiast niego wstawiamy 0 (chociaż z tego co widzę, to kod każdego wtryskiwacza tego typu kończy się na 0).

Czyli dla pierwszego wtryskiwacza o kodzie 83GGFGC70 wyglądałoby to tak:

  • do VP228 wpisujemy 83
  • do VP224 wpisujemy GGFG
  • do CF154 wpisujemy C70 (ostatni znak zawsze 0)

Oczywiście kody podajemy w trybie ASCII.

Edytowane przez undercover20
\n deleted
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, undercover20 napisał:

Wtrysk 1 - VP228 pierwsze 2 znaki kodu, VP224 kolejne 4 znaki kodu, CF154 kolejne 2 znaki kodu + dopisujesz "0"

Wtrysk 2 - VP229 pierwsze 2 znaki kodu, VP225 kolejne 4 znaki kodu, CF155 kolejne 2 znaki kodu + dopisujesz "0"

Wtrysk 3 - VP230 pierwsze 2 znaki kodu, VP226 kolejne 4 znaki kodu, CF156 kolejne 2 znaki kodu + dopisujesz "0"

Wtrysk 4 - VP231 pierwsze 2 znaki kodu, VP227 kolejne 4 znaki kodu, CF157 kolejne 2 znaki kodu + dopisujesz "0"

 

Kod wtrysku ma 9 znaków, ale de facto ostatni znak pomijamy i zamiast niego wstawiamy 0 (chociaż z tego co widzę, to kod każdego wtryskiwacza tego typu kończy się na 0).

Czyli dla pierwszego wtryskiwacza o kodzie 83GGFGC70 wyglądałoby to tak:

  • do VP228 wpisujemy 83
  • do VP224 wpisujemy GGFG
  • do CF154 wpisujemy C70 (ostatni znak zawsze 0)

Oczywiście kody podajemy w trybie ASCII.

Dziękuję! Skąd to ludzie wiedzą to ja nie wiem :D

 

Dwie pierwsze komendy działają ale trzecia już nie. Wpisując trzy znaki razem z "0" nic się nie dzieje ale jak wpiszę dwa znaki czyli pominę "0" to komenda przechodzi ale w kodzie wtryskiwacza zmienia się tylko 6 pierwszych znaków. Próbowałem dla każdego wtryskiwacza. To na pewno te komendy CF?

 

Dodatkowo dla 1 wtryskiwacza którego kod mam 9DFEEDGE0 nie da rady wpisać 9D ani żadnego ciągu znaków zaczynającego się od 9, a jak wpiszę np 4K to już przejdzie. FEED się zachowuje w pamięci.

 

I ostatnie pytanie. Mam teraz na zegarach:

Sprawdź ESC

Sprawdź start pod górę

Zasilanie tryb ekonomiczny

😐

Co się porobiło?

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz starego Pyren'a, w którym było zablokowane wpisywanie znaków 0, 9, J w trybie ASCII. Musisz zaktualizować Pyrena. Tutaj masz jak to zrobić: 

 

Po aktualizacji zarówno kody wpisywane do komend CFXXX oraz kody zaczynające się na 9 powinny przechodzić.

Ewentualnie podaj te kody za pomocą trybu HEX. Tutaj masz konwerter z ASCII na HEX https://www.utilities-online.info/ascii-to-hex

Otrzymany z tej strony wynik wpisujesz bez spacji.

 

Czyli dla wtryskiwacza 1 o kodzie 9DFEEDGE0 dla trybu HEX to będzie:

  • do VP228 wpisujemy 3944
  • do VP224 wpisujemy 46454544
  • do CF154 wpisujemy 474530

 

Edytowane przez undercover20
HEX manual
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa! Udało się zakodować wtryski. Przejechałem z różnym obciążeniem i obrotami na razie 50km i nadal stan dostosowania wtrysków wynosi 0 ale może potrzebują więcej żeby się zaadaptować.

Info o ESC itp. zniknęły. Miałem błąd o nieprawidłowej inf. z sieci multipleks. w sterowniku ABS który nie dał się skasować ale to może przez wcześniejszy spadek napięcia akumulatora.

Dziękuję za pomoc 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że akcja została zakończona sukcesem.

 

To dostosowanie nazywa się "Minimalna adaptacja masy paliwa - MFMA (minimum fuel mass adaptation).

Scenariusz adaptacji wg. serwisówki:

  • Rozgrzać silnik tak, aby temperatura płynu chłodzącego przekroczyła 80°C.
  • Wykonać 10 zwolnień z 3000 obr/min do 1500 obr/min na 4 biegu.

Po wykonaniu tego scenariusza parametry STAN DOSTOSOWANIA CYLINDRA powinny mieć wartość inną niż 0.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!