Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kłopotliwe odpalanie 1.6 16v


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

M2 ph1 gt 1.6 16v 2004r.

Raz na jakiś czas, lecz coraz częściej mam problem z odpaleniem po nocnym postoju. Występuje on przy pierwszym odpaleniu.

Klikam Start następnie odpala z delikatnym, można powiedzieć zgrzytnięciem i gaśnie.

Następne odpalenia są bez zarzutów.

Czy to padający rozrusznik? Czy może powodować te gaśnięcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Synek998 napisał:

Mogę ten zawór jakoś zdiagnozować sam?

Konieczna kontrola ;

    1/ ustawienia rozrządu wg; blokad i stanu napinacza paska rozrządu,

    2/ kąta wyprzedzenia zapłonu, celem ustalenia stanu elektrozaworu kzfr;

           - gorący silnik, obroty jałowe i odczyt kąta wyprzedzenia zapłonu;

                  - jeżeli kąt wyprzedzenia zapłonu mieści się do 3 stopni;

                         - to elektrozawór można uznać za sprawny.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozciąganie sprężynki to działanie doraźne, szybko wraca do poprzedniego stanu. Bawiąc się w to dobrze zakuj później ten pierścień blokujący sprężynkę. Ja też ostatecznie postawiłem na chińczyka, chyba z roku już śmiga i jest gitara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam ,auto ma problem z odpalaniem tzn pierwsze odpalenie troszkę kreci(odpalenie jedno po drugim bez problemu), troszkę szarpie w okolicach 2-2,5 tysiaca i do tego błąd df080

czy to może być przyczyna elektrozaworu? Rozrząd wymieniony, cewki świece nowe KFZR ciche nie słychać go.

 

silnmik.thumb.png.5dd4d25d99888e783313a4d80829aa06.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw wymienisz elektrozawór i sprawdzisz, czy to nie koniec usterki. Oczywiście ilosć paliwa dostarczona przez wtryskiwacze jest uzależniona od ciśnienia wytworzonego przez pompę. Wyprzedzenie zapłonu i ilość paliwa to są dwie zmienne przy Twoim uszkodzeniu. Wcześniej napisałeś, że kolejne odpalenie jest szybkie (ma wystarczające ciśnienie), a przy gęstm oleju bez blokady elektrozawórem wyprzedzenie zapłonu przynajmniej dwukrotnie jest za duże od założonego w mapie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!