Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kaczor89

Megane II phII Obracające się przednie koła. Auto podniesione na kobyłkach, bieg jałowy na luzie

Recommended Posts

Witam. Może odstawię tutaj małą "januszerkę" bo jeśli chodzi o samodzielne naprawy to jestem raczej początkujący, ale wolę dopytać. Otóż wymieniałem dzisiaj olej i wszystkie filtry, auto stało sobie podniesione przodem na kobylkach. Olej i filtry wymieniłem, wrzuciłem luz, odpaliłem silnik (aby filtr oleju zapełnić) i patrzę a tu przednie koła się obracają. Lewe i prawe. Patrzę czy na pewno luz, tak na pewno luz. Wciskam sprzęgło - koła przestają się kręcić. Czy tak powinno być? Dodam, że sprzęgło łapie mi bardzo wysoko. W sumie w trakcie jazdy aby zmienić bieg mogę dosłownie butem dotknąć pedał i zmieniam. Nie muszę go wciskać nawet na pół sprzęgła. Rok temu, jak kupiłem auto, "spec" wymieniał mi płyn hamulcowy, czytałem trochę i może nie odpietrzyl sprzęgła? Nie wiem, czy szykować się na wymianę sprzęgła, czy tak powinno być. Z góry dziękuję za pomoc, i za zrozumienie, bo "spec" nie odbiera telefonu...

 

Moje bycie "Januszem" potwierdzone. Spec oddzwonił, i mówi, że co do obracających się kół to normalne. Ale bardzo wysokie lapanie sprzęgła nadal zostaje, może faktycznie zastanowić się nad wymianą? 

Edytowano przez Kaczor89
"Spec oddzwonił"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Kaczor89 napisał:

wrzuciłem luz, odpaliłem silnik (aby filtr oleju zapełnić) i patrzę a tu przednie koła się obracają. Lewe i prawe.

Tak wszystko ok.

Dopóki tarcza się nie ślizga w docisku przy gwałtownym  przyśpieszaniu na najwyższym biegu , możesz jeszcze jeździć.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ślizga się. Sprawdzałem to jadąc pod górkę na trójce, wrzucałem czwórkę lub piątkę i gaz i szła pod górę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak ma być.
Lewarek w pozycji "luz" = sprzęgło jest załączone i wałki w skrzyni biegów się kręcą. Nie załczone są przesuwki od żadnego biegu - ale w skrzyni znajduje się olej, ciecz o dość dużej lepkości, która ruch obrotowy z łatwością przekaże na sąsiadujące ze sobą elementy, choć nie są one ze sobą mechanicznie zesprzęglone (no bo "luz"). Przeniesiony moment obrotowy ma jednak znikomą wartość, jego występowanie można zauważyć w zasadzie właśnie jedynie przy kołach napędowych nie stojących na podłożu, gdy znika wpływ oporów ruchu oraz oporu bezwładności masy.
Przy tym jest to dobre zobrazowanie konieczności zaciągania ham.ręcznego na postoju (jak widać, auto może jednak ruszyć samo i na "luzie".
Podobnego charakteru zjawisko "wleczenia" mam miejsce w klasycznej skrzyni automatycznej, gdzie stojąc z włączonym biegiem jednak trzeba wciskać pedał hamulca, bo auto ma jednak tendencję do ruszania.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...