Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grzechotanie w silniku Megane II 1.6


martijn

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Koledzy mam taki problem....

Od kilku dni czasami pojawia się grzechotanie w silniku.Objaw uaktywnia się jak jadę i zdejmuję nogę z gazu ale samochód jest cały czas na biegu.

Lub jak jadę np. na 2 biegu ze stałą prędkością i ilością obrotów (ostatnio ok 2700 - 2900 II bieg)

Zaznaczam ,że kilka dni temu wymieniłem rozrząd i KZFR.

Chociaż ten dźwięk pojawił się raz czy dwa przed wymianą...

Czy ma ktoś z Was jakiś pomysł...co to może być?

Przebieg 353.000 km  1.6 16V  2004r.  LPG od przebiegu 65.000 km

Z góry dziękuję za wszelkie informacje i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci ,że ma więcej mocy niż przed wymianą, ale przy mocniejszym wciśnięciu ''gazu'' silnik ma wibracje...

Wypiąłem wtyczkę elektrozaworu i nie ma różnicy...w sensie, nie gaśnie.Nie wiem czy tak ma być??

Jeszcze nie jechałem po wypięciu wtyczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ma być. Zawór pracuje, ale przepływ oleju do koła jest zwiększony. Przy hamowaniu silnikiem ( bez sterowania ) musi się domknąć, żeby zapłon przesunąć w okolice zera. Słyszalne terkotanie to duże zmiany w zapłonie powodujące szarpanie wałka ssącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że z powodu tego, że silnik jest już nieprodukowany, auta poza gwarancją to jako oryginalne są sprzedawane te od innego dostawcy niż dekadę temu. A ponieważ części muszą być coraz tańsze to i żywotność się zmniejszyła.

Dlatego nie ma różnicy pomiędzy tanim zamiennikiem a oryginałami.

Ja swój oryginalny spróbuję wymyć naftą w myjce ultradźwiękowej. Zobaczę jakie będą efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, lukasz243243 napisał:

Ja kupiłem nowy oryginał w maju

a dzisiaj kąt wyprzedzenia zapłonu sięga 7-8,

co wskazuje na uszkodzenie elektrozaworu

Wykonałeś wszystkie zalecenia z tematu ???; Brak mocy na zimnym silniku,

Obecnie, silniki są mocno naszpikowane czujnikami;

   - jeden parametr wpływa na drugi i vice versa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale tak. Przejechałem ponad 500 km na samej benzynie i parametr się nic a nic nie zmienił :s 

Podczas przerwy świąteczne w okolicach BN wrócę do tematu bo teraz  dzień krótki a pod blokiem możliwości ograniczone. 

Przed świętami wymienię olej, świece więc przyjrzę się jeszcze raz całej liście. Ponadto mam w domu zamiennik elektrozaworu od znajomych z dalekiego wschodu więc zobaczymy jakie będą wyniki po zamianie. 

 

Edytowane przez lukasz243243
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!