Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wahacze, końcówki drążków kierowniczych


Rekomendowane odpowiedzi

Omega to odpowiedź do mnie?

Ja doskonale wiem, że renówka nie produkuje części. Chodzi mi tylko o to, że część oryginalna, dobrana po numerze nadwozia będzie pasować bez najmniejszego problemu, nie będzie niespodzianek przy montażu, a po montażu będzie się dobrze sprawować.

Przy sprężynach oprócz numeru części ważne są też oznaczenia kolorami na samym drucie sprężyny, dobierane po Vin lub z natury, czyli trzeba zajrzeć w nadkole i zobaczyć co jest w aucie.

 

Jako ciekawostkę dodam, bo jestem na bieżąco.

Do Espace IV jest kilkanaście numerów sprężyn, a do tego każda sprężyna może mieć różne kolory.

Różnicę robi już to, czy auto jest z panoramą czy bez. I dlatego właśnie warto wziąć oryginał, bo dla takiej Kayaby to nie ma żadnego znaczenia.

 

Sklep mogę polecić na pw. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo też czasami tak jest, że producent zamówi części tylko pod OE Szczególnie takie przypadki zdarzają się w nowych samochodach. Kupując klocki dziś w ASO do nowej Renówki będą one zupełnie inne, niż te same klocki kupione do tejże Renówki za 10 lat. Później producent nie będzie już mroził kasy na obowiązkowych stanach. Znanym i głośnym przypadkiem jest VW i SEAT w amortyzatorach OE gdzie... są to identyczne samochody, amortyzatory były do VW dobrane przez inżynierów, testowane itd. a SEAT zażądał.. proszę nam zrobić twardsze, bo reprezentujemy charakter sportowy. No i SACHS im robił twardsze, które nie są już tak odpowiednie, więc padają szybciej. Kto to wie, to później już wkłada zwykłego SACHSA, ale pod OE to dwa różne amorki o innych numerach.

@meganecoupe02 też masz rację co teraz napisałeś, to właściwie ten sam przypadek, co ja opisałem VW->SEAT No czasami tak jest, że producent w katalogach aftermarketowch takich dedykowanych części poza ASO nie sprzedaje mimo, że sam je produkuje (to już zależne od umów) Dość częste przypadki dla wersji coupe, cabrio, kamper itp. Najlepiej dla portfela takich nie kupować :) Ryzyko małe, najwyżej będzie "stał" 2-3cm wyżej niż obecnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zagwozdkę ze sprężynami. Tak jak pisze meganecoupe02 - według manuala do mojego auta jest 18 numerów OEM  sprężyn :63_astonished:,  w zależności od kolorów kropek na zwojach.

Mój ma kropki czerwoną i fioletową - a więc OE 540100051R .

No i tu jest problem, bo ten numer nie krosuje się z żadnym zamiennikiem. Wygląda na to, że nikt tego nie produkuje. Oryginał też w Polsce nie do dostania w żadnym sklepie online z oryginalnymi częściami renault. Nie mogę też znaleźć żadnych info odnośnie wymiarów, by dobrać inną najbardziej podobną właściwościami.  

Kayaba RA1087 wygada na uniwersalną do tego modelu, ale jak piszą inni auto stoi im wtedy wyżej.  

Może ktoś przerabiał temat wymiany sprężyn w M3 coupé - pilnować się tych kolorów  i numerów, czy olać to ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

185k km aktualnie.

Miesiąc temu robiłem tylne, po pęknięciu.. 

Chcę zrobić kompleksowo, jeśli amortyzatory to i sprężyny, ta sama robota.. Nie chcę za pół roku znowu tego rozbierać.. A znając swoje szczęście, gdybym zostawiła stare, to za miesiąc albo dwa by pękła :22_stuck_out_tongue_winking_eye:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no w Espace IV pękające sprężyny z przodu to jest standard :-)

W megane III raczej się to nie zdarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się: wymiana sprężyn na nowe jest absolutnie konieczna. Sam przerabiałem wymianę samych amortyzatorów - objawy zużycia nowych amortyzatorów ujawniły się po 60 tyś. Ktoś powie, że zamiennik itd... Ostatnio wymieniłem sprężyny z tyłu (bo wymieniałem amortyzatory w MII) i nowe i stare sprężyny miały tą samą wysokość (oczywiście każdy z producentów zamienników robił małe odstępstwa od wymiarów - warto przestudiować karty katalogowe). Nowa była bardziej sztywna i twarda od starej. Trzeba pamiętać jaką funkcję spełnia amortyzator - ma za zadanie ustabilizowanie bujającego się nadwozia. Im bardziej zużyta sprężyna tym łatwiej wpada w rezonanse i tym szybciej zużywa amortyzator.

Po za tym najlepsze efekty daje kompleksowa wymiana. Dlaczego pękają sprężyny - bo zużyty amortyzator nie jest w stanie wytłumić drgań sprężyny.

Ja na tył założyłem Lesjofors.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem wszystkie dostępne katalogi i porównałem wymiary dostępnych na rynku sprężyn do Megane III . 

Sprężyny do coupé są obniżone, wersje z silnikami 1.4 TCe ,1.5 dci i 1.6 16v  mają długość 313mm. Mocniejsze silniki 1.6 dci i 1.9 dci i 2.0 mają trochę  inny wymiar - 310mm,  inną średnicę i pewnie inną twardość. Sprężyny od innych wersji nadwoziowych są wyższe - 350-360mm w zależności od silnika  i przy ich zastosowaniu auto będzie stało zauważalnie wyżej, więc opisywane na forum przypadki to zapewne włożenie do coupé sprężyn z hatchbacka lub do wersji z mniejszym silnikiem, od wersji z np. cięższym dieslem lub Scenica.

Numer OE 540100051R  ma identyczne wymiary z OE 540100059R a tu na rynku mamy Sachs 993147   Kayaba RA1087  i   Lesjöfors 4072997. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!