Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie działa radio i wycieraczki przednie.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Mam problem w mojej megane 2 2004r. Mimo wymiany UPC na nowe, w dalszym ciągu nie działa mi radio oraz wycieraczki przód. Bezpieczniki wymienione, silniczek też, a tu dalej klops.

Zwarcie pojawia się na wtyczce wycieraczek na pinie 3 (14K, wolny bieg), dopiero jak podłącza się szarą wtyczkę 4 pinową PPH1 wraz z wtyczką PPH2(biegi wycieraczek). 

Co ciekawe, jeśli wtyczka wycieraczek jest w tym momencie wpięta do silniczka, przy próbie odpalenia samochodu z owym zwarciem, wywala cała elektrykę w samochodzie(nie da się uruchomić samochodu, zamknąć drzwi pilotem itp.), oraz prawdopodobnie smaży silnik wycieraczek.

 

Rozejrzałem się po schemacie SILNIK WYCIERACZKI SZYBY PRZEDNIEJ. Rzeczywiście jest w nim uwzględnione radio (przewód SP2).

Ale ni w ząb nie mogę dojść do tego co może być punktem wspólnym, który by jednoznacznie wskazywał na uszkodzenie.

Na początku myślałem że to MAS (MASA ELEKTRYCZNA PRZEDNIEJ LEWEJ PODŁUŻNICY), mogłem obluzować połączenie, jak wyszarpałem kiedyś akumulator, ale wtedy by nic nie działało. Zresztą dokręcałem je niedawno(w zasadzie nawet nie trzeba było).

Ale również na schemacie strzałka wskazuje że MAS nie bierze udziału w pracy radia, tylko MAM (MASA ELEKTRONICZNA BELKA DESKI ROZDZIELCZEJ LEWA).

Tylko obrazek pokazuje że jego umiejscowienie jest chyba trudno dostępne, poza tym nie widzę możliwości jej uszkodzenia przy łączeniu(MAM).

 

I tutaj moje pytania.

Czy 1519 ( ELEMENTY STERUJĄCE POD KIEROWNICĄ ) może być winowajcą ? Raczej nie skoro wszystko inne działa, nawet spryskiwacze.

 

UCH, czyli 645 odpowiada za tyle rzeczy, że gdyby było uszkodzone, to więcej rzeczy by nie działało aniżeli tylko radio i wycieraczki ? Poza tym jest w dobry stanie, sprawdzałem, czyściutkie, nie było zalane.

 

1337 (MODUŁ ZABEZPIECZAJĄCY I PRZEŁĄCZAJĄCY)  Ten moduł jest na UPC tak ? Wątpliwe żeby w mojej starej, jak i nowej UPC był uszkodzony ?

 

MAM.png   Schemat wycieraczek.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Komuszon napisał:

Ale ni w ząb nie mogę dojść do tego co może być punktem wspólnym, który by jednoznacznie wskazywał na uszkodzenie

Nie ma punktu wspólnego. Z tego bezpiecznika zasilane jest radio i przełącznik pod kierownicą (1519) ale tylko do sterowania spryskiwaczem szyby przedniej i tylnej. 

Jeżeli bezpiecznik od radia w kabinie jest sprawny to za podanie napięcia na przewód SP2 odpowiada przekaźnik akcesoriów umieszczony w skrzynce bezpieczników kabiny.

1337 tak to jest moduł UPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, aniewa napisał:

Jeżeli bezpiecznik od radia w kabinie jest sprawny to za podanie napięcia na przewód SP2 odpowiada przekaźnik akcesoriów umieszczony w skrzynce bezpieczników kabiny.

 

Co proponujesz ?

Ze schematu widzę że to przekaźnik 1155. Zapewne wymienić by go trzeba było ? Tylko czy jeszcze powinienem coś sprawdzić ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik zasila kilka urządzeń, sprawdź czy wszystkie działają. Jak żadne z nich nie działa to można wymienić przekaźnik pod warunkiem, że bezpiecznik jest sprawny. Myślę, że masz schemat rozmieszenia bezpieczników kabiny i co one zasilają. 

Sam przekaźnik zasilany jest z najniższego bezpiecznika a sterowany jest poprzez moduł UCH. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie zostało nic innego jak wymienić wiązkę kabli, bo już nie widzę innego powodu dla którego nie działa radio i wycieraczki, przy okazji robiąc zwarcie na wtyczce.

Dzisiaj wyciągnąłem radio z nadzieją że może ono zwiera, niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!