Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z grzaniem świec żarowych - sterowanie przekaźnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Stan licznika, bo właśnie przed chwilą dojechałem na miejsce to lekko ponad 405k km Nie mam pojęcia jaka jest ta kompresja szczerze mówiąc, ale jak silnik pracuje idealnie, nie czuję żadnych spadków mocy, odpala jak nowy, to co tu sprawdzać? Nawet nie mam czym, choć mam fajnie wyposażony warsztacik, to bez narzędzi specjalnych. Jak kolega chce mi zafundować takie sprawdzenie mogę się zgodzić :) Poczekajmy z tym do połowy melona, sam będę ciekaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na zimnym w temperaturze 3 stopni Celsjusza tak jak pisałeś 17 barów równo na każdym cylindrze. Nie mierzyłem jeszcze na ciepło ani tez nie porównywałem z innym manometrem bo może kłamie, nie kupowałem produkty najwyższych lotów. Nie mniej jednak przy temperaturze -18 i 3 dnia postoju zagadała od strzała. Auto do przebiegu 195tys miało wymieniany olej co 30tys. ja wymieniam co 10tys. w tej chwili 227tys  nalotu. Przy przebiegu 195tys sprowadziłem auto z francji i wychodziło po kartkach z wymiany ze robiono olej co 30tys. Po sprowadzeniu zalałem raz płukankę i w sumie tyle. Leję elfa wymieniam co 10tys i tyle. Nie jestem ortodoksem w tym temacie :)

@sleczkal i jak przeszła próba odpalania?

@aniewa pisał że jego stare 023 grzeją tak samo jak nowe 032 które kupił. Więc wysłałem mu jedna z moich świec 023 które słabo grzały i okazało się że grzeje gorzej niż jego.

Oznacza to że dostałem 4 nowe uszkodzone świece. Lub z nabitym złym numerem(śmieje się że produkt z 3 zmiany :))

Więc przepraszam wszystkich za zamieszanie z numerami bo wchodzi na to że nie ma to większego znaczenia. Nie mniej jednak dalej podtrzymuje wersje że warto sprawdzić jak grzeje :) Unika się wtedy nieporozumień jak ja miałem. Nowe świece a nie pali i szukanie wkoło wszystkiego tylko nie świec co naraziło mnie na stratę czasu i kasy ale dostałem bezcenne doświadczenie.

Pozostało mi tylko podziękować koledze @aniewa za chęci w przeprowadzeniu testów :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link w moim poście z 8 stycznia.Wklejam jeszcze raz. W aukcji nie widać nic niepokojącego. Po prostu podejrzewam ze pewna partia wadliwego produktu trafiła na rynek.

 

https://allegro.pl/oferta/megane-scenic-iii-1-5-dci-swieca-zarowa-4-sztuki-7853650421?snapshot=MjAyMC0wOC0yMlQxMDo0NDo0Ny4yOTlaO2J1eWVyOzY2ZDQyYzAxNzMwZTgwNzczNTA1YzkxNmYxOTIzMDE5NmQ0MjIxZjFkNzVmMTkyMzM5MWU4YzYxYzc3ZmJjNWI%3D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i nie. Osobiście bym kupił te: Świeca żarowa Beru GE 110 0100266032 skarzysko-kamienna - Allegro.pl  Trzeba mieć pewien zmniejszony margines zaufania na części OE na aukcjach. Nie chodzi mi o podróby, ale o to, że mogą się trafiać wadliwe/zleżakowane egzemplarze. Sam kupiłem wtryskiwacze, gdzie jak później rzucił okiem kolega Aniewa i odkrył datę produkcji, to okazało się, że jeden ma z 10 lat Trafiają one różnymi kanałami z autoryzowanych stacji no i różnie to bywa. Ja nie miałem wyjścia, bo cena nie pozwoliła na inny wybór, ale w przypadku świec poszedłbym inną drogą. Zresztą poszedłem, bo kilka lat temu właśnie takie BERU kupiłem i jeżdżę do dziś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co według Ciebie jest na nie?

Według Catcar info numer renault prowadzi do świecy 023 i takie świece miał wkręcone @aniewa. a ja miałem 032 i wygląda ze to jeszcze pierwszy montaż. Często te numery występują razem jako zmienne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze się ze się udało:).

 

Ale tak jak pisałem wyżej. Po małej doktoryzacji z @aniewa nie jestem przekonany że 023 będzie grzało słabiej. Jego oryginalne 023 grzały tak samo jak 032 a ta 023 co mu wysłałem grzała gorzej. Numery w catcar info kierują do numeru 023. Wiec albo jakieś zło trafiło na rynek abo była jakaś zmiana w tych świecach cięzko mi powiedzieć, zbyt mala próba badawcza :)

Nie mniej jednak myślę że warto sprawdzać jak grzeją przed wkręceniem do silnika. Jak pamiętam wymieniałeś świece 3 razy i byleś przekonany że to nie one :) Ja szukając u siebie tez byłem przekonany że nie świece a tu niespodzianka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu może chodzi o inną charakterystykę nagrzewania świec, nie wiem. Ale pewne jest, że jak nagrzewałem  kilkukrotnie (start/stop) bez odpalania świecami 023 to samochód palił od strzału - tak jak teraz przy 032. @halas2Tak, byłem na 100% pewien, że to nie świece, bo po uszkodzeniu świecy (jedna nie grzała) i wymianie całego kompletu na nowe miałem ten sam efekt w zapalaniu jesienią i zimą. Wymieniłem regulator w pompie, rozrusznik, alternator, akumulator, później pompę kpl na serwisie i nic - serwis też poddał się ;) - ostatnio jeszcze liczyłem na przekaźnik świec i jak widzieliście na poprzednim filmiku, nic to nie dało. Wysłałem do przedstawiciela zapytanie czym różnią się te świece .......... dam inf.jak będzie odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sleczkal napisał:

- Ale pewne jest, że jak nagrzewałem kilkukrotnie ( start/stop) bez odpalania świecami 023 to samochód palił od strzału 

   - tak jak teraz przy 032.

- Tak, byłem na 100% pewien, że to nie świece, bo po uszkodzeniu świecy ( jedna nie grzała) i wymianie całego kompletu na nowe 

   miałem ten sam efekt w zapalaniu jesienią i zimą.

- Wymieniłem regulator w pompie, rozrusznik, alternator, akumulator, później pompę kpl na serwisie i nic

    - serwis też poddał się ;

    - ostatnio jeszcze  liczyłem na przekaźnik świec i jak widzieliście na poprzednim filmiku, nic to nie dało.

Czy pozbyłeś się pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową??

Obecnie jest OK????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak auto stoi 2,3 dni to jest mały pęcherz na długości 1-2cm. Nie wyeliminowałem tego problemu - wtyki na filtrze paliwa musiałbym wymienić, a z tego co pytałem to tylko całą wiązkę można kupić.

Po zapaleniu nic się nie pieni - jednolite paliwo płynie bez pęcherzy. Lecz z tymi wtykami coś muszę wcześniej czy później zrobić - a da się w nich oringi wymienić??

Zwracaj uwagę na klawisz alt bo się zacina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, sleczkal napisał:

Jak auto stoi 2,3 dni to jest mały pecherz na długości 1-2cm. Nie wyeliminowałem tego problemu -

I nie wyeliminujesz, szkoda zachodu, efektu nie przyniesie żadnego. 1-2 cm pęcherzyka to jest nic i na pewno nie zniszczy pompy. Zmieniłeś świece, pali dobrze to po co szukać problemu na siłę. 

Oringi można wymienić.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, 

 Mam problem z odpalaniem na zimnym silniku ,nawet już w temp.7 stopni...kreci kilka sek. Jak były minusowe temp. to po odpaleniu nierówno chodził 5-7 sek.

Im zimniej tym gorzej ...Za drugim razem już pali od pół obrotu ,ciepły też...

Wymieniłem świece na Denso dg-609 odpowiednik beru z końcówką ...23.Stare były Beru ...23. Nie grzały 3 sztuki i był błąd PO380.Po wymianie  błędu brak ale dalej to samo...

Sprawdzane oporność ok i żarzą się w ciągu 2 sekund, prąd dochodzi do kapturków fajek.

Przekaźnik sprawdzony, styki zakonserwowane, przewody od przekaźnika do ECU i skrzynki bezpieczników sprawdzone (zielony i brązowy oraz czerwony do bezpiecznika szczególnie).

Przekaźnik jak działa sprawdzony też poprzez Torque 

Aku sprawny 2 letni.

Pompa daje dobre ciśnienie, w przewodach brak pęcherzyków powietrza.

Lampka od świec żarowych działa ale strasznie długo jak na dodatnie temperatury ,około kilka sek. Jak silnik gorący, lampka się nie świeci.

Podmieniony nawet przekaźnik na używany sprawny i dalej to samo...

Jakieś pomysły?😐

Auto to Megane 3 Gt Line 1.5 dCi 90hp 2012 rok

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!