Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z grzaniem świec żarowych - sterowanie przekaźnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Reasumując to na razie wszystkim dziękuję za porady i podpowiedzi. Spróbuję jutro uruchomić grzanie świec sposobem ręcznym, czyli zlokalizuję przewód zielony co wchodzi do wtyczki sterownika silnika. Jeśli po przyłożeniu w to miejsce masy świece nie będą grzać to oznacza to nic innego jak brak ciągłości tego przewodu od sterownika silnika do przekaźnika świec. co za tym idzie przekaźnik świec nie otrzymuje sygnału sterowania lub otrzymuje go dosłownie na krótki moment co powoduje brak grzania. O efektach Was poinformuję.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem przypadek o którym dyskutowałem na priv z kolegą @aniewa. Wymieniłem świece w lecie. zamawiałem na allegro Beru ge110. Były nawet w oryginalnych kartonikach renault. Zamówione świece miały symbol 266 023 a świece w silniku 266 032. Rożnica taka że błędu od grzania świec nie ma bo prąd płynie, ale świece z końcówka 023 nie robią się czerwone podczas grzania a co najwyżej ciepłe. Po wymianie świec na prawidłowe znaczna poprawa.

 

Proponuję wykręcić świece podpiąć wtyczkę i zapiąć przewodem rozruchowym do masy akumulatora i wtedy zakręcić rozrusznikiem.

Oczywiście uważać podczas odkręcania ale u mnie przy przebiegu ponad 200tys odkręciły się normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo ciekawa informacja, ja nie zwróciłem na to uwagi, nie miałem tej wiedzy. Z odpalaniem nie mam problemów. Te świece koniecznie wkręć na smar ceramiczny, małą tubkę bez problemu dostaniesz w każdej filii Inter Cars.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam kolegów,

Podepnę się do rozmowy, zauważyłem, że przed odpaleniem zimnego silnika w dci 1.5 110km 2010r.jak włączam zapłon i grzanie świec (4-ro krotnie bez zapalania silnika), to za 5 razem zostawiam juz grzanie + odpalanie i zawsze odpali od strzału. Natomiast bez tego zabiegu w czasie zimy jest zawsze problem - za 3,4 razem z biedą zapala. Czy winą może być przekaznik? Dodam, że świece mam nowe, prawidłowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wieczorem podszedłem do meganki i zrobiłem próby (chociaż z rana jezdziłem).

Napiecie przed startem 12.3V, podczas zapalania spadło do 10.9V, zapalił odziwo za pierwszym razem (rano byłyby problemy), po zapaleniu napiecie 14.35V, akumulator dwuletni Centra Future (uważam ze jest dobry). Obroty przy zapaleniu w systemie mi nie pokazywał ale ok.3obr/sek.(na ucho;))

Temp.silnika 0st.C, po zapaleniu obroty 980 obr/min.

Gdybym teraz nie zapalał to rano bankowo nie odpali....

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne obroty podczas odpalania to około 200obr/min. Ja też byłem przekonany że mam prawidłowe świece. Proponuję wykręcić jedna świece zapiąć przewód rozruchowy do masy. Podpiąć przewód z przekaźnika i włączyć grzanie. Jak nie ma żaru a robią się tylko ciepłe to jednak nie te. 

 

Ja mając nie te świece co trzeba to od 5 stopni na plusie już kręciłem dłużej rozrusznikiem a od -1 to wogole porażka. Ale co ciekawe przy -7 również odpalało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece które w zeszłym roku zamontowałem to 8200682592 - link: 

https://allegro.pl/oferta/swieca-zarowa-1-5-dci-megane-iii-scenic-iii-oryg-6612209720?snapshot=MjAxOS0wMS0yOFQyMToyODoxMS44MDhaO2J1eWVyOzQxOWEyYWFhYmVjYmI2MTUxN2JhZDIxM2IxZmQwNThkNmVjY2M5OTkwNTg2YWFkM2Q2NWMxZjlhYWE0ZmQ4ZTU%3D

 

Ja dlatego świece wyklyczam bo po zamontowaniu rok temu nie miałem żadnych efektów z zapalaniem. Lecz po próbie 4-ro krotnego nagrzewania świecami a następnie zapaleniu (za 1 razem), zastanawiam sie o co chodzi - stąd pytanie o przekaźnik , może styki na przekaxniku dają opór. Jak poprawnie mierzyć napięcie na świecach i w jaki sposób??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko się zgadza. Też kupiłem takie świece. Też mam oryginalne kartoniki niby beru ge110. A jednak były nie te:). Przekaźnik jest półprzewodnikowy i nie ma styków.

Z moich obserwacji wynika że na początek przekaźnik daje około 12v potem silnik kręci i po uruchomieniu silnika podaje niecałe 3v. 

 

Jak tak nie jest to albo przekaźnik albo wiązka. Ecu-przekaznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, sleczkal napisał:

świece wyklyczam bo po zamontowaniu rok temu nie miałem żadnych efektów z zapalaniem.

Rok czasu, to długi czas dla świec;

  - istotne jest jak często zapalasz auto,

  - czy preferujesz jazdę po mieście i na krótkich dystansach,

14 godzin temu, sleczkal napisał:

zastanawiam sie o co chodzi - stąd pytanie o przekaźnik ,

1/ Clip powinien pokazać usterkę przekaźnika świec żarowych ;

    a/ Przekaźnikiem steruje sterownik silnika w zależności od temperatury cieczy chłodzącej ;

         - sprawdzić jaką temperaturę odczytuje komputer silnika,

         - sprawdzić czy temperatura silnika zgadza się z temperaturą otoczenia,

   b/ Podłączyć interfejs i odczytać błędy silnika;

         - niesprawność chociaż jednej świecy spowoduje powstanie błędu podgrzewacza świec,

2/ Czujnik temperatury cieczy chłodzącej bierze udział w rozruchu, decyduje o ;

         - czasie podgrzewania świecami żarowymi,

         - dawce paliwa przy rozruchu,

    a/  W przypadku uszkodzenia czujnika cieczy ;

         -  czas grzania świec może być inny niż przewidziany dla danego silnika.

        -  może być sprawcą dymienia na biało ,

     b/ W niskich temperaturach daje o sobie znać ;

         -  słabe ciśnienie sprężania,

         -  niskie ciśnienie wtrysku,

         -  jeden popuszczający wtryskiwacz potrafi narobić większe problemy z odpalaniem

             niż padnięte wszystkie świece żarowe,

      c/ Warto przyjrzeć się ;

           - filtrowi paliwa,

          -  filtrowi powietrza, bo one też potrafią utrudnić odpalanie,

3/ Sprawdzić i wyregulować kąt wyprzedzenia wtrysku ;

        a/ kiedy wymieniany był rozrząd ? Prawidłowość ustawienie rozrządu ,

        b/ kontrola wtryskiwaczy,

        c/ obecność pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową

             Z którego roku auto???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!