Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co można zmienić w M III/SC III programem Ddt4all - Ecutweker


Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, aniewa napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

to jak kolego sprawdzić prawidłowe ecu mojego licznika? ddt4all to pokaże?skąd mam wiedzieć jaki inny ecu wybrać? bo może w innym ta funkcja być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program pyren i pyclip znalazł ecu Twojego licznika jako 10782 TDB_L38_0000_05_A. DDT4all posiada inne nazewnictwo poszczególnych ecu a ja nie mam pojęcia jak to porównać.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, większość funkcji powinna dać się wł/wył. DDT4all w niektórych przypadkach posiada więcej opcji konfiguracji a pyren z kolei może mieć inne funkcje których nie posiada ddt4all.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego zegarka to chyba  się nie włączy.W pyrenie znalazłem w ecu licznika tym co Ty podałeś bo taki mi wykryło własnie clock displayed.. ustawiłem z clock not displayed na clock displayed ale w trybie ekspert nie zapisało bo dalej wróciło na clock not displayed..

 

a kurcze jest opcja też taka jak  w załączniku domyslnie miałem ustawione  0 without freeshift a podczas jazdy normalnie pokazuje strzałki do góry i na dół plus ten symbol zmiany biegu.. a jak by ustawic opcję nr 1? no ale skoro wykryło ecu licznika w pyrenie to co pokazuje u Ciebie  i u mnie to samo to powinno pisać,ze ten freeshift jest domyslnie na WITH ustawiony.. no bo przecież działa a tu pokazuje,że without... i myslę czy czasami opcja nr 1 tego by jakoś nie wyłączyła? bo to takie dziwne skoro na samym without dalej pokazuje

obraz_2023-12-08_181841656.png

aniewa kolego pomóż bo coś chyba zle ustawiłem :/ chodzi mi o taki parametr w pyrenie pierwszy czyli gearbox type w reading było ustawione wcześniej automatic gearbox mimo,że mam skrzynie manualną bo nie wiem czy czasami nie kliknąłem jakiegoś resetu.Pytanie czy w reading powinno być automatic czy manual ustawione? bo kurcze na dole chyba jak patrzyłem zegarek to zamniast zatwierdzić zmiany i zapisać kliknąłem to drugie po lewej stronie czyli jakby świeże nowe ustawienia :/ i teraz nie wiem czy ten gearbox był już wcześniej czy manual tam był 

e.jpg

Edytowane przez dwazero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejdź niżej do panelu "ddt_all_commands" i tam rób poszczególne zmiany.  Wcześniej w zakładce "seting" włącz tryb ekspert mode. Będziesz miał wybór skrzyni i aktywacji zegarka. Nie mam w pyrenie trybu demo dla M III więc ciężko wskazać konkretny element.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego aniewa ostatnie póki co mam  pytanka :) pomóż jak wiesz :)

1.w pyrenie wszedłem nie w ddt_all_commands a w innej zakładce ogólnie pisało chyba konfiguracja 1.Język Wybrany Polski 2.Ciśnienie Opon Bar 3.Paliwo że Europa 4.Odległość, że KM i pisało Skrzynia biegów.. i były tam chyba 3 lub 4 typy a u mnie pisało gdy pyrenie jak na zdjęciu w trybie ekspert zapisałem skrzynia niby manualna i zapisało prawidłowo to tam pisało typ skrzyni biegów-nieokreślony.. a wcześniej tam właśnie pisał typ skrzyni biegów bo pamiętam i miałem do wyboru BVT jakaś bodajże potem coś z dodatkiem MAN czyli manual i dwie ostatnie pozycje to już CVT i AUT. Wybrałem tą MAN bo BVT nie wiem co to jest zapisałem i ok i wtedy w pyrenie tam gdzie manualną miałem ustawioną to wróciło do automatycznej :) czyli na zdjęciu tak jak pokazałem pisze niby automatyczna, ale normalnie w ustawieniach w pyrenie tam gdzie jest język do zmiany itp jest to co wybrałem czyli typ skrzyni biegów (pierwsze już nie pamiętam jakieś litery np s+b i dopisek MAN i taka była wcześniej to pamiętam więc musiało pisać w pyrenie tam automatyczna a ja się przestraszyłem, że coś mi się zmieniło tam :)

2.w zakładce wtrysk w pyrenie robiłem sobie resety (przepustnica, czujnik wałka rozrządu, nastawy wykonawcze silnika jakoś tak generalnie zawsze tak sobie w poprzednich autach robiłem po odłączeniu aku. Jednej pozycji tylko nie ruszałem ''programowanie ogranicznika prędkości'' co by się stało gdybym tak też kliknął YES jak na pozostałych? potem trzeba tempomat sobie w trasie ustawić na nowo czy o coś innego chodzi?

3.czy w megane można ładować aku bez odpinania klem? czy lepiej zdjać przynajmniej plusową?

4.w zakładce "ddt_all_commands" była opcja jak wspomniałem o zegarku.. pisało display clock.. ustawiłem na display clock ale w trybie ekspert i tak nie zapisało tego.

5. tym podpowiadaczem zmiany biegów to jeżeli w liczniku w pyrenie pisze freeshift without to niby jest wyłączony?bo normalnie mi działa ten podpowiadacz cały czas.W pyrenie pisze 

0.without freeshift to miałem fabrycznie
1.with fs and without symbol permanently disp
2.with fs and with symbol ppremanently displayed

to czy jest sens zmieniać to na opcję nr 1? skoro na without dalej działa?(tutaj jest możliwość zmiany bo pyren zapisuje mogę wybrać 1 lub 2 tylko czy to na pewno jest od tego podpowiadacza...

6.Wiesz może kolego czy da się jakoś komputerem zrobić by co psiknięcie na szybę nie uruchamiały się spryskiwacze xenon?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę kolego, że dużo eksperymentujesz z tym programem, sugerowałbym ostrożność, bo można trochę nieodwracalnie namieszać. 

Skrzynia biegów mechaniczna to BVM, czujniki ciśnienia w oponach to SSPP natomiast te czujniki w module UCH to TPMS.

Punkt 3 - nie wiem, jak powinno być prawidłowo, ja ładuję akumulator prostownikiem bez odłączania klem od akumulatora.

Punkt 6 - nie wiem.

Wrzucam plik z opisem funkcji konfiguracji modułu UCH programem ddt4all, nie gwarantuję, że wszystko to co tam jest napisane będzie działało. Sam sprawdzałem tylko niektóre opcje.

 

 

 

 

funkcje UCH ang.docx

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego jak podłącze aku pokaże Ci zrzut ekranu skrzyń biegów bo może zle kurde ustawiłem..  ale nie wydaje mi się,żeby tam BVM było wcześniej a na 99% coś z dopiskiem MAN.Co się stanie w przypadku wyboru złej skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa masz może jakiś działający link, z którego można pobrać to DDT4ALL wraz z bazą (żeby ogarniało tego mojego Fluence)? Pożyczyłem na weekend laptopa od znajomego i chcę sobie zmienić ten podpowiadacz biegów, o który wcześniej pytałem. Przejrzałem trochę forum, ale linki, które znalazłem albo nie działają albo są to jakieś ruskie strony gdzie konta trzeba zakładać 😕 Pomożesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOLEGO aniewa mam pilne pytanie jeszcze jak sprawdzałem wszystkie parametry w pyrenie itp to w zakładce gdzie są poduszki powietrzne itp pisało ''określenie kierownicy po której jest stronie lewa/prawa'' i tutaj było  'nie określono'' a nic tu nie grzebałem.Czy tu powinno się zapisac strona kierownicy lewa? bo widziałem da się bo pisało czy zapisać YES/NO 

 

''

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, droopy napisał:

działający link, z którego można pobrać to DDT4ALL wraz z bazą

https://cloud.mail.ru/public/4mtR/2PLQ7JcmG powinien działać.

11 minut temu, dwazero napisał:

w zakładce gdzie są poduszki powietrzne

Ja tam nigdy nie zaglądam, jak chcesz kusić los to eksperymentuj. Masz działający samochód bez błędów w sterownikach to po co zmieniać zapisane ustawienia.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ok to nie ma sensu tam grzebać.A powiedz mi jeszcze jak możesz czy ta skrzynia manualna.. to powinno tam być to bvm czy bvt  już nie pamiętam ale tak pisało

1.bmv lub bvt tak było to nazwane jakoś

2.s b man

3.też dwie litery pierwsze i dopisek AUT

bo tego nie wiem powinno być któreś z opcji nr 1 czyli bmv/bvt  czy opcja 2 s b man ? bo wybrałem opcję 2 bo kurczę nie pamiętam tego co było na pewno było albo opcja 1 albo 2 

edit: sprawdziłem podaje do wybrania dwie skrzynie: S.B.MAN lub BVA   w Internecie BVA oznacza skrzynie automatyczną. Więc są tam dwie pozycje odnośnie skrzyni automatycznej i jedna pozycja s.b.man wiec wychodzi, że to właśnie ta s.b man?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.10.2023 o 12:08, Freakaboutson napisał:

Zmieniłem interwał wymiany oleju

Cześć, jak to zrobiłeś? Może mam zły kabel do połączenia się z autem, odczytuje mi te dane przez ddt4all ale nie potrafiłem zapisać ustawień. Używam ELM327 na kablu USB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego aniewa mam takie pytanie bo mam kabel ELM 327 taki z przełącznikiem za około 120zł.O dziwo normalnie jak przełącznik mam ustawiony to wyszukuje mi wszystkie moduły w DDT4ALL i Pyren OK ale jak przełącznik dam w drugą stronę to DDT4AL znajduje mi taki moduł  jak w załączniku.Czy to jest połączenie z nawigacją? jeśli tak to potrzebuje jeszcze ten kabelek CAN2 Multimedia bo nie wiem czy jeśli już mi łaczy z tym co pokazałem na zdjęciu to kabelek CAN2 multimedia/adapter jest mi zbędny?  bo pamiętam w opisie tego kabla co kupiłem to pisało,że przełącznik służy do wolnej i szybkiej linii/transmisji jakoś tak.Jak dam przełącznik w drugą stronę to już tego ''MIU'' nie znajduje tylko normalnie pozostałe moduły jak licznik itp zas przełączenie przełącznika znajduje tylko MIU 

obraz_2023-12-10_172037702.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!