Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Państwa,

kupiłem Megane IV. Chwilę stało nieużywane. Problem mam z wentylatorem kabinowym. Pierwsze dwie diody nawiewu - wentylator pracuje cicho. Później zaczyna piszczeć, a jak działa maksymalnie też jest cisza. Myślałem, że się ułoży. Póki co 350 km przejechałem i bez zmian. Auto 10 000 i rok 2019 przejechane, więc raczej powinien działać....
Czy z Klimą czy bez nie ma różnicy. Czyli w średnim zakresie obrotów tylko piszczy. 

Edytowane przez stepnikp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko do wymiany, ale wcześniej spróbował bym psiknąć w nie jakimś smarowidłem.

Nie pamiętam jak jest z dostępem w Megance - ale jest za schowkiem pasażera.

 

Ale z drugiej strony - przecież masz auto na gwarancji - jedź do ASO (niech naprawiają) - znając ich wymienią na nowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto na gwarancji to kierunek serwis.

PS: ja mam już 21 tyś. ale aż się boję kiedy zaczną się pierwsze awarie po gwarancyjne. Z piszczeniem wentylatora spotkałem się w MII. Auto miało 15 lat i nalatane 250 tyś.

Piszczały wytarte tulejki, wałek wirnika też już był wytarty. Myślę, że wykończyły go godziny pracy, raczej nie zależnie od prędkości. Jedynie temperatura pracy mogła w jakimś razie do jego szybszego zużycia - ciepłe lato.

Przed chwilą, stepnikp napisał:

Auto import, więc nie ma gwarancji.

Wystarczy schowek wymontować ? łatwy dostęp ?Macie zdjęcie może jak wygląda?

Auto ma międzynarodową gwarancję, chyba, że jest po dzwonie.

Zarejestruj na siebie auto na stronie MY Renault i dowiesz się do kiedy jest gwarancja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siostra miała Talismana na gwarancji. Umyli ręce bo import.

Oczywiście napisałem do nich przez My Renault.
Powiem, że jak wierny fan marki (7 auto), to chyba następne auto będzie z poza Renault... 

Edytowane przez stepnikp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż dziwne, że import nie ma gwarancji - jest międzynarodowa i guzik interesuje właściciela, że go sobie z Niemiec/Francji itp. przyprowadził.

Chyba że było bardzo rozbite - to wtedy mogą mieć ale.

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Historia pojazdu jest czysta. Sam byłem (Talisman). Problem był z łuszczącą się farbą na dachu. Umyli ręce w Polsce. 

Naprawdę modele po 2015 są dla mnie nieporozumieniem. Ładne, ale wszystkie jakieś wady mają u mnie... Przebiegi poniżej 20 000 km.

 

Wyjąłem wentylator. Mieli wizję by go schować, no ale się udało. Podłączyłem poza miejscem docelowym. Każdy bieg sprawdziłem i to przez jakiś czas i... cisza. To nie to. Inne pomysły? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Masz może jakąś dokumentację zdjęciową ? Co trzeba zdemontować żeby się do niego dostać ?

 

Od jakiegoś czasu ten sam problem, wentylator zaczął piszczeć na niektórych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jery01 - Droga przez mękę...
Zdemontuj schowek pasażera. Następnie przygotuj najlepiej wkrętarkę z dłuższym ramieniem i chyba TORX 20. Będzie tam wentylator ukryty pośrodku tunelu środkowego. Chyba na 3 śrubki z czego jednej od strony kabiny ciężko dostrzec. Na wentylatorze jest radiator z czujnikami na 2 śrubki. Nie musisz okręcać go, ale łatwiej chyba wtedy kostki wypiąć. Dobrze jest wypiąć z głównego gniazda i czujek kable doprowadzający, bo utrudnia wyjęcie. Potem powinno pójść ... 

Niezależnie od pogody. Wentylatory często zimą początkowo lubią piszczeć, a ten jest konsekwentny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@stepnikp bo sprawdzałeś go w cieple (albo już zdążył się rozgrzać - chociażby od demontażu, pewnie nie robiłeś tego na mrozie), a wtedy wszystko się "rozlazło" i już nie piszczał.

Niestety taki jest urok tej usterki.

Pomaga na jakiś czas przesmarowanie ośki wirnika i ułożyskowania (tylko dobrym smarem, a nie np. WD40) - ale to nie zawsze działa.

Najlepszym wyjściem jest tak naprawdę wymiana na inny wolny od wady - ale to też nigdy nic nie wiadomo, bo może być nówka sztuka, a po np. 2 latach piszczeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MarcinDe Mozę, auta długo nie mam. Zobaczymy co czas pokaże. Białym smarem go potraktowałem, ale łożyska miał zamknięte, więc tam nic nie poprawiłem. Zobaczymy jak się ciepło zrobi, bo brak mi pomysłów...

@jery01 Próbowałeś wyciągnąć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!