Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Warkot po wymianie koła pasowego


JacorArgonauta

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim.

Szukałem na forum, nie znalazłem, jak kto zna temat to prosiłbym zlinkować i do wygaszenia

Model Megi 2 - kombi, 1,6 113 KM + gaz

Pewien pan mechanior dokonywał kilku mniejszych napraw i zasugerował wymianę koła pasowego wału korbowego z racji "pływania".

Po wymianie zarejestrowałem specyficzny warkot. trochę jakby jakaś luźna rolka, trochę jakby jakiś toczący element miał "bicia". Pojawia się podczas wciskania gazu, ustaje w momencie gdy wciskanie gazu przerwę i tylko trochę ujmę na gazie lub całkowicie puszczę. Co ciekawe, w momencie w którym warkot jest ewidentnie słyszalny i wcisnę sprzęgło - naturalnie obroty silnika rosną, ale warkot cichnie. Zasugerował pan mechanior że to mogą być wibracje od poduszki pod silnikiem. Miałem wrażenie że mnie nie zrozumiał dokładnie, no i oczywiście nie musze mówić ze wymiana nie pomogła. I pewnie przyczyn szukałbym w sprzęgle które nota bene też najnowsze nie jest, ale wydarzyła się dosyć nieoczekiwana rzecz. Otóż pokonując trasę do sąsiedniego miasta nagle usłyszałem strzał i dźwięk łomotania z komory silnika który po chwili (nie mogłem od razu się zatrzymać) zaczął cichnąć. Staję na poboczu, otwieram maskę a tu jak się okazuje, z paska wieloklinowego odłamał się jeden z klinów, i luźnymi końcówkami napieprzał po całej kabinie dopóki się nie urwały. Otóż po wspomnianym wypadku, (żadna z kontrolek się nie zapaliła) warkot ustał i nie usłyszałem go przez 20km powrotnej drogi prosto do pana mechaniora ani razu. Jak się obsługa klienta przyznała (bo to taki wypaśny mechanior ze swoją obsługą itp.) w trakcie wymiany koła pasowego pasek nie został wymieniony. Pan mechanior uderzył się w pierś, bo napraw było sporo i "jakoś tak wyszło".  Skasował tym razem tylko za pasek bez robocizny, odbieram auto po 2 dniach - warkot powrócił. Mechanior się zarzeka że auto pojeżdzone po wymianie. Oczywiście dźwięk słyszany i na gazie i na benzynie.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie koła pasowego wymienia się pasek osprzętu i jego napinacz z rolką prowadzącą.

Rodzi się pytanie, czy ten warkot nie pochodzi z układu napędowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podtrzymuję zdjęty pasek i test bo jest trudny - silnik nie będzie trzymać stabilnych obrotów.

U mnie odgłos jakby się coś zacierało jest od właśnie nowego napinacza. Był wymieniony razem z rozrządem. Po zdjęciu paska raczej cisza. Rolka nie ma luzów, ale dość tego się kręci w porównaniu do zużytej.

Postaraj się nagrać dźwięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Może to nie warkot a terkotanie???

Tak, to może być terkotanie / warkot, cięzko stwierdzic. Na luzie nic nie słychać.

 

15 godzin temu, jabrze napisał:

A może buczenie z obciążeniem lub bez ( wciśnięte sprzęgło )?

 

na pewno nie buczenie.

13 godzin temu, szwagier24a napisał:

Podtrzymuję zdjęty pasek i test bo jest trudny - silnik nie będzie trzymać stabilnych obrotów.

U mnie odgłos jakby się coś zacierało jest od właśnie nowego napinacza. Był wymieniony razem z rozrządem. Po zdjęciu paska raczej cisza. Rolka nie ma luzów, ale dość tego się kręci w porównaniu do zużytej.

Postaraj się nagrać dźwięk.

 

no własnie planuję odwiedzić mechaniora i też mu nagrać.Postaram sie podrzucic jak tylko cos mi sie uda.

pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, JacorArgonauta napisał:

Tak, to może być terkotanie / warkot, cięzko stwierdzic. Na luzie nic nie słychać.

 

Kiedy zmieniany rozrząd?

   - czy wymieniano kzfr oraz elektrozawór kzfr?

   - należy pomierzyć kąt wyprzedzenia zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Papuga :?:

rozrząd wymieniony 40 tysi temu.

co do kzfr raczej nie.

A co kąta - a przy złym kącie nie hałasowałby również na luzie?

thx.

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.13 :!: - Prezes

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, JacorArgonauta napisał:

A co kąta - a przy złym kącie nie hałasowałby również na luzie?

1/Elektrozawór nie jest sterowany - do ok; 1400 obr ,

2/ Dopóki auto normalnie odpala ;

      - jest szansa, że kzfr jest w dobrym stanie,

3/ Po odpięciu elektrozaworu silnik pracuje wg; tzw mapy w sterowniku ;

      -  kąt wyprzedzenia zapłonu sterowany jest b; dokładnie dopiero w okolicy ok; 3000 obr ,

      -  w silniku ze sprawnym zespołem elektrozawór – koło; proces rozpoczyna się od 1400 obr ,

4/ Jeżeli po odpięciu wtyczki elektrozaworu problem nadal nie ustępuję;

      - czy to wyklucza uszkodzenie samego elektrozaworu ?

    Do kontroli;

    -  prawidłowość ustawienia rozrządu,

    -  kontrola/wymiana czujników wału i wałka,

    -  stanu KZFR,

    -  stanu wiązki elektrycznej elektrozaworu,

    -  kontrola stanu oleju

5/ Marnej jakości olej ;

    - wpływa na szybsze zużycie kzfr ,

    - uwydatnia się jego wpływ przy niskich temperaturach.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi jak padło konkretnie kzfr to na wolnych po rozgrzaniu pracował jak commonrail. Obroty nie falowały, odpalał normalnie, nigdy nie zaterkotał przy rozruchu.

W drugim aucie, jak padło to lubił zarzezic przy rozruchu, obroty nie falowały, moc była, dźwięk silnika normalny. Auto przejechało z tym kołem 14 lat, 280 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!