Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Warkot po wymianie koła pasowego


JacorArgonauta

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim.

Szukałem na forum, nie znalazłem, jak kto zna temat to prosiłbym zlinkować i do wygaszenia

Model Megi 2 - kombi, 1,6 113 KM + gaz

Pewien pan mechanior dokonywał kilku mniejszych napraw i zasugerował wymianę koła pasowego wału korbowego z racji "pływania".

Po wymianie zarejestrowałem specyficzny warkot. trochę jakby jakaś luźna rolka, trochę jakby jakiś toczący element miał "bicia". Pojawia się podczas wciskania gazu, ustaje w momencie gdy wciskanie gazu przerwę i tylko trochę ujmę na gazie lub całkowicie puszczę. Co ciekawe, w momencie w którym warkot jest ewidentnie słyszalny i wcisnę sprzęgło - naturalnie obroty silnika rosną, ale warkot cichnie. Zasugerował pan mechanior że to mogą być wibracje od poduszki pod silnikiem. Miałem wrażenie że mnie nie zrozumiał dokładnie, no i oczywiście nie musze mówić ze wymiana nie pomogła. I pewnie przyczyn szukałbym w sprzęgle które nota bene też najnowsze nie jest, ale wydarzyła się dosyć nieoczekiwana rzecz. Otóż pokonując trasę do sąsiedniego miasta nagle usłyszałem strzał i dźwięk łomotania z komory silnika który po chwili (nie mogłem od razu się zatrzymać) zaczął cichnąć. Staję na poboczu, otwieram maskę a tu jak się okazuje, z paska wieloklinowego odłamał się jeden z klinów, i luźnymi końcówkami napieprzał po całej kabinie dopóki się nie urwały. Otóż po wspomnianym wypadku, (żadna z kontrolek się nie zapaliła) warkot ustał i nie usłyszałem go przez 20km powrotnej drogi prosto do pana mechaniora ani razu. Jak się obsługa klienta przyznała (bo to taki wypaśny mechanior ze swoją obsługą itp.) w trakcie wymiany koła pasowego pasek nie został wymieniony. Pan mechanior uderzył się w pierś, bo napraw było sporo i "jakoś tak wyszło".  Skasował tym razem tylko za pasek bez robocizny, odbieram auto po 2 dniach - warkot powrócił. Mechanior się zarzeka że auto pojeżdzone po wymianie. Oczywiście dźwięk słyszany i na gazie i na benzynie.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podtrzymuję zdjęty pasek i test bo jest trudny - silnik nie będzie trzymać stabilnych obrotów.

U mnie odgłos jakby się coś zacierało jest od właśnie nowego napinacza. Był wymieniony razem z rozrządem. Po zdjęciu paska raczej cisza. Rolka nie ma luzów, ale dość tego się kręci w porównaniu do zużytej.

Postaraj się nagrać dźwięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Może to nie warkot a terkotanie???

Tak, to może być terkotanie / warkot, cięzko stwierdzic. Na luzie nic nie słychać.

 

15 godzin temu, jabrze napisał:

A może buczenie z obciążeniem lub bez ( wciśnięte sprzęgło )?

 

na pewno nie buczenie.

13 godzin temu, szwagier24a napisał:

Podtrzymuję zdjęty pasek i test bo jest trudny - silnik nie będzie trzymać stabilnych obrotów.

U mnie odgłos jakby się coś zacierało jest od właśnie nowego napinacza. Był wymieniony razem z rozrządem. Po zdjęciu paska raczej cisza. Rolka nie ma luzów, ale dość tego się kręci w porównaniu do zużytej.

Postaraj się nagrać dźwięk.

 

no własnie planuję odwiedzić mechaniora i też mu nagrać.Postaram sie podrzucic jak tylko cos mi sie uda.

pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, JacorArgonauta napisał:

Tak, to może być terkotanie / warkot, cięzko stwierdzic. Na luzie nic nie słychać.

 

Kiedy zmieniany rozrząd?

   - czy wymieniano kzfr oraz elektrozawór kzfr?

   - należy pomierzyć kąt wyprzedzenia zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Papuga :?:

rozrząd wymieniony 40 tysi temu.

co do kzfr raczej nie.

A co kąta - a przy złym kącie nie hałasowałby również na luzie?

thx.

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.13 :!: - Prezes

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, JacorArgonauta napisał:

A co kąta - a przy złym kącie nie hałasowałby również na luzie?

1/Elektrozawór nie jest sterowany - do ok; 1400 obr ,

2/ Dopóki auto normalnie odpala ;

      - jest szansa, że kzfr jest w dobrym stanie,

3/ Po odpięciu elektrozaworu silnik pracuje wg; tzw mapy w sterowniku ;

      -  kąt wyprzedzenia zapłonu sterowany jest b; dokładnie dopiero w okolicy ok; 3000 obr ,

      -  w silniku ze sprawnym zespołem elektrozawór – koło; proces rozpoczyna się od 1400 obr ,

4/ Jeżeli po odpięciu wtyczki elektrozaworu problem nadal nie ustępuję;

      - czy to wyklucza uszkodzenie samego elektrozaworu ?

    Do kontroli;

    -  prawidłowość ustawienia rozrządu,

    -  kontrola/wymiana czujników wału i wałka,

    -  stanu KZFR,

    -  stanu wiązki elektrycznej elektrozaworu,

    -  kontrola stanu oleju

5/ Marnej jakości olej ;

    - wpływa na szybsze zużycie kzfr ,

    - uwydatnia się jego wpływ przy niskich temperaturach.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi jak padło konkretnie kzfr to na wolnych po rozgrzaniu pracował jak commonrail. Obroty nie falowały, odpalał normalnie, nigdy nie zaterkotał przy rozruchu.

W drugim aucie, jak padło to lubił zarzezic przy rozruchu, obroty nie falowały, moc była, dźwięk silnika normalny. Auto przejechało z tym kołem 14 lat, 280 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!