Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jakość klocków hamulcowych


Rekomendowane odpowiedzi

medzer, jakiej firmy masz te tarcze i ile zapłaciłeś za nie?

2 tyg temu kolega pokuszony niską ceną kupił 2 tarcze do clio za 60zł made in viet tai china wytrzymały tylko jeden dzień a dokładnie jedno ostre hamowanie

także w tym przypadku cena mówi wiele o jakości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

medzer, jakiej firmy masz te tarcze i ile zapłaciłeś za nie?

Dzwoniłem w tej sprawie do Wujasa, bo to On mi je wymieniał i mówił, że nie pamieta firmy tych tarcz ale cena to 350zł razem z klockami, mniej wiecej 140zł za 1 tarcze.

 

jeżeli masz paragon to wymieniaj je na nowe a te zawieź do reklamacji.

niestety paragonu brak.

 

Przejrzałem forum i dużo zadowolonych jest z zestawu brembo-tarcze i ferredo-klocki, również firma ATE pojawiła sie w postach. Co sądzicie o tych firmach? Może polecacie inne marki?

Dzwoniłem do serwisu Renault "UniCar" w Bydgoszczy i zawołali 1230zł za tarcze, klocki i montaż :shock:

Dowiedziałem się, że oryginalnie montowane są tarcze o średnicy 280 [mm] wentylowane (typ skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna), firmy produkującej dla renault - nie zdradzili. Zapomniałem dowiedzieć się o wymiarach klocków, bo nie wiem jakie kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

medzer, w serwisie zawsze można usłyszeć powalającą cene. Na twoim miejscu kupowałbym części samodzielnie i tylko na wymiane podjechałbym do jakiegoś warsztatu. Za wymiane klocków i tarcz wezmą jakąś 100 z hakiem.

Co do opinii na temat różnych zestawów to masz już ich dużo w tym wątku, ja na wymiane szykuje sie na ten weekend więc po paru kkm dam znać jak spisuje sie komplet bosha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. 3 tyg. temu podjechałem zrobić przegląd rejestracyjny. Na rolkach hamulce wyszły b. dobrze. Od ok. tygodnia w trakcie hamowania z przednich kół wydobywał sie taki nieprzyjemny hałas. Myślałem że coś wpadło pod klocek i tak hałasuje. Kilka dni temu ledwo wróciłem do domu. W trakcie jazdy po zdjęciu nogi z hamulca hałas nie ustąpił. Zatrzymałem się sprawdziłem felgi (ciepłe). Ruszyłem i kilkakrotnie wcisnąłem pedał hamulca. To pomogło i jakoś doczołgałem sie do domu. Po zdjęciu kół okazało się że na prawym kole wewnętrzny klocek zdarty był do gołej blachy!!! reszta klocków nie wyglądała dużo lepiej. Mam czujnik zużycia klocków (ale tylko na lewym kole) i nie zadziałał dlatego że jeszcze się nie starł. Co mogło być powodem że klocki mi sie tak nierównomiernie starły?

 

Obecnie kupiłem klocki Lucasa za 80 zl/kpl. Do tego kupiłem tarcze też Lucasa po 87/szt (wentylowane) ale w końcu oddałem do sklepu bo okazało się że moje tarcze są 2mm cieńsze i nie ma sensu ich teraz wymieniać. Wymiana klocków zajmuję 5 min. W sklepie sprzedawca mówił że klocki Lucasa sa obecnie porównywalne do ATE (140 zł/kpl.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojcu w innym aucie kiedyś kupiłem tarcze ATE i klocki Valeo. W testach hamowania przy okresowym przeglądzie wyszły bardzo dobrze. Następnym razem ja kupie to połączenie.

Ale niestety klocki Valeo brudziły aluski. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Brembo nie było, o ATE sie nie wypowiadał :).

Ale mam uwage do osób zabierających sie za wymianę tarcz, które w megane jeszcze tego nie robiły.

Do tej pory nigdy nie miałem z tym żadnych problemów. Klocki, tarcze, szczęki, bębny nic trudnego.. dopóki nie wymieniałem tarcz w megi!

Otóż jeżeli nie masz porządnego torxa (T40) i nie mówie tu o jakiejś "L"-ce z supermarketu - to musi być porządna nasadka - w innym wypadku nie ma sie co za to zabierać.

Druga rzecz - zanim rozkręcisz wszystko sprawdź czy jesteś w stanie odkręcić te 2 śruby trzymające tarcze..

Prawe koło jeszcze jakoś poszło, dwie tandetne nasadki pogięte - trzecia solidna dała rade. Chwila roboty i po problemie. Ale przy lewym kole zabrakło odrobiny cierpliwości - chwila nieuwagi i torx się "omknął" uszkadzając śrubkę.. efekt - najpierw diax (strata czasu) a potem rozwiercanie śruby, poprawienie gwintu złożyć odjechać.

Sposób montowanie tarcz w megi - fantastyczny :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przy lewym kole zabrakło odrobiny cierpliwości - chwila nieuwagi i torx się "omknął" uszkadzając śrubkę.. efekt - najpierw diax (strata czasu) a potem rozwiercanie śruby, poprawienie gwintu złożyć odjechać.

 

Mam na to sposób. Przykładam śrubkę na klucz 13. Spawam dwoma/trzema cyknięciami i odkręcam za łeb śruby na klucz 13. Piękna sprawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki pomysł, ale biorąc pod uwagę sprzęt którego użyłem sądze że jako pierwszy pósciłby spaw, ew można by dobrze przyspawać ale rozagrzanie śruby a co za tym idzie jej rozszerzenie mogłoby pogrzebać moje szanse :)

Choć kto wie, teraz juz sie tego nie dowiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!