Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

P0141 O2 sensor Heather circuit (bank 1 sensor 2)


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

W zeszłym tygodniu zaświecił mi się check+kluczyk na desce rozdzielczej, kupiłem urządzenie do OBD2 żeby odczytać błąd i wyświetla się taki jak w tytule, nie czuję żadnych różnic w jeździe ani spalaniu, auto używam w ruchu miejskim, dwa razy w miesiącu trasa 150km, 1.6 16v 82kW bez gazu, będę miał możliwość w weekend zajrzeć pod auto i chciałem się dowiedzieć czy warto może jakiś czujnik przed tym zakupić żeby ewentualnie go wymienić

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kIZ napisał:

- błąd wyświetla się taki jak w tytule,

- nie czuję żadnych różnic w jeździe ani spalaniu,

- auto używam w ruchu miejskim, dwa razy w miesiącu trasa 150km,

- 1.6 16v 82kW bez gazu,

Sonda znajdująca się za katalizatorem  służy generalnie do sprawdzania wydajności katalizatora;

   - skoro nie czujesz żadnych różnic,

   - używasz w większości auto w ruchu miejskim,

Warto w I kroku ;

   - wyskoczyć za miasto,

   - dać po garach > 3000 obr/min na dystansie ok ;100 km,

   - zabieg powtórzyć parę razy,

  aby " przedmuchać katalizator ",

   - obserwować.

 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, to na razie dam na wstrzymanie, wybieram się w weekend w podróż 150km w jedną stronę, 100km autostradą to zobaczymy co z tego będzie.

Z tego co zauważyłem auto czasami ale nie zawsze ma podwyższone obroty do 1000 po odpaleniu oraz przy jeździe na dwójce czuć jakbym dodawał i odejmował mu gazu a wydaje mi się że jadę z wciśniętym tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używasz auto jeżdżąc po mieście na niskich obrotach. Musisz wygrzać kata zgodnie z tym co napisał @Andrzej-2010Masz okazję to zrobić na autostradzie. Może początkowo wzrośnie spalanie, ale z czasem wypalania wzrośnie sprawność silnika i to się zmieni.

24 minuty temu, kIZ napisał:

przy jeździe na dwójce czuć jakbym dodawał i odejmował mu gazu a wydaje mi się że jadę z wciśniętym tak samo

Po tym zabiegu to się unormuje i nie będzie go dusił brak odpływu spalin.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj jechałem na dystansie 90km autostradą obroty były z zakresu 3,5 do 4,3, dzisiaj jestem w domu rodzinnym i mam możliwość trochę posiedzieć przy tym aucie więc wziąłem się za przepustnicę, wrzucę zdjęcie jak wygląda przed czyszczeniem. Z tego co zauważyłem silnik się poci, ale nie mogę za bardzo zlokalizować skąd oraz miałem płyn chłodzący w normie a teraz weszło z 200mln aby był pomiędzy min i max, to normalne?

Ogólnie rzecz biorąc mam wrażenie że za mało dynamicznie jeździłem tym autem, bo jednak 2x 90km autostradą na 2-3 tygodnie gdzie w tygodniu robie 150km po mieście i to raczej z taką słabą dynamiką (chyba za szybko zmieniam biegi, zazwyczaj w przedziale 2-2,5k) to słabe proporcje.

Map sensor jest taki jakby luźny, ale jak próbuję go wyjąć to stawia znaczy opór i nie będę próbował go na siłę wyjmować.

IMG_20210306_102444.jpg  IMG_20210306_102435.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, kIZ napisał:

miałem płyn chłodzący w normie a teraz weszło z 200mln aby był pomiędzy min i max, to normalne?

Jeżeli nie ma wycieków, to ;

  - po I-wsze obserwuj,

  - jak nie pomoże, to korek zbiornika wyrównawczego do zmiany,

Jazdy z wysokimi obrotami należy powtarzać,

35 minut temu, kIZ napisał:

Map sensor jest taki jakby luźny,

Przeczyścić styki map sensora i przepustnicy,

Silikonem wysokotemperaturowym uszczelnić map- sensor,

Wymienić filtr powietrza. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej zrobię jak napisałeś, a co do tego błędu z tytułu to jest szansa, że on sam zniknie czy nawet jak pomoże ta jazda z wysokimi obrotami to i tak należy wykasować ten błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kIZ napisał:

czy nawet jak pomoże ta jazda z wysokimi obrotami to i tak należy wykasować ten błąd?

Błąd należy wykasować,

Warto ;

   - przeczyścić styki sond lambda, skontrolować połączenia pod autem,

   - po przeczyszczeniu przepustnicy należy zakładać nowy oring,

   - wymienić świece. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 3.03.2021 o 19:08, szwagier24a napisał:

Pomiar rezystancji grzałki powie czy sonda jest do wymiany.

Ile powinien wynosić poziom rezystancji w tej grzałce?

 

U mnie problem wygląda tak, że jak skasuje ten błąd, to znika on na kilka-kilkanaście kilometrów jazy i wyświetla się ponownie. Poprawiłem połączenie w jednym kablu od sondy nr 2, który miał przerwaną izolację i był naderwany, ale nie pomogło to za bardzo.

 

Czy problem tkwi tu raczej w samej sondzie, czy może w katalizatorze?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, parabellum napisał:

jak skasuje ten błąd, to znika on na kilka-kilkanaście kilometrów jazy i wyświetla się ponownie.

Grzałka sondy się włącza tylko, gdy jest zimna sonda;

  - sonda do zmiany,

  - producenci zalecają wymianę sond co ok;100 do 160 kkm przebiegu,

 - błąd dla katalizatora to; P0420

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, parabellum napisał:

Ile powinien wynosić poziom rezystancji w tej grzałce?

Zależy od rodzaju sondy ale powinna zawierać się w granicach 7-11 omów. Obwód ogrzewania dolnej sondy włączany jest po przejechaniu kilku-kilkunastu kilometrów gdy temperatura cieczy osiągnie ponad 70 stopni. Sonda jest ogrzewana do czasu wyłączenia silnika.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!