Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

P0141 O2 sensor Heather circuit (bank 1 sensor 2)


Recommended Posts

Cześć,

 

W zeszłym tygodniu zaświecił mi się check+kluczyk na desce rozdzielczej, kupiłem urządzenie do OBD2 żeby odczytać błąd i wyświetla się taki jak w tytule, nie czuję żadnych różnic w jeździe ani spalaniu, auto używam w ruchu miejskim, dwa razy w miesiącu trasa 150km, 1.6 16v 82kW bez gazu, będę miał możliwość w weekend zajrzeć pod auto i chciałem się dowiedzieć czy warto może jakiś czujnik przed tym zakupić żeby ewentualnie go wymienić

 

Pozdrawiam

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kIZ napisał:

- błąd wyświetla się taki jak w tytule,

- nie czuję żadnych różnic w jeździe ani spalaniu,

- auto używam w ruchu miejskim, dwa razy w miesiącu trasa 150km,

- 1.6 16v 82kW bez gazu,

Sonda znajdująca się za katalizatorem  służy generalnie do sprawdzania wydajności katalizatora;

   - skoro nie czujesz żadnych różnic,

   - używasz w większości auto w ruchu miejskim,

Warto w I kroku ;

   - wyskoczyć za miasto,

   - dać po garach > 3000 obr/min na dystansie ok ;100 km,

   - zabieg powtórzyć parę razy,

  aby " przedmuchać katalizator ",

   - obserwować.

 

 

 

  • Like 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Okej, to na razie dam na wstrzymanie, wybieram się w weekend w podróż 150km w jedną stronę, 100km autostradą to zobaczymy co z tego będzie.

Z tego co zauważyłem auto czasami ale nie zawsze ma podwyższone obroty do 1000 po odpaleniu oraz przy jeździe na dwójce czuć jakbym dodawał i odejmował mu gazu a wydaje mi się że jadę z wciśniętym tak samo

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Używasz auto jeżdżąc po mieście na niskich obrotach. Musisz wygrzać kata zgodnie z tym co napisał @Andrzej-2010Masz okazję to zrobić na autostradzie. Może początkowo wzrośnie spalanie, ale z czasem wypalania wzrośnie sprawność silnika i to się zmieni.

24 minuty temu, kIZ napisał:

przy jeździe na dwójce czuć jakbym dodawał i odejmował mu gazu a wydaje mi się że jadę z wciśniętym tak samo

Po tym zabiegu to się unormuje i nie będzie go dusił brak odpływu spalin.

  • Like 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj jechałem na dystansie 90km autostradą obroty były z zakresu 3,5 do 4,3, dzisiaj jestem w domu rodzinnym i mam możliwość trochę posiedzieć przy tym aucie więc wziąłem się za przepustnicę, wrzucę zdjęcie jak wygląda przed czyszczeniem. Z tego co zauważyłem silnik się poci, ale nie mogę za bardzo zlokalizować skąd oraz miałem płyn chłodzący w normie a teraz weszło z 200mln aby był pomiędzy min i max, to normalne?

Ogólnie rzecz biorąc mam wrażenie że za mało dynamicznie jeździłem tym autem, bo jednak 2x 90km autostradą na 2-3 tygodnie gdzie w tygodniu robie 150km po mieście i to raczej z taką słabą dynamiką (chyba za szybko zmieniam biegi, zazwyczaj w przedziale 2-2,5k) to słabe proporcje.

Map sensor jest taki jakby luźny, ale jak próbuję go wyjąć to stawia znaczy opór i nie będę próbował go na siłę wyjmować.

IMG_20210306_102444.jpg  IMG_20210306_102435.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, kIZ napisał:

miałem płyn chłodzący w normie a teraz weszło z 200mln aby był pomiędzy min i max, to normalne?

Jeżeli nie ma wycieków, to ;

  - po I-wsze obserwuj,

  - jak nie pomoże, to korek zbiornika wyrównawczego do zmiany,

Jazdy z wysokimi obrotami należy powtarzać,

35 minut temu, kIZ napisał:

Map sensor jest taki jakby luźny,

Przeczyścić styki map sensora i przepustnicy,

Silikonem wysokotemperaturowym uszczelnić map- sensor,

Wymienić filtr powietrza. 

  • Like 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Okej zrobię jak napisałeś, a co do tego błędu z tytułu to jest szansa, że on sam zniknie czy nawet jak pomoże ta jazda z wysokimi obrotami to i tak należy wykasować ten błąd?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, kIZ napisał:

czy nawet jak pomoże ta jazda z wysokimi obrotami to i tak należy wykasować ten błąd?

Błąd należy wykasować,

Warto ;

   - przeczyścić styki sond lambda, skontrolować połączenia pod autem,

   - po przeczyszczeniu przepustnicy należy zakładać nowy oring,

   - wymienić świece. 

  • Like 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobny wyciek oleju zdarza się z pokrywy zaworów (dokręcić śruby E).

Sama przepustnica nie wygląda źle. Zmiana biegów poza 1 o tysiąc więcej.

  • Like 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!