Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Temat był już poruszany ale nie znalazłem odpowiedzi, może ktoś z kolegów miał podobny problem. Mianowicie posiadam Megane 3 pH 1 z klimatronikiem i tu jest mały problem przy temperaturze poniżej 17 st. z przodu z nawiewu wylot powietrza jest taki sam a powyżej tej temperatury po stronie pasażera leci słabiej i słychać czasem jakby coś trzeszczały. Nagrzewnica sprawdzona , filtr kabinowy wymieniony . Wyczuwalne są przedmuchy powietrza nad silniczkami sterującymi temperatura i ustawieniem klap. Może ktoś podsunie jakiś pomysł za co się najpierw wsiąść do sprawdzenia , bo nie uśmiecha mi się ściągać całej deski i wymieniać całego zespołu grzewczo chłodzącego.

Dzięki za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Lukasz81sc napisał:

jaki interfejs polecasz

Dowolny z chipem PIC18F25K80 i do tego PyRen lub DDT. W PyRenie chyba mi się położenie klap przewinęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zamówiłem kabel Elm 327  v 1.5 ze str. Konek...... Nie chcę reklamować strony , jaki program polećicie do diagnostyki klimatronika żeby zobaczyć położenie klap. To jest dziwne po uruchomieniu silnika temp. ust. Na 22 st. I z momentem gdy auto się nagrzewa to po stronie pasażera zaczyna coraz wolniej wiać z nawiewów a i temperatura jest niższa niż po stronie kierowcy. A od strony kierowcy wieje normalnie ręce opadają najlepsze to jest w tym że takie anomalie zaczęły się po wymianie termostatu , dziwny zbieg okoliczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dziś rozebrałem to co mogłem jeśli chodzi o siłę to problem rozwiązany a mianowicie winna była po stronie filtra kabinowego i tej plastikowej zaślepki . Zaślepka nie wskoczyła w swoje miejsce i były przedmuchy koło niej. A teraz chodzi mi o temperature jest różnica pomiędzy kierowcą a pasażerem w aucie posiadam klimatronika przy ustawionej temperaturze 22 st. wyczuwalna jest różnica po stronie pasażera wieje chłodniejsze . I teraz mam pytanie gdzie znajdują się czujniki temperatury. Silniczki pracują prawidłowo. Jakieś sugestię lub pomysł na ktoś z forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, aniewa napisał:

prawdopodobnie z częściowo zapchanej nagrzewnicy

Niekoniecznie.

Na forum laguny, przy klimatroniku, opisywali, że problem może leżeć w zacinających się klapkach sterujących nawiewami.

Od strony pasażera może się nie domykać ta odpowiedzialna za nadmuch zimnego powietrza.

Porada była taka, by dostać się do kostki sterującej i podłączać bezpośrednio napięcie (9-12V) na odpowiednie piny, by rozruszać klapkę.

Oczywiście trzeba to powtórzyć kilka razy, zmieniając polaryzację, by raz się zamykało a raz otwierało.

Powodem podobno jest smar, którego użyto (lata użytkowania i syf, też swoje robią) i dlatego z czasem potrafi się zaciąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za pomysły sytuacja wygląda następująco jak silnik dostanie temperatury roboczej to jest 90 st. To z nawiewu leci identyczna temperatura z nawiewu.

Dzięki wszystkim za pomoc.

Na chwilę obecną zamykam temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie problem nie do koca rozwiązany bo grzeje równo obie strony gdy woda osiągnie 90 stopni. Powinno grzać równomiernie w całym zakresie temperatury pracy silnika :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniewa to twoim zdaniem gdzie leży problem termostat wymieniony , nowy filtr kabinowy - pamiętajcie klapka zasłaniająca musi dobrze dolegać wtedy nie będzie ubytku powietrza z okolic silniczków po stronie pasażera , nagrzewnica sprawdzona - drożna , silniczki sprawne ,kamerka inspekcyjna sprawdzałem żadnych uszkodzeń w tunelach i na klapach mieszalnika powietrza. Tak więc ten typ tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!