Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

Czekajcie bo w końcu zamieszane jest i coś mi się nie zgadza.

Na masie za przekaźnikiem wstawić rezystor (6,2 lub 8,2 5w) - tylko teraz wstawiamy 1 czy 2?

Bo tak jest w końcu napisane, że nie bardzo wiadomo.

 

Tylko ja nie wiem czy nie lepiej jednak wstawić po 1 szt przed lampą DRL.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik ma zadziałać po włączeniu zapłonu i przy wyłączonych światłach pozycyjnych. Z  minusa, lub z masy samochodu odchodzą rezystory na każdą lampę oddzielnie podłączone do minusów lamp. Lampy mają plus ze światłem białym i plus ze światłem żółtym. Białe są połączone do styków roboczych przekaźnika. Żółte są podłączone bezpośrednio do zasilania poszczególnych kierunkowskazów.

23 minuty temu, MarcinDe napisał:

Tylko ja nie wiem czy nie lepiej jednak wstawić po 1 szt przed lampą DRL.

Tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampy DRL są podłączone w następujący sposób: od przekaźnika idzie wiązka do lewej lampy i od lewej do prawej. Czyli podsumowując wystarczy wlutować jeden rezystor przed lewą lampą a drugi na wiązce łączącej obie lamy DRL ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innym rozwiązaniem zamiast rezystorów może być wstawienie takiej przetwornicy step-down https://allegro.pl/oferta/arduino-zasilacz-przetwornica-dc-lm2596-1-5-35v-3a-7657346649 Dokładnie tę zastosowałem w swoim VW Polo do stabilizowania napięcia zasilania dla paska LED, który mam do oświetlenia bagażnika. Plus jest taki, że napięcie zawsze będzie jednakowe bez względu na napięcie ładowania (wymagana różnica napięć WEJ-WYJ wynosi chyba coś około 0,7V). Ale rezystory też w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lenio napisał:

Tak więc nie ma oporników w hurtowni. Sprzedawca sugerował podłączenie przez stabilizator napięcia 7812. Co Wy na to? 

 

W linku wyżej zasugerowałem Ci stabilizator napięcia LDO, który spokojnie bez dokładania radiatora ogarnie zapotrzebowanie prądowe Twoich świateł do jazdy dziennej.

Edytowane przez rafcio_100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!