Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zacisk hamulcowy tył regenerowany czy zamiennik?


Rekomendowane odpowiedzi

A to ciekaae co piszecie generalnie chyba ma sie nijak do rzeczywisyosci .

Zalozmy ze auta repliki zabytkowe nie posiadaja ori czesci w postaci orzewodow hamulcowych sa dorabiane z miedzi.

Chcialbym zobaczyc jak ktos wymienia orzewody przy grodzi silnika bez demontazu calej zawartosci pokrywy silnika tam tylko miedz bo ori orzewody sa montowane zaraz po lakierowaniu auta dopiero wstawiana wiaska silnik itp takze mysle ze diagnosta nie zwroci uwagi .

Jak to takie gadanie ma sie do lakierowania orzewodow prysne na czarno i nie bedzie wiedzial czy miedz a jak lakieruja przewody ktore koroduja na czarno i przechodza przeglady to tak jakbys zalozy ledowe zarowki na przeglad zmienial na zwykle i po wyjechaniu ze stacji diagnostycznej ponownie je wlozyl do lampy .

Diagnosta nie m na to wplywu .

Takze te normy to chyba z paluszka albo gdzies gdzie diagnosta ma kilka aut na miesiac bo nijt tam do pana czepialskiego nie jezdzi.

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 5.7 5.8:!: - aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, jabrze napisał:

Przepisy regulujące tą kwestię

PN-EN 12449 i BN-90 3617-09

Może wyślemy tego diagnostę na powtórny egzamin państwowy?

No ale przecież przepis dopuszcza przewody miedziane jeśli są wykonane z rurki spełniającej PN-EN 12449.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za pomoc.

 

Pomyślałem żeby wymienić przewody jednak na oryginalne

https://allegro.pl/oferta/przewod-hamulcowy-lewy-tyl-megane-ii-8200674686-9003712229

https://allegro.pl/oferta/przewod-hamulcowy-prawy-megane-scenic-2-8200674691-9025004893

https://france-car.com.pl/p/1/8851/przewod-hamulcowy-tyl-megane-scenic-laguna-ii-2-czesci-samochodowe.html

taki zestaw myślę ze będzie trochę drożej od zamienników ale może warto do tego linki TRW

https://allegro.pl/oferta/linka-hamulca-recznego-tyl-l-p-renault-megane-ii-10187571644#

 

Dalej nie wiem gdzie kupić zaciski hamulcowe lewy nie działa ale kupię od razu lewy i prawy,zdecydowałem na regenerowane TRW takie też mam założone tylko nie wiem na której aukcji kupić bo różne komentarze proszę o radę może ktoś kupował i ma linka.może ten  https://www.olx.pl/d/oferta/zacisk-zaciski-hamulcowy-renault-megane-2-scenic-2-po-regeneracji-CID5-IDJIUr4.html#b67d523a3a

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.05.2021 o 18:19, jabrze napisał:

Dlatego się dziwiłem co napisał szwagier.

Niestety nie znam się na tych przepisach. Normy tej nie czytałem. Nie jestem diagnostą.

Miałem taki problem bo zaczął mi korodować jeden z przewodów na odcinku dosłownie 1-1,5 cm. Zapytałem kolegę, który właśnie zdał egzamin na diagnostę i przestrzegł mnie, aby nie montować przewodów miedzianych w aucie, który ma fabrycznie zainstalowane stalowe przewody hamulcowe, bo mogę mieć problem z przejściem przeglądu. Tą samą wiedzę przekazał mi internet oraz szef warsztatu, który wykonywał mi naprawę przewodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, szwagier24a napisał:

Miałem taki problem bo zaczął mi korodować jeden z przewodów na odcinku dosłownie 1-1,5 cm. Zapytałem kolegę, który właśnie zdał egzamin na diagnostę i przestrzegł mnie,

Analogiczny przypadek jak kiedyś z chlapaczami.

Nawet dopuszcza się łączenie przewodu stalowego z miedzianym, który spełnia normę PN-EN 12449. Natomiast nie dopuszcza się stosowania rurek chłodniczych, które mają taką samą średnicę i cieńszą ściankę. Stąd te niedomówienia. Gotowe przewody miedziane do samochodów nie miały by możliwości żeby się sprzedawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!