Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zacisk hamulcowy tył regenerowany czy zamiennik?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Do wymiany mam zacisk hamulcowy tył lewy i zastanawiam się czy kupić regenerowany czy zamiennik np.skf czy np.kamoka?(Hamulec zasadniczy tylni lewy słabo hamuje).

I mam też wymienić przewód hamulcowy sztywny tył, tylko nigdzie nie mogę go znaleźć? I czy też trzeba by wymienić linki hamulcowe się zastanawiam? Hamuje,tylko pedał po podpompowaniu powinien być twardy a on do końca nie jest, hamuje ale coś mi nie pasuje, chociaż był odpowietrzony i płyn hamulcowy wymieniony. Proszę o radę, Megane 2 2008r1.6

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztywny przewód hamulcowy to pewno chodzi o coś takiego :AUKCJA

A co do zacisku, to na Twoim miejscu, wymienił bym na regenerowany oryginał, bo u zamienników to różnie z jakością.

Linki hamulcowe też wymień jak już grzebiesz, bo koszt nieduży, a spokój na lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regenerowane najlepiej i z tego co ja bralem i znajomi to w lodzkim robi to takie nalzenstwo i stare trzeba im odeslac w ramach kaucji..

Jezeli juz lewa strona puszcza peka czy rdzewieje to juz zrob i druga a elastyczne przewody ok? Zawsze mozesz z miedzy sztukowac 

 

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz tutaj, ja u nich kupuję i oryginalny zacisk  w mojej megance to TRW. Na zacisku jest tłoczone z jednej strony RENAULT z drugiej TRW

http://sklep.go-west.ig.pl/make.asp?t=13&idnode=100006&sekcja=układ hamulcowy&grupa=zacisk hamulcowy %2F mocowanie zacisku&idsnode=100807&idge=78&nazwa=zacisk hamulca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli z zacisku nie cieknie płyn to wg. mnie nie wymaga wymiany. Raczej sprawdził bym czy jarzmo luźno pracuje i czy klocek przesuwa się bez oporu.

Przewód na belce to taniej kupisz na allegro oryginalny.  Linki sprawdzisz czy pracują bez oporów. Nie reguluj dźwigni hamulca ręcznego.

Wymień płyn na ATE DOT4.6.

Przed wymianą kup nowe odpowietrznik, zwłaszcza do tyłu bo łatwo je uszkodzić. Płyn najlepiej wymieniać metodą podciśnieniową bo pompując nogą łatwo uszkodzić pompę hamulcową i ABS.

Nie wstawiaj przewodów miedzianych bo nie przejdziesz przeglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, szwagier24a napisał:

Jeśli z zacisku nie cieknie płyn to wg. mnie nie wymaga wymiany. 

Musi się wykręcać tłok - mówimy o zaciskach z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne są stalowe. Nie można mieszać obu typów. Wbrew pozorom stalowe są trwalsze bo nie korodują wewnątrz pod warunkiem że płyn jest regularnie zmieniany. Miedź koroduje w kontakcie z płynem, ale nie rdzewieje z zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie daleko mnie jest sklep motoryzacyjny ze stanowiskiem dorabiania przewodów hamulcowych z rurki miedzianej, działa ok 30lat i nie słyszę żeby ludzie mieli problemy.

Sam zakładałem od nich miedź do mojej t4.

Oczywiście taki przewód mósi być odpowiednio ułożony i zamocowany bo to już może być powodem nie podbicia przeglądu.

5 godzin temu, szwagier24a napisał:

Nie można mieszać obu typów

Nie wszyscy wymieniają całość i też nie ma z tym kłopotów.

Trawałość - czy wytrzymują krucej ciężko ocenić bo montowane są przeważnie do już starych aut ,a one po większości już tak długo nie są używane, ale znałem takie co 10lat po wymianie na miedź śmigały.Jak będe się widział z kolegą diagnostą to zapytam czy mają takie zdarzenia że przy teście hamulców siknie z miedzi.

Pewnie duże znaczenie ma jakość użytej rurki miedzianej.

 

W dniu 5.05.2021 o 18:52, szwagier24a napisał:

 

Nie wstawiaj przewodów miedzianych bo nie przejdziesz przeglądu.

Z tego co wiem przepisu takiego niema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, krzychu73 napisał:

 co wiem przepisu takiego niema.

Przepisy regulujące tą kwestię

PN-EN 12449 i BN-90 3617-09

Może wyślemy tego diagnostę na powtórny egzamin państwowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ ma być w pełni sprawny, szczelny, o wymaganej skuteczności pracy.
Przewody tego typu zalicz się do tzw. normaliów - sytuacja podobna, jak w przypadku śrub - nieważny jest ich producent oraz kolor, jeśli mają wymaganą wytrzymałość oraz wymiary/kształt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą skromną wiedzę miałem od znajomego który został niedawno diagnostą.
Również nie byłem świadom w tym temacie.
Z przeglądem może być różnie: jeden diagnosta przymknie oko drugi nie, ale jak będzie można "donosić" na diagnostę to to i inne niedociągnięcia auta nie będą przechodzić.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem diagnostą, szkoliłem i egzaminowałem diagnostów.

Zaręczam- jeśli przewody są w dobrym stanie, szczelne i zapewniają poprawną pracę układu - nie ma podstaw do uznania pojazdu za niesprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!