Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Od jakiegoś czasu miałem problemy z działaniem klimy, które sprowadzało się do tego, że klimatyzacja chłodzi sporadycznie raz na jakiś czas i to tylko na kilka minut, a w upalne dni nie chłodzi w ogóle, a przy okazji dosyć głośno pracuje - natomiast to słychać tylko na zewnątrz auta. Na stacji wykluczyłem nieszczelność układu, bo ilość czynnika się zgadzała, ciśnienie w normie, czujniki temperatury też sprawne. Jak na złość, przy testowaniu szczelności układu, klimatyzacja pracowała normalnie i chłodziła nieprzerwanie z pełną mocą przez dobre 40 min, co wcześniej się nigdy nie zdarzyło. Mechanik stwierdził, że jeśli problem dalej będzie występować, no to trzeba by było już rozebrać przód i zrobić dokładną diagnostykę - ale stawia na kompresor. W drodze do domu klima oczywiście przestała działać. Przewertowałem pół Internetu i moje podejrzenie padło jeszcze na sprzęgło i jakiś czas później w innym już serwisie, przy okazji wymiany amortyzatorów poprosiłem o sprawdzenie czy faktycznie tutaj leży problem. 

 

Dostałem informację, że mam wersję kompresora bez typowego sprzęgła (czyli z tego co podpowiada wujek google jest to model 6SEL14C )  i że w moim przypadku po prostu niedomaga kompresor, który trzeba by było wymienić, a w raz z tym skraplacz - ponoć dosyć częsta sprawa w renówkach. Całość wyceniono na ~1800zł. 

 

Natomiast przeglądając cennik polecanego zakładu w którym docelowo robiłbym całą naprawę, widnieje pozycja " Płukanie układu klimatyzacji z opiłków i brudnego oleju po zatarciu kompresora 1200zł" I nie powiem, cenna mnie lekko zszokowała.

 

I w związku z tym pytanie, czy takie płukanie układu robi się w każdym przypadku wymiany uszkodzonego kompresora, czy tylko w przypadku takiego, który jest zatarty na amen? Jakby nie patrzeć koszt całej imprezy po doliczeniu płukania układu rośnie prawie dwa razy, z drugiej strony jeśli bez tego kompresor znowu padnie to cała ta naprawa nie ma najmniejszego sensu. Miał już ktoś z Was podobne doświadczenia i może mi coś podpowiedzieć? Nie chcę się pakować w niepotrzebne koszty, ale chcę też zrobić temat raz a porządnie. 

 

Pacjent - Megane III 2.0 DCI z automatyczną klimatyzacją dwustrefową. 

 

 

Edytowane przez aniczulaki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem problem z klimą w Megane 2 ph2 u mnie uciekał co jakiś czas czynnik i klima zaczynała chodzić głośno tzn sprężarka. Okazało się że miałem wyciek na korpusie sprężarki i musiałem wymienić na regenerowaną. Teraz jest ok ale żadnego płukania układu mi nie robili. Mechanik po odciągnięciu czynnika będzie widział czy jest coś w nim więc chyba martwisz się kosztami na wyrost. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, aniczulaki napisał:

Całość wyceniono na ~1800zł

Jest dosyć prosty sposób na to.

Spytaj się o gwarancję i weź kwita na wykonaną usługę. Wg polskiego prawa masz dwa lata gwarancji. Jeśli się zatrze ponownie kompresor tzn że źle wykonali usługę. 

 

Mamy w pracy ciężarówkę w której co miesiąc dwa zaciera się kompresor. Pewnie nie wypłukali układu. Bo ale dopóki gwarancja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jest senes cokolwiek robić porządnie w samochodach wartych kilka tys. złotych. Trzeba robić z głową, jak wszystko. Mnie padł niedawno kompresor klimatyzacji (zatarty) Po wyjęciu nie widać było ewidentnie opiłków w króćcach i przewodach, więc kupiłem przyzwoitą używkę, założyłem, jeżdżę i cieszę się chłodkiem. Koszt dobrze wybranego używanego kompresora to 300zł u mnie. Robocizna niestety 700, beż żadnego płukania.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no pewnie, tylko, że auto jest trochę więcej warte niż kilka tys. + planuję nim jeszcze trochę pojeździć póki co, dlatego chce to zrobić i mieć spokój. Zresztą nie raz już sie przekonałem, że oszczędzać trzeba z głową bo można się wpakować w dwa razy większe koszty, nie wspominając o marnowaniu swojego czasu. No i dlatego też pytam, bo ciekawi mnie jak wyglądały wasze przygody z wymianą kompresora.

 

2 godziny temu, CzechuXX napisał:

Mamy w pracy ciężarówkę w której co miesiąc dwa zaciera się kompresor. Pewnie nie wypłukali układu. Bo ale dopóki gwarancja...

 

Gwarancja oczywiście jest, ale no właśnie czas - wracanie do warsztatu co parę miesięcy z tą samą usterką to lekkie przegięcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko opisałem swoją historię :) Zrobisz jak zechcesz. Pewnie w tym przypadku liczy się jakaś doza szczęścia. Ktoś ma go więcej a ktoś mniej. Ktoś wygra dwa razy w totka w życiu wielu ani razu. Takie życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, omega napisał:

Nie wiem czy jest senes cokolwiek robić porządnie w samochodach wartych kilka tys. złotych. Trzeba robić z głową, jak wszystko.

Potwierdzam opinię kolegi. Kilka lat temu robiłem megankę II z nieszczęsnym delphi z opiłkującą pompą. Warsztaty wyceniały usługę na 4-5 k pln czyli ponad połowę wartości samochodu. Wystarczyło wymienić 4 zaworki  po 230 zł plus pompa za 700 i zbiornik za 30 zł. Sprężarka, dmuchanie oraz inne zabiegi bezkosztowe i meganka chodzi do dzisiaj bez problemów. Dwa dnia roboty a  w moim przypadku to hobby bo nie zajmuję się naprawami i nie mam warsztatu.

To tak poza tematem ale warto zastanowić się czy skórka warta za wyprawkę :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na YT jak wygląda płukanie takiego układu, ja też się przymierzam do płukania we własnym zakresie, ale w innym aucie.

Przy okazji warto wymienić osuszacz i chłodnicę (w megane III akurat jest to jeden element).

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!