Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III Coupe 1.6 - zgasł podczas jazdy po mieście, kręci, próbuje odpalić, ale gaśnie


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

Posiadam Megane 3 Coupe z 2008 roku z silnikiem 1.6 benzyna 110 koni.

Jechałem dziś po mieście i nagle auto przestało reagować na gaz i zgasło. Jakby odcięło paliwo.

Kilkukrotnie próbowałem auto uruchomić, ale nic z tego. Rozrusznik ładnie kręci, silnik próbuje załapać, ale ciężko mu to idzie, walczy, walczy i w końcu gaśnie.

Błędów na desce rozdzielczej nie ma. Poprzez aplikację Torque OBD2 również brak błędów.

Co sądzicie? Przeszukałem wiele stron na Googlach i tu na forum, gdzieś się spotkałem z jakimś bezpiecznikiem od pompy paliwa, ale gdzie on jest? Jak go namierzyć?

Jak na razie to dolałem 5 litrów benzyny. Nic to nie dało. Podociskałem wszystkie wtyczki pod maską. Jutro planuję wymienić filtr paliwa, to jedyna rzecz eksploatacyjna, której nie wymieniałem po zakupie auta, może się zapchał? Gdzie w Megane 3 Coupe 1.6 jest filtr paliwa?

Może ktoś miał podobny problem? Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedź!

Kolego CzechuXX czytałem niedawno Twój temat i bardzo mnie ucieszył fakt "samoistnej" naprawy, może jutro rano moja też odpali :).

Kolego jabrze, dziękuję za informację :). Może dlatego nie mogłem znaleźć w Internecie gdzie jest umiejscowiony filtr. Aczkolwiek na Allegro można kupić zestaw wszystkich filtrów i jest tam również filtr paliwa... O, pod tym linkiem:

https://allegro.pl/oferta/renault-megane-iii-1-6-16v-zestaw-filtrow-oryginal-7491098863

Jak sprawdzić czy pompa działa prawidłowo?

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Andrzej-2010 - tak, rozrząd był wymieniany jakieś 2 miesiące temu na oryginalnych podzespołach Renault wraz z pompą wody i kołem zmiennych faz rozrządu :). Przez te 2 miesiące wszystko było w jak najlepszym porządku. Auto paliło od razu czy w mróz, czy w upał. Nie było problemów podczas dynamicznej jazdy. Silnik pracował aksamitnie!

 

Pozdrawiam serdecznie!

Edytowane przez Paulson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia ciśnienia paliwa wypina się z listwy i wpina specjalny manometr. Włącza tylko zapłon i ma wskazać 3 ATM. 

Warto wyczyścić połączenia elektryczne od UPC do pompy.

Bary, a nie ATM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często przyczyną trudności w zapalaniu jest czujnik położenia wału;

    - warto przeczyścić jego czoło,

    - sprawdzić czystość połączeń elektrycznych czujnika,

    - czy podczas rozruchu  - urządzenie diagnostyczne ;

           - pokazuje obroty silnika > 200

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jabrze dziękuję za wskazówki! Te UPC to ta skrzynka od strony kierowcy, pierwsza od góry mocowana na 4 zatrzaskach zaraz obok akumulatora, w której znajdują się "do góry nogami" bezpieczniki oraz kilka wtyczek szerokości kilku centymetrów? Jeżeli tak to rano przeczyszczę wszystkie połączenia specjalnym preparatem. Może od tych upałów coś się wypięło, wszak dziś było 35 stopni w cieniu...

 

Kolego Andrzej-2010 również dziękuję za podpowiedź. Już znalazłem, gdzie znajduje się ten czujnik, jeżeli przeczyszczenie styków nie pomoże to kolejnym krokiem będzie sprawdzenie właśnie tego czujnika... Tyle, że na którymś forum naprędce znalazłem informację, że wtedy powinien pokazywać błąd czujnika... A gdyby pompa paliwa była spalona również powinien pojawiać się błąd. Hmm, no nic, rano będę po kolei sprawdzał :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak

Pracująca pompa paliwa wydziela temperaturę i jest chłodzona paliwem.

Często złącze na niej jako pierwsze się utlenia i stanowi opór dla prądu. Temperatura zewnętrzna mogła pomagać w tym procesie.

Wskazanie @Andrzej-2010jest również prawdopodobne, bo czujnik wału uszkadza się w wysokich temperaturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za rychłą odpowiedź, ale teraz nie do końca rozumiem - mówisz w tym momencie o złączu pod maską w tej skrzyneczce z bezpiecznikami czy przy pompie? Mam rozumieć, że warto ściągnąć kanapę z tyłu, dostać się do pompy i sprawdzić połączenia również tam?

 

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porządku, jutro posprawdzam połączenia - te przy pompie, jak również pod maską :).

 

Jeszcze tylko takie pytanie, bo szczerze mówiąc - zgłupiałem - i nie pamiętam jak to było u mnie, kiedy wszystko było OK. Mianowicie, czy prawidłowo pracującą pompę paliwa będzie słychać przed / przy rozruchu? Bo gdzieś na jakimś forum natknąłem się na taką wskazówkę: "Czy słyszysz pracującą pompę?".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!