Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III Coupe 1.6 - zgasł podczas jazdy po mieście, kręci, próbuje odpalić, ale gaśnie


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

Posiadam Megane 3 Coupe z 2008 roku z silnikiem 1.6 benzyna 110 koni.

Jechałem dziś po mieście i nagle auto przestało reagować na gaz i zgasło. Jakby odcięło paliwo.

Kilkukrotnie próbowałem auto uruchomić, ale nic z tego. Rozrusznik ładnie kręci, silnik próbuje załapać, ale ciężko mu to idzie, walczy, walczy i w końcu gaśnie.

Błędów na desce rozdzielczej nie ma. Poprzez aplikację Torque OBD2 również brak błędów.

Co sądzicie? Przeszukałem wiele stron na Googlach i tu na forum, gdzieś się spotkałem z jakimś bezpiecznikiem od pompy paliwa, ale gdzie on jest? Jak go namierzyć?

Jak na razie to dolałem 5 litrów benzyny. Nic to nie dało. Podociskałem wszystkie wtyczki pod maską. Jutro planuję wymienić filtr paliwa, to jedyna rzecz eksploatacyjna, której nie wymieniałem po zakupie auta, może się zapchał? Gdzie w Megane 3 Coupe 1.6 jest filtr paliwa?

Może ktoś miał podobny problem? Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedź!

Kolego CzechuXX czytałem niedawno Twój temat i bardzo mnie ucieszył fakt "samoistnej" naprawy, może jutro rano moja też odpali :).

Kolego jabrze, dziękuję za informację :). Może dlatego nie mogłem znaleźć w Internecie gdzie jest umiejscowiony filtr. Aczkolwiek na Allegro można kupić zestaw wszystkich filtrów i jest tam również filtr paliwa... O, pod tym linkiem:

https://allegro.pl/oferta/renault-megane-iii-1-6-16v-zestaw-filtrow-oryginal-7491098863

Jak sprawdzić czy pompa działa prawidłowo?

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Andrzej-2010 - tak, rozrząd był wymieniany jakieś 2 miesiące temu na oryginalnych podzespołach Renault wraz z pompą wody i kołem zmiennych faz rozrządu :). Przez te 2 miesiące wszystko było w jak najlepszym porządku. Auto paliło od razu czy w mróz, czy w upał. Nie było problemów podczas dynamicznej jazdy. Silnik pracował aksamitnie!

 

Pozdrawiam serdecznie!

Edytowane przez Paulson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia ciśnienia paliwa wypina się z listwy i wpina specjalny manometr. Włącza tylko zapłon i ma wskazać 3 ATM. 

Warto wyczyścić połączenia elektryczne od UPC do pompy.

Bary, a nie ATM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często przyczyną trudności w zapalaniu jest czujnik położenia wału;

    - warto przeczyścić jego czoło,

    - sprawdzić czystość połączeń elektrycznych czujnika,

    - czy podczas rozruchu  - urządzenie diagnostyczne ;

           - pokazuje obroty silnika > 200

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jabrze dziękuję za wskazówki! Te UPC to ta skrzynka od strony kierowcy, pierwsza od góry mocowana na 4 zatrzaskach zaraz obok akumulatora, w której znajdują się "do góry nogami" bezpieczniki oraz kilka wtyczek szerokości kilku centymetrów? Jeżeli tak to rano przeczyszczę wszystkie połączenia specjalnym preparatem. Może od tych upałów coś się wypięło, wszak dziś było 35 stopni w cieniu...

 

Kolego Andrzej-2010 również dziękuję za podpowiedź. Już znalazłem, gdzie znajduje się ten czujnik, jeżeli przeczyszczenie styków nie pomoże to kolejnym krokiem będzie sprawdzenie właśnie tego czujnika... Tyle, że na którymś forum naprędce znalazłem informację, że wtedy powinien pokazywać błąd czujnika... A gdyby pompa paliwa była spalona również powinien pojawiać się błąd. Hmm, no nic, rano będę po kolei sprawdzał :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak

Pracująca pompa paliwa wydziela temperaturę i jest chłodzona paliwem.

Często złącze na niej jako pierwsze się utlenia i stanowi opór dla prądu. Temperatura zewnętrzna mogła pomagać w tym procesie.

Wskazanie @Andrzej-2010jest również prawdopodobne, bo czujnik wału uszkadza się w wysokich temperaturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za rychłą odpowiedź, ale teraz nie do końca rozumiem - mówisz w tym momencie o złączu pod maską w tej skrzyneczce z bezpiecznikami czy przy pompie? Mam rozumieć, że warto ściągnąć kanapę z tyłu, dostać się do pompy i sprawdzić połączenia również tam?

 

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porządku, jutro posprawdzam połączenia - te przy pompie, jak również pod maską :).

 

Jeszcze tylko takie pytanie, bo szczerze mówiąc - zgłupiałem - i nie pamiętam jak to było u mnie, kiedy wszystko było OK. Mianowicie, czy prawidłowo pracującą pompę paliwa będzie słychać przed / przy rozruchu? Bo gdzieś na jakimś forum natknąłem się na taką wskazówkę: "Czy słyszysz pracującą pompę?".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!