Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0 16v benzyna - problem z rozruchem


bobson32

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam silniczek w Megane II 2.0 16v.

Podczas jazdy czasami zdarza się, że samochód ne reaguje na pedał gazu jak by nie podawał paliwa po chwili coś załapuje i podaje szarpiąc za perwazym razem. Traci moc w tym czasie. Zdarza się, że podczas jazdy gaśnie pedał gazu wogóle nie reaguje. Muszę zjechać na bok odpiąć klemry z akumulatora i odczekać chwilę, po podłączeniu ponowmie kumulatora wszystko wraca do normy.

Podobnie jest czasami z rozruchem ta sama sytuacjia próbuje kręcić i przygazowuje lekko i czasami załapuje a czasami nie mogę przygazować nie podaje paliwa a co zatym idzie wydobywa się zapach benzyny w kabinie chyba :). Myślałem o czujniku wału korbowego aby go wymienić lub przeczyścić lecz niewiem gdzie się znajduje (jestem laikiem co do mechaniki samochodów).

Możecie coś poradzić? Tylko nie piszcie, że mam zmienić samochód ? :).

Dodatkowo zrobiłem sobie diagnostyke błedów komputerkiem V-Scan Viaken OBD2. Wyskoczyły 3 błędy P0711, P0115, P0136 (mam chyba ziórę w tylnym wydechu bo chałasuje, pierdzi troche przy przyspieszeniu). Błeędy P0115 i P0136 skasowały się lecz błąd P0711 NIE. Po przeczytaniu znaczenia błędu bardzo się zdziwiłem bo tyczy się ten błąd płynu od skrzyni automatycznej a ja mam manualną i z godnie z moim VINem taka była instalowana fabrycznie.

Możecie mnie mniejwięcej nakierować czemu jest ten błąd P0711?

 

Pozdrawiam,

bobson32

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz uszkodzony pomiar czujnikiem temperatury płynu chłodzącego czyli P0115 i w następstwie zły odczyt emisji spalin pierwszą sondą lambda (czujnikiem tlenu) P0136.

Należy wyczyścić połączenie czujnika płynu i odpowietrzyć układ chłodzący.

Kwiatek w postaci P0711 nie wystąpił by przy sprawdzaniu interfejsem dedykowanym do Renault i nie zawracaj sobie nim głowy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bobson32 napisał:

Podobnie jest czasami  z  rozruchem ta sama sytuacja ;

   - próbuje kręcić i przygazowuje lekko i czasami załapuje a czasami nie,

   - mogę przygazować nie podaje paliwa  a co za tym idzie wydobywa się zapach benzyny w kabinie chyba 

Myślałem o czujniku wału korbowego aby go wymienić lub przeczyścić ;

   - lecz nie wiem gdzie się znajduje (jestem laikiem co do mechaniki samochodów).

Bardzo dobry kierunek działania;

   - sprawdź czy interfejs diagnostyczny przy rozruchu pokazuje  > 200 obr/min,

Czujnik znajduję  się  na  łączeniu skrzyni z silnikiem od strony chłodnicy,

        - dojście z kanału, 

        - przykręcony  na  jedną śrubkę ( klucz 10),

        - tylko oryginał -inne szybko padają.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dziś ponownie problem podobny przy próbie odpalenia całkowicie zostało odcięte wszystko. Coś takiego jakby padł mi akumulator 1 sek zapaliła się deska rozdzielcza i nagle cały padł. Odcięcie zasilania.

Po chwili otworzyłem maske ruszyłem akumulatorem zasilanie wróciło ale w okolicacch silnika wydobywał się dziwny dzwięk. Wstawiam nagranie:

 

 

 

Po uruchomieniu silnika piszczecnie i tykanie znika. Jak gasze silnik tez brak tych dziwnych dzwięków.

 

 

Pozdrawiam,

bobson32

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko w porządku.  Tak zachowuje się przepustnica jak silnik nie pracuje a zapłon jest załączony.

Popraw styk na słupkach akumulatora - ołów zrobił się czarny. Do konserwacji użyj wazeliny bezkwasowej lub smaru miedziowego, ale lepiej wazeliny. Jeśli dłużej był użytkowany w ten sposób akumulator to napewno wymaga doładowania.  To że odpala to nie znaczy że jest ok. Ta instalacja koło akumulatora nie wygląda zbyt profesjonalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!