Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zniszczona felga wymiana


Alchenik

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Próbowałem znaleźć na forum, ale nie mogłem znaleźć, chociaż zakładam że ktoś już poruszał ten problem tylko pod jakąś inną nazwą.
Rozwaliła mi się felga oryginalna(Odpadło koło, bo prawdopodobnie ktoś odkręcił śruby). Teraz pytanie, czy mogę kupić inną(Chodzi o wygląd, rozmiar zakładam ten sam) niż mam pozostałe trzy. W sklepie w oponeo mi powiedzieli, że zalecana jest wymiana czterech sztuk. Aspekt wizualny jest dla mnie drugoplanowy, jednak jeżeli miałoby to jakiś wpływ na bezpieczeństwo to warto wiedzieć przed zakupieniem tylko jednej.
Niestety nie widzę rozmiaru na moich felgach(pewno jest wewnątrz, a starą już wyrzuciłem) Na zapasie mam taki: 6 1/2 J 15 H2C ET 45. Zakładam, że pozostałe są te same.
Auto renault Megane II Sedan 2004 83kW. Będę wdzięczny za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana czterech sztuka felg z powodu uszkodzenia jednej? Może im się z oponami pomyliło, choć i tu wystarczy wymienić tylko dwie. Ogólnie nic nie stoi na przeszkodzie aby wymienić jedną felgę więc śmiało kupuj.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podoba mi się ta informacja ze sklepu. To naciąganie nieświadomego klienta na niepotrzebny wydatek. Wyczyść pozostałe felgi i oglądaj dokładnie - powinno być wytłoczenie z parametrami. Być może są rzeczywiście takie jak ta na zapasie, ale warto sprawdzić. Zakładam, że chodzi o felgi stalowe?

Czegoś takiego szukaj

1.thumb.jpg.e114aee8fd36e74b24cd45108a539029.jpg:

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Laros Alufelgi. Po prostu boję się, że jak jedna felga ma inne rozstawienie, albo wagę od pozostałych trzech to czy może to mieć znaczący wpływ na bezpieczeństwo. Sprzedawca mi nie uzasadnił tego w żaden sposób, ale moja wiedza w tym temacie jest żadna, więc wolę się spytać bardziej doświadczonych kolegów. Co do oznaczeń to nie wiem czy nie ma przypadkiem od wewnętrznej strony, a nie mam jak tego aktualnie sprawdzić. Jeżeli chodzi o średnice koła to na pewno na zapasie jest taka sama jak na pozostałych. co do szerokości oraz ewentualnych parametrów to ciężko stwierdzić, bo nie widać gołym okiem(Chociaż też w sumie chyba mierzalne po samej oponie)

@Dziambel Dzięki! No własnie nie wiem, może. Mam taką nadzieje, bo mnie zmroziło trochę, zwłaszcza, że auto tak wiekowe ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że jak pokrzywiłem dwie przednie stalówki to wulkanizator i znajomy mechanik powiedzieli, że jak mam kupić inne niż mam obecnie (planowałem od VW, ponieważ od Renaulta w okolicy nie mogłem znaleźć) to zalecali wymianę wszystkich czterech. Możliwe, że ich odpowiedź była spowodowana tym, że stalówki są tańsze. Gdybym szukał alusów to jakbym nie znał dokładnych danych to bym wymienił dwa alusy (uszkodzony i drugi, znajdujący się na tej samej osi)

 

Może wrzuć zdjęcie alusa. Ktoś z forum może takie posiada i Ci poda dane :D  

 

@Dziambel nawet opon się czterech nie kupuje. Sam w letnich mam różne opony przód-tył. Jak mi pójdzie opona z tyłu, to kupię jedną. Jak nie znajdę już tego modelu to dwie. Nie widzę, aby auto mi się jakoś dziwnie zachowywało. Jeździ prosto, skręca, hamuje, dupa nie ucieka :D Dokładnie tak samo jak na czterech takich samych zimówkach (w sensie ten sam model na obu osiach). :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KDKJ Dzięki. Wrzucam :) Już trochę się dziwie bo teraz mechanik mi powiedział, że będzie wyglądać ciulato z różnymi felgami, ale poza tym to spoko ?
Udało mi się dojść, że faktycznie mam Inny rozmiar opony na zapasie. Co prawda ni cholery nie widzę na tych oryginalnych alufelgach rozmiarówki. Jest tylko na stalówce z zapasu.
Generalnie na zapasie Felga ma rozmiar:
6 1/2 J 15 H2C ET 45
a opona:

195/65R15

Za to pozostałe opony:
205/55R16

Czyli jednak Felgi będą 16 cali. Co z pozostałymi parametrami takimi jak szerokość felgi(Powinno się dać, bo mamy szerokość opony) i ET(Nie mam pojęcia). Da się to wywnioskować z opony?  

Znalazłem na OLX takie, z tym, że nie mam pojęcia jak pozostałe parametry.
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-ii-alufelgi-16-cali-komplet-ID6DyQyt.html?

Dodatkowo zdjęcia zarówno zapasu jak i felg +Opon

Felga Alu.jpg

Rozmiar Zapas.jpg

Rozmiar Zwykła.jpg

Rozstaw Śrub.jpg

Zapas Felga.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak dawno wymieniałem jedną alu w mojej Megane III
Generalnie - zacznij od rzetelnego ustalenia rozmiaru felgi - na felgach fabrycznie montowanych rozmiar jest zazwyczaj w postaci nadlewu w centralnej części, na płaszczyźnie z otworami pod śruby koła. Jeśli dokupujesz jedną, brakującą sztukę - musi się zgadzać średnica osadzenia opony, szerokość osadzenia, średnica otworu centrującego i odsadzenie (ET).

Zaręczam - dokupic jedną sztukę wcale nie jest tak trudno, bez problemu znalazłem znacznie rzadziej spotykany wzór.
natomiast - daj sobie spokój z OLX, zacznij od Allegro. Wiem, że nieco drożej, ale zazwyczaj kupuje się od firmy, jest pewność dostawy (ubezpieczenie transakcji), jest możliwość wrotu czy wymiany, zdecydowanie łatwiej jest trafić felgę nie pokrzywioną, z nie obdartym lakierem. W moim przypadku dochodziła kwestia faktury(samochód firmowy) - na olx nikt nie zaproponował.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ko-ma Dzięki. już mam rozmiary felgi. Bardzo pomogło wytłumaczenie
@Laros Sprawdzę! Wow, szacun, że chciało Ci się poszukać :)

 Moja rozmiarówka to:
6,5 Jx16CH4-49

Za to ciekawi mnie jedno. W sumie dopiero teraz jak zakładałem koła zwróciło moją uwagę, że de facto alufelgi nie wchodza na pierścień. Trzymają się w zasadzie na samych śrubach i jakichś 2mm(Felgi stalowe wchodzą normalnie). Skutkiem czego, koło wygląda jakby nie pasowało. Ma ktoś może renault Megane II, żeby potwierdzić mi, czy faktycznie wygląda to jak powinno, czy może jakiś poprzedni właściciel kupił złe felgi.

Eh, dziwne to auto mam ;/


 

Screenshot_4.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo się cieszę, że mogłem jakoś pomóc. Musiałbym sprawdzić u córki w MII (ma takie same, wcześniej jeździły na sceniku II) bo nie pamiętam, ale wydaje mi się, że budowa tej felgi sprawia, że nie wchodzi ona głębiej na otwór centrujący.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kołnierz dla otworu centrującego ma szerokość zaledwie kilku mm - i na taką głebokość wejdzie felga, dalej nie pójdzie, oprze się o płaszczyznę tarczy.
Stalówka wchodzi wyraźnie - bo jest cienka, alufelga ma tu znacznie większą grubość, poza tym otwór centralny jest dość głęboki i faktycznie, może to sprawiać wrażenie niesolidnego osadzenia.  Ale kolo przy zakładaniu wyraźnie wchodzi na to odsadzenie i nawet się na nim trzyma (bez zbytniego luzu), choć to jest tylko ustalenie położeni koła względem piasty - rzeczywistym mocowaniem i tak są nadal śruby koła.
A otwór centralny felgi i tak jest zamykany dekielkiem - i nie wygląda "głupio".

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ko-ma Super, to mnie uspokoiłeś. Nigdy nie widziałem takiego mocowania i faktycznie potwierdzam, że się trzyma minimalnie, aczkolwiek ciężko było mi uwierzyć, że te powiedzmy 2mm są wystarczające :)
W takim razie już wiem wszystko.

Ogromnie dziękuję wam wszystkim za pomoc. Kolejny raz kiedy wasze doświadczenie z forum bardzo mi pomogło!

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!