Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Serwomechanizm urządzenia przesuwającego poza tolerancją


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, odkąd zakupiłem auto borykam się z komunikatem "Sprawdź układ wydechowy", po sprawdzeniu(czy to CLIP, PyClip) błędów ukazuje się błąd DTC001192(DF363) Przestawiacz faz wałka rozrządu zaw dol 4.Def. Przeważnie jest jako "Zapamiętany", ale gdy pojawi się check z informacją "sprawdź układ wydechowy" jest on jako "Active". Szczegóły w załączniku.

 

Jakie autko? 

Megane 3 GT 180KM, kod silnika FR4T 872, skrzynia PK4017, 2010r kupiony od Niemca. 

 

Co zrobiłem? 

- Wymieniłem kompletny rozrząd, części oryginalne Renualt, nr. koła KZFR - 938512 Delphi, KZFR założone "znakiem" do góry(zaznaczyłem wcześniej jak było stare, zablokowałem i zmieniłem). 

- Wymieniłem elektrozawór na nowy, oryginał, nr z wtyczki: 642783

- Sprawdziłem ruch elektrozaworu za pomocą CLIP'a(niby "działa", ruch ma stosunkowo mały, fabrycznie nowy, oryginalny, uszkodzony? Jaki powinien mieć ruch?)

- Sprawdziłem bezpieczniki(F14 w komorze silnika)

- Sprawdziłem napięcia sond Lambda

 

Komunikat wyskakiwał zarówno przed zrobieniem rozrządu jak i po, więc raczej nie tam leży przyczyna. Myślałem, ze może która sonda Lambda, sprawdziłem napięcia, przed katalizatorem na ciepłym silniku wskazywała ~100-800mV(za mało? powinno dobijać do 900mV? kilka razy widziałem spadło poniżej 100mV, gdzieś tak ~89 minimalnie). Za katalizatorem ~530mV "prosta" linia. Jakie oporności powinna mieć(jeszcze ich nie sprawdzałem). 

 

Potrzebuje porady co dalej sprawdzić/szukać, żeby nie wymienić pół części "na ślepo" i dalej skończyć na niczym. Może jakiegoś majstra polecicie w okolicach Lublina, bo moje pomysły i próby naprawy na razie nie przyniosły żadnego efektu ? 

 

@Edit

Zapomniałem dodać, auto normalnie przyśpiesza i jeździ, nic mu nie dolega poza komunikatem i błędem. Nawet w chłodniejsze dni udało mi się wycisnąć 7.5s do 100kmh, więc zbierać też się zbiera. Błąd po prostu irytuje(wyświetla się nieregularnie) oraz wzbudza obawy, czy coś się nie zepsuje, przez brak naprawy tego. 

217837989_145629690982602_8126678172965730412_n.jpg

Edytowane przez Stasio132
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Stasio132 napisał:

- Wymieniłem kompletny rozrząd, części oryginalne Renualt, nr. koła KZFR - 938512 Delphi,

   KZFR założone "znakiem" do góry(zaznaczyłem wcześniej jak było stare, zablokowałem i zmieniłem). 

Rozrząd ustawia się na blokadach -  w skrócie;

   1/ kręcąc wałem korbowym w prawo, ustawiam wałki rozrządu w pozycji ;

          - kiedy pasuje blokada na wałki,

          - nacięcia na wałkach rozrządu powinny być zgodnie z płaszczyzną głowicy w pozycji poziomej,

         - pasek rozrządu jest napięty,
  2) montuję blokadę wałków,
  3) montuję bolec blokady wału korbowego ;

       - jeśli blokada pasuje, czyli bolec wejdzie w wycięcie,

      -  znaczy rozrząd jest ustawiony OK
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Sprawdzałem czy blokady będą pasować po kilku tyś km, wszystko pasuje. Także na pewno nie jest przestawiony. Koło KZFR podczas napinania nie było dokręcone na maxa, dopiero po napięciu zostało dokręcone(tak aby skasowało pozostałe luzy, według poradnika z dialogsysa). Co do tego nie mam wątpliwości. Napisałem tutaj bo moje pomysły się wyczerpały, wszystko zrobione według sztuki. Ciekawym jest też fakt, że przed wymiana też był ten błąd, silnik chodził normalnie i nie było objaw uszkodzonego KZFRa czy też elektrozaworu (wymieniłem po kupnie auta, przy 170kkm, wcześniej u Niemca przy 98tys byl zmieniany), co podkreśla tylko problem w jakim jest autko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie kwestia ustawienia rozrządu. Błąd wynika z niewłaściwej pracy układu przesuwającego rozrząd. Jest on związany bezpośrednio z olejem, czyli pompa. elektrozawór i koło jak również  hydrozawory i wałki. U Ciebie dotyczy zaworu dolotowego. Praca wałka napędzanego kołem zmiennych faz jest niewłaściwa. Nie można powiększyć wstawionego pliku, żeby odczytać szczegóły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jabrze napisał:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 

Wystawiam więc zdjęcie dysku googla https://drive.google.com/file/d/1OaPdLdUjspFJqjH4647ZNnKCl01a94sb/view?usp=drivesdk

 

Olej według zaleceń 5w40(Niemiec ostatnia wymiane zapisał jako 5w30, pozostałe 5w40) ELFa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jabrze napisał:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Nie wiem dlaczego w takiej słabej jakości się wstawiło, wysyłam jeszcze raz. 

https://drive.google.com/file/d/1OlJeMIM7e1Yeuba4Az_hXrorF69sSRrD/view?usp=drivesdk

 

PR745 ma wartość(w momencie wystąpienia błędu) - 40,78

PR770 - 16,54

Jak to rozumieć, coś więcej to sugeruje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedną wartość mamy wyliczoną przez sterownik, a drugą wartość jest zmierzona z odczytów zawartych między czujnikiem wałka i czujnikiem wału (wartość rzeczywista). Podaj symbol oleju, który masz użyty do smarowania tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Stasio132 napisał:

Myślałem, ze może która sonda Lambda, sprawdziłem napięcia ;

   - przed katalizatorem na ciepłym silniku wskazywała ~100-800mV (za mało? powinno dobijać do 900mV? kilka razy widziałem 

      spadło poniżej 100mV, gdzieś tak ~89 minimalnie),

   - za katalizatorem ~530mV "prosta" linia

 

Komputer oblicza niezbędną dawkę wtryskiwanego paliwa, mierząc ;

.    a/ ilość zasysanego powietrza za pomocą map sensora,
     b/ temperatury z czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika,

     c/ prędkości obrotowej silnika z czujnika położenia wału,

     d/ pomiar ilości tlenu w spalinach z sond lambda, 

Zakładamy , że ;

     - rozrząd ustawiony poprawnie,

     - sprawne kzfr i elektrozawór kzfr, 

I/ Pierwszy krok ;

    1/ Producenci zalecają wymianę sond lambda po określonym przebiegu;

         - podobnie jak filtrów czy świec,

         - zalecany przebieg przez producentów sond to ok ; 100.000 - 160.000 km przebiegu ,

         - interwał ten skraca się w przypadku eksploatacji aut ;

              -  zasilanych gazem LPG,

              - z silnikiem o niskiej kompresji itp.,

   2/ Sondy stosować oryginalne, bo zamienniki szybko padają ;

         - jeżeli jest awaria sondy, to wywala błąd,

         - ale przy częściowym zużyciu, błędu brak, reakcji brak..,

   3/ Wykresy działania sond powinny wyglądać jak sinusoidy;

         I - wszej sondy λ  w zakresie ; 0 – 1,0 V

        II - giej sondy λ w zakresie ; 0,6 – 0,8 V,

II/ Drugim krokiem ;

   1/ Kontrola / czyszczenie ;

         - czujników ; wału i wałka rozrządu,

         - map - sensora ;  są  dwie  sztuki,

         - czujnika temperatury płynu chłodzącego,

  2/ Jeżeli było dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach;

        -  należy przegonić auto na dystansie ok;100 km,

        -  na wysokich obrotach > 3000  celem przedmuchania katalizatora,

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej używasz zalecany do tego silnika, ale przed kolejną wymianą warto zrobić płukankę bo pewnie poprzednik robił zmiany w przebiegach nominalnych. W pierwszej kolejności powinieneś wyczyścić elektrycznie i czoła odbiorcze wyżej wymienionych czujników. Nie zakładam, że wałka może przekłamywać, ale one wyglądają różnie i to się zdarza.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbliższa wymiana oleju za 2 miesiące, więc będzie okazja do zastosowania płukanki(jakoś nie byłem zwolennikiem tego typu rozwiązań), polecisz coś konkretnego? Liqui moly/TEC2000 a może jeszcze coś innego? Jak patrzyłem opisy to puszka wystarcza na 4-5l oleju, do M3 pod maxa nalałem 5,6l(wymieniałem uszczelkę pod miska olejowa), kupić 2?

Pozostałe czujniki sprawdzę jak najszybciej! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy 1 pojnik LM, tylko niech popracuje trochę dłużej.

Ja też nie jestem zwolennikiem płukanek co wymianę, ale warto wyczyścić kanały silnika, tym bardziej jak coś się zaczyna dziać. Miałem podobnie i to pomogło. Z uszczelniacza wałka pod kołem zf nic nie sączyło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suchutko, chciałem go wymienić profilaktycznie, ale wolałem czapki nie ściągać. 

IMG_20210719_093155.jpg

 

 

Jeszcze dopytam apropo uszczelniaczy/oringów, bo może to ma kluczowe znaczenie. Zarówno w nowym jak i starym elektrozaworze nie widziałem oringa na samym końcu elektrozaworu, oba oryginalne. Jak patrzyłem po najtańszych zamiennikach(NTY czy jakoś tak) to ten oring jest. Może to on ma kluczowe znaczenie, które pominąłem? 

IMG_20210719_095301.jpg

Edytowane przez Stasio132
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!