Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Serwomechanizm urządzenia przesuwającego poza tolerancją


Rekomendowane odpowiedzi

Miałem dzisiaj trochę wolnego czasu oraz dorwałem drugi(na 100% sprawny) elektrozawór z drugiego samochodu, skasowałem błędy(przez ~250km liczba wystąpień usterki wynosiła 12!). Silnik pochodził z 5-8min na postoju i przejechałem się ze 20km. Odczytałem błędy, cały czas ten sam, jako "zapamiętany". Nagrałem filmik z parametrów na postoju jak i podczas jazdy. Jestem jeszcze przed płukanką(wymianę oleju mam za jakieś ~2mieś to przy okazji spróbuje i tego(od ostatniej wymiany oleju 8tyś km zrobione). Łącznie już 3 różne zawory(bazowy, nowy i pożyczony z innego auta) a błąd dalej ten sam ?. "Test" ruchu zaworu przechodzi pomyślnie(chyba?), zawór domyka się i otwiera. Na teście podczas pracy silnika(test.monit.wart.zad) silnik powoli wchodzi na ~3tyś obrotów po czym wyświetla się komunikat na telefonie, "0: Test Zakończony" i nic się nie dzieje. Walka z wiatrakami... uparty ten Francuzik ?.

 

Jeden sprzed 2 tyg, na moim(nowym) elektrozaworze, podczas jazdy i powolnym zwiększaniu obrotów: https://youtu.be/VmGkIhCSbxM

Drugi, z dzisiaj, na podmienionym zaworze z innego auta, podczas postoju i powolnym zwiększaniu obrotów: https://www.youtube.com/watch?v=_mnGUcdKG0U

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to za małe. Nic nie mogę odczytać na laptopie. Widzę zmieniające się obroty i stałą wartość sterowania zaworem. Chyba widzę coś nie tak.

Jak do tej pory nie wiemy kiedy jest za duża dysproporcja parametrów - przyśpieszanie, czy hamowanie silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja zauważyłem z tego co nagrałem parametr PR770(zarówno podczas jazdy jak i na postoju) nigdy nie przekracza 16.8, podczas gdy parametr PR745 skacze do ~20(na postoju) i do ~45(podczas jazdy/obciążenia). Największe dysproporcje są w zakresie obrotów 2500-3500, w pozostałych wartościach jest praktycznie identyczna(różnica od 0.01 do ~1). Postaram się jeszcze w wolnej chwili o dokładniejsze nagrania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Stasio132 napisał:

 PR770(zarówno podczas jazdy jak i na postoju) nigdy nie przekracza 16.8, podczas gdy parametr PR745 skacze do ~20(na postoju) i do ~45(podczas jazdy/obciążenia).

Sterownik źle podaje PR770. W następstwie dolna granica PR 745 jest za wysoka.

 

 

Rozgrzany silnik ma duże drgania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne drgania jakie występują to podczas przyspieszania w zakresie 70-90km/h przy 4/5 biegu. Nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny. Obstawiałem, że to od sprzęgła, które ślizgało się przez ~2 tyś km(przy mocniejszym przyspieszaniu), po tym dystansie przestało i jeździ okej(mam już kupione, ale brak czasu na wymianę). 

 

@Edit

Właśnie, podczas testu elektrozaworu przez PyClip czy tez CLIP też jest wyczuwalne drganie(w środku kabiny) w zakresie 2200-2800 obrotów. 

Edytowane przez Stasio132
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!