Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokie obroty biegu jałowego i spadające powyżej 3000 rpm


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, 

Tematów o obrotach jest dużo, ale nie znalazłem takiego.

Renault Megane II phI, 1.6 16v (113km) 2004r.

Zaczęło się od spadających obrotów na autostradzie. Pozwalało mi osiągnąć jedynie 3000 obrotów. Brak błędów na desce i komputerze. Myślałem, że słabe paliwo, więc dotankowałem i było ok.

Problem powrócił po kilku dniach. Podjąłem decyzję o umyciu przepustnicy. Umyłem środkiem Liqui Moly bez zdejmowania. Było dużo brudu, ładnie oczyściło. Po złożeniu obroty nie spadały na biegu jałowym a wręcz wzrastały do 2000-2500 RPM. Dodatkowo na autostradzie znowu gasł powyżej 3000 RPM.

Decyzja: ponowne mycie przepustnicy.

Obecnie obroty jałowe po odpaleniu 850-900 RPM. Podczas jazdy obroty jeszcze potrafią się zacinać i nie spadają płynnie ale za to nie wzrastają same na biegu jałowym.

Przeczyściłem wszystkie kostki kontakt sprayem, wiązki wyglądają na całe. Układ paliwowy wyczyszczony środkiem do tego przeznaczonym.

Proszę o pomoc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja: map sensor wyczyszczony - nowe oringi. Obroty jałowe i podczas jazdy prawidłowe. Clip pokazał, że jest wszystko ok.

Dalej jest problem, że odcina obroty na drodze ekspresowej od ok. 3000 rpm. Nieregularnie.

Co dalej sprawdzać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemów z odpalaniem? Długo kręcie rozrusznik zanim odpali? Jak wyglądają korekty, zwłaszcza długookresowa po skończonej jeździe (tylko nie wyłączaj silnika zanim nie podejrzysz Clipem wyników, bo korekty spadną przy kolejnym uruchomieniu) - jeżeli na mocnym plusie to: przytkane wtryski, a zwłaszcza zużyta pompa paliwa.

Jak wyglądają świece? Jakie podciśnienie pokazuje clip na wolnych?

Obroty będą same rosły do na biegu jałowym do tych 2-2,5 tyś. dopóki przepustnica się ponownie nie przyuczy po tym myciu. Jak w takim momencie wyłączysz klimę to obroty spadną do 700.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Brak problemów z odpalaniem.

2. Pali od "strzała".

3. Korekty nie patrzyłem.

4. Świece zobacze jutro, teraz są półtoraroczne eyquemy.

5. Podciśnienie było ok. Tak jak i inne parametry.

Masz info jaki zakres korekt jest w normie?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Synek998 napisał:

Dalej jest problem, że odcina obroty na drodze ekspresowej od ok. 3000 rpm. Nieregularnie.

 

W I rzędzie ;

  - do zmiany czujnik położenia wału,

  - jest czujnikiem chimerycznym,

  - tylko oryginał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!