Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kolejność modów w 2.0 tce 180 km


Zanioo

Rekomendowane odpowiedzi

Dołączam do kolegów. Dwumasa, wysprzęglik i sprzegło LUK od 3RS już siedzą. Miałem iść na chip-a do unitronic-a na ok. 225KM, ale jednak się wstrzymam- nie ma sensu robić 2x tego samego (cena 1900 zł to też sporo), a i temperatury na seryjnym intercoolerze na pewno wzrosną (jak wiadomo, nawet ten od 3RS nie jest rewelacyjny, ale i tak z 33 % większy). Świece kompatybilne z TCE i 3RS irydowe Denso już są.

Intercooler wymienialiście na tego FMIC-a z linka? Jak wygląda sprawa z uchwytami- dorabialiście, kupiliście gotowy zestaw? Jak sprawa z orurowaniem? Wagner za 3500 zł to przegięcie.

Turbo- słyszałem tylko o wymianie na 3RS. Ktoś wsadzał używane (sick!), regenerowane lub hybrydę?

Wtryski- też mam potwierdzenie, że od RS i TCE są takie same. Raczej nie wymieniam, by nie podwyższać spalania, a i zdaje sobie sprawę, że TCE to nie RS choćby ze względu na inne inne korbowody, głowicę, stopień sprężania. Nie chcę rozwalić silnika, jak rozwrot (pozdrawiam, również jestem z Warszawy), co zrobił go na lekko na ponad 300KM i skończyło się swap-em na 3RS :)

Wydech- zostaję przy serii chyba, że się rozleci, to wtedy pomyślę. Czy to prawda, że na seryjnym wydechu max to niecałe 270 KM z Turbo i Intercoolerem od 3RS ?

Gdzie robiliście strojenie?

Edytowane przez Slayer_Anty_Kler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Slayer_Anty_Kler napisał:

Intercooler wymienialiście na tego FMIC-a z linka?

Jak wygląda sprawa z uchwytami- dorabialiście, kupiliście gotowy zestaw? Jak sprawa z orurowaniem?

Wagner za 3500 zł to przegięcie.

Turbo- słyszałem tylko o wymianie na 3RS. Ktoś wsadzał używane (sick!), regenerowane lub hybrydę?

Wtryski- też mam potwierdzenie, że od RS i TCE są takie same.

Zapoznaj się z tematem ;

   Intercooler Megane III rs do 2.0Tce

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie fotorelacja z wymiany IC. Za całość dałem 2tys, można i taniej bez tych wszystkich przeróbek. Ja wolałem raz a porządnie i jednocześnie nie przepłacając na Wagnera.
Czekam na wiosnę, nowe sprzęgło pewnie pierwsze wleci i dopiero nowa mapa.
Turbo żadnego regenerowanego bym nie dawał, tylko nówki sprawdzone.
Nie wiem, nie sprawdzałem czy ten sam silnik jest w wersji GT i w zwykłym TCE 180.
Na seryjnym wydechu 270KM to wydaje mi się za dużo, będzie się dławił swoimi spalinami. Warto dać komuś do wyspawania nawet z stali nierdzewnej, to jest ok 1,5-2tys. Do tego wiadomo DP i katalizator sportowy jak chcemy więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam. Mam pytanie. Chcialbym poprawic troszke moc w mojej megane 2.0 tce. Bede to robil stopniowo z racji ograniczonego budzetu. Zaczynam od nowego turbo i ic. I tu moje pytanie,czy jak wrzuce turbo i ic z rs, to autem da sie normalnie jezdzic ? Czy trzeba zrobic program nowy po wymianie tych czesci ? Program chcialbym zrobic na sam koniec, jak juz bedzie dolot, wydech,downpipe itp.

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.09.2022 o 14:35, Lukasz8508 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Jeżeli wsadzasz nowe turbo to od razu na strojenie. Można "chwile" jeździć ale delikatnie nie wkręcając go na wysokie obroty. Zacznij od wydechu i IC a turbo daj na koniec i jedz na strojenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...

Witam

Aby nie zakładać nowego tematu zadam pytanie tutaj bo także dotyczy 2.0 tce 872 w Grandtour. Chciałbym wykrzesać nieco więcej mocy, jednak głównie zależy mi aby nie rozsypać przy tym silnika. Powiedzcie mi czy ktoś z Was już zakładał turbo t14? W Lagunie GT i Megane II RS była ta sama turbina? Czy ma ona zmienną geometrię? Nie ukrywam że bardzo podoba mi się jak szybko wstaje t10 w 872, jej responsywność i moment od dołu, ale wiadomo że słabo jej idzie na wyższych obrotach więc sam chip by tutaj nie pomógł za wiele. W aucie siedzi już nowy IC od RS. Chciałbym docelowo uzyskać bezpieczne 250-260 koni, zakładam że będzie trzeba też wymienić sprzęgło, nawet z racji samego przebiegu (ponad 200tys). Czy lepiej rozglądać się za fabrycznie nową turbiną czy regenerowana też się nada?  Wiem że można włożyć t15 ale jest ona słabo dostępna (a wolałbym jednak nową/po regeneracji). Przy okazji jeszcze jedno pytanie: czy faktycznie korby w 870/872 były inne niz w 874? 

Krzysiek

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienna geometria w turbo do benzyny do jest biały kruk. Z tego co wiem w jakimś porsche występowało. Na żywo nigdy nie widziałem. W benzynie ten problem jest dość typowy, albo góra, albo dół. Jeśli turbina ma wcześnie wstawać to musi być mała, to z kolei rodzi problem w górnych obrotach, i odwrotnie. Najlepsze turbiny to te na łożyskach tocznych, ale wydaje mi się, że nie takiego tuningu szukasz. Regeneracja turbin dieslowych to trochę loteria, jeżeli robić to tylko tam gdzie robią na oryginalnych częściach, a już nie wspomnę o tych do benzyn. Każde wchodzenie w jakieś tanie chińskie regeneracje to proszenie się o kłopoty. Generalnie zasada tuningu mechanicznego jest prosta, robisz tanio - stoisz długo. W sumie, zawsze budzi się we mnie pytanie, po co? No chyba, że na dzielni cyfry są najważniejsze.

Edytowane przez carsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carsik, dziękuję za odpowiedź. Oczywiście na aucie nie oszczędzam, staram się aby było w 100% sprawne bo często wyjeżdżam na dłuższe wypady i wolę wrócić nim niż lawetą. Dlatego bardziej skłaniam się ku nowej. Znalazłem jednak jedną sygnowaną programem Garrett Reman, czy ktoś zakładał regenerowaną fabrycznie? 

https://pl.turbochargers-shop.com/pl/p/Regenerowana-turbosprezarka-Mitsubishi-49377-07310-49377-07311-49377-07313-49377-07343-8200396689-8200861194-8200251391-7701473145-7701473520-7701476048-7701478862-7701475363-7712801085/904

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, halas2 napisał:

Są turba z zmienna geometrią do benzyn. Produkujemy takie. Ale to do 1.0 TSI i 1.5 TSI :). Tak zgadza się ten post nic nie wnosi do tematu

 A no to widzisz, trochę mnie już ominęło. Kiedyś nie do pomyślenia. Zawsze twierdzili, że w benzynie za gorąco na zmienną geometrię. A przynajmniej aby było w rozsądnych kosztach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!