Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

elmatero

Megane IV phI Uszczelka pod Głowicą?

Recommended Posts

Miałem dużo cierpliwości dla tego samochodu, ale to co dzisiaj zobaczyłem to przeszło wszelkie granice. Regularnie zaglądam pod maskę i świece sobie to tu, to tam latarką. Dzisiaj znalazłem wyciek w miejscu gdzie jest uszczelka pod głowicą. Na całej jej długości spore zapocenie. Na żywo wygląda gorzej. Po weekendzie zgłoszę do ASO na gwarancji. Sprawdzcie czy w waszych megankach nie jest podobnie. Moja ma dopiero rok i 20 000 przebiegu <zolta>

 

Czy ktoś z was się orientuje, czy przy takiej sporej naprawie (UPG) przysługuje za darmo auto zastępcze?

1.jpg  2.jpg  3.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie jest czasem uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka głowicy jest chyba niżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest dość nisko. Poza tym wyglada faktycznie jak upg - ma takie wystające patki i jest nitowana co w upg się zdarza. Sprawdzę u siebie bo nie jest to takie bardzo widoczne miejsce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Również obejrzę u siebie.

Też lubię popatrzyć pod maskę i nacieszyć się motorkiem. Wywnioskowałem, że silnik nie posiada przepływomierza a ma 3 mapsensory, 2 czujniki temperatury powietrza, 2 czujnik spalania stukowego, 2 czujniki położenia wałka rozrządu, nie ma napinacza paska osprzętu (mega prosty układ); prawie wszystkie czujniki są na wierzchu silnika oprócz elektrycznej pompki wody i drugiej sondy lambda.

Na głowicy widać niepokojące rysy (pęknięcia). Olej jakby podciekał z powyżej uszczelki, ale nie koniecznie. Może również podciekać z pokrywy rozrządu.

Wg. mnie przysługuje auto zastępcze, jeżeli naprawa będzie trwała powyżej 3h, po wcześniejszym 48h umówieniu - formuła nonstop

Jestem już po oględzinach:

IMG_20200503_115705.thumb.jpg.2a9c0064e8903b1cc2cf526e32ffd683.jpgIMG_20200503_115608.thumb.jpg.088470af6c074346522d7f923fb6b20b.jpgIMG_20200503_115532.thumb.jpg.3d73d61fa32adf05ed95564fd7240c44.jpgIMG_20200503_115458.thumb.jpg.152105f188867fb76fb077d139c7919a.jpg

Czy przypadkiem nie masz wycieków z pod wlewu oleju. U mnie sucho, ale na uszczelce coś jest. Doloty suche.

Daj znać co Tobie powiedzieli w serwisie na te wycieki. Może to płyn chłodzący - u mnie jest na zimnym stan min, ale jak jest gorący to jest połowa stanu. Dolewać płynu?IMG_20200427_122659.thumb.jpg.2cefecb6851ba61db3fb2f7d2ec717ae.jpg

Edytowano przez szwagier24a
dodanie zdjęć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie też coś trochę widać. Jakby zakurzone przypocenie spod uszczelki głowicy. Jutro zostawiam samochód w ASO w związku z przybywaniem oleju i może też to zgłoszę, ale znając ich podejście nie zrobią nic póki auto normalnie jedzie i nie ma żadnych błędów. W jednym z poprzednich samochodów też tak miałem i jeździłem tak przez kilka lat. Nic się nie działo.

IMG_20200503_132255.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Daj znać co z tym przybywaniem oleju bo u mnie też jest go trochę więcej niż wcześniej. Chyba przez to przybywa oleju bo każde uruchomienie to obroty 1500 przez pół minuty albo i dłużej pomimo iż silnik był zgaszony kilka minut temu. Wskazówka od temperatury leży a silnik gorący, poczym podnosi się natychmiast na 90.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, u mnie to samo. Myślę, że to przez te ogromne dawki paliwa po prawie każdym odpaleniu. Jak byłem ostatnio w ASO to zgodzili się, że przybyło oleju, ale benzyny nie czują. A ja czuję już po wyciągnięciu bagnetu... Teraz mam zostawić auto na dłużej i mają zrobić pomiary i konsultować z działem technicznym, cokolwiek to znaczy. I obiecali wymianę stelaża fotela kierowcy. Roczne auto, 12 tys. przebiegu i takie rzeczy :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, seimi napisał:

Jak byłem ostatnio w ASO to zgodzili się, że przybyło oleju, ale benzyny nie czują.

A ja czuję już po wyciągnięciu bagnetu...

Czy to zjawisko masz ;

   - od nowości auta?

  -  czy u Ciebie przeważa jazda na; krótkich odcinkach? po mieście??

  -  czy używasz systemu start-stop?

  -  czy była aktualizacja sterownika wtrysku?

  -  czy nie preferujesz eco - jazdy?

  -  czy korek wlewu oleju czysty, bez " majonezu " ?

  -  czy jest moc? oraz jak z zużyciem paliwa??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Andrzej-2010, pisaliśmy o tym problemie w wątku o FAPie. Zauważyłem to dwa miesiące po wymianie oleju. Nie było aktualizacji, bo twierdzono, że takiej nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, seimi napisał:

Nie było aktualizacji, bo twierdzono, że takiej nie ma.

W aso nie muszą wiedzieć o nowym sofcie;

   - wystarczy, że kumaty mechanik podłączy auto online do serwera Renault,

   - uruchomi aktualizację i automatycznie następuje wymiana softu na aktualny,

Interweniuj u kierownika aso.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że w lutym miałem przegląd i uważam, że takie sprawy jak podłączenie kompa i aktualizacja jest chyba robiona z automatu. Co by im zależało?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba dysponować kumatym mechanikiem a nie d... wołową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U siebie przed przeglądem sprawdzałem błędy. Po przeglądzie były te same. Także coś tu nie gra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 3.05.2020 o 13:27, seimi napisał:

Jutro zostawiam samochód w ASO w związku z przybywaniem oleju

 

Również miałem problem z przybywającym olejem. Zresztą pisałem już. W moim aucie zaktualizowano soft sterownika silnika i problem znikł. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Serwis zdiagnozował do wymiany uszczelki kolektora ssącego, który faktycznie jest blisko (nad) UPG. 2 Lipca jestem umówiony na wymianę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...