Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Oświetlenie wewnątrz i podsufitki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Podpowiedzcie jak jest z gaśnięciem oświetlenia wewnętrznego i podsufitki? 

Oczywiście wyłączniki podsufitki ustawione na włączanie podczas otwarcia drzwi. I tak: otwieram drzwi i zapala się światło podsufitki i drzwi. Zamykam drzwi i co dalej? Ma się wyłączyć oświetlenie drzwi i podsufitki? U mnie zgaśnie dopiero po około 3-5 minutach. Proszę pomóżcie

 

Zrobiłem zwarcie podczas wymiany żarówki w schowku? Wymieniłem bezpiecznik i teraz zwariowałem jak powinno gasnąć oświetlenie w środku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naciśnięcie pilotem na przycisk otwierania powinno spowodować włączenie oświetlenia kabiny. Tak samo otwarcie drzwi. Dopóki drzwi będą otwarte światło będzie się świeciło przez 5-7 minut i zgaśnie. Zamknięcie drzwi powinno spowodować powolne wygaszenie światła w ciągu liku sekund. Zamknięcie drzwi spowoduje powolne wygaszenie światła. Po jeździe gdy wyłączysz silnik powinno powoli zaświecić się oświetlenie kabiny na kilka sekund bez otwierania drzwi.

Sprawdź czy po zamknięciu drzwi gaśnie wyświetlacz i czy czasem na nim nie świeci się kontrolka otwartych drzwi.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne za pomocną odpowiedź.

 

Pozamknięciu drzwi wyświetlacz nie gaśnie od razu tylko po około 5minutach. Na wyświetlaczu jak drzwi są zamknięte nie wyświetla się kontrolka otwartych drzwi.

Natomiast po zamknięciu drzwi oświetlenie w środku gaśnie po około 15 sekundach.

Nie wiem co mi się umyślało, że oświetlenie w środku powinno zaraz zgasnąć po zamknięciu drzwi. Nie daję mi spokoju to, że wyświetlacz nie gaśnie razem z oświetleniem wewnątrz po zamknięciu drzwi. Czy tak ma być w Megane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mne w SC III licznik gaśnie wraz z oświetleniem wewnętrznym. Po kliknięciu zamykania pilotem lub zadziałaniu systemu HF po oddaleniu. Świeci dłużej kontrolka elektrycznego hamulca ręcznego i zasilanie gniazda zapalniczki. Musiałbym sprawdzić jak jest w MIII ale na razie nie mam jej w zasięgu ale pewnie jest tak samo bo mają te same UCH.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to czas w którym wyłączają się poszczególne moduły w samochodzie ( np hamulec elektryczny wyczuwając ruch pojazdu potrafi samoczynnie zwiększyć siłę dociągnięcia). Dopiero po "uśpieniu" prąd pobierany przez instalację jest najmniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, elf napisał:

Oświetlenie licznika świeci dłużej i żaden wariant nie pomoże. Ten typ tak ma.

 

Przepraszam, może nie do końca jasno napisałem.  Po zamknięciu drzwi z pilota gaśnie wszystko po kilku sekundach. Natomiast opuszczając samochód nie zamykając drzwi z pilota tylko je domykając oświetlenie świeci dłużej a najdłużej oświetlenie licznika. 

Działa to dokładnie w taki sposób jak opisał  @aniewa w drugim poście.

Nigdy nie zamykam z pilota w garażu a podsufitowe mam wyłączone, bo na obecny czas nie jeżdżę wieczorami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pewności, czy M3 nie pobiera zwiększonego prądu bez zamknięcia zamków. M2; Laguny; Espace pobierają ok. 60-70 mA. Po zamknięciu wartość spada max do 28 mA bez alarmu.

Kiedyś też tak robiłem zostawiając samochód w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega wspominał ze wymieniał żarówkę w schowku , gdybam ,że przed wymianą żarówki wszystko działało prawidłowo ,skoro się teraz tym zainteresowałeś.

Warto byłoby przetestować w sprawnej megance taki trick z otworzonym schowkiem jeżeli ma podświetlenie i zobaczyć czy światła wygasną po zamknięciu drzwi fizycznie.

Być może upalił się czujnik w bolcu schowka który ciągle oświetla schowek myśląc ze jest otwarty przez co do póki uch nie uśpi się nie zgasną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.09.2021 o 11:11, Refild napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Tak, prze wymianą żarówki wszystko działało poprawnie. W schowku gaśnie światło, wyłącznik działa. Masz rację, właśnie próbuje porównać jak zachowują się inne Meganki z wygaszaniem oświetlenie wewnętrznego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Podepnę się do tematu, ponieważ i u mnie jest chyba jakiś problem z oświetleniem wnętrza. Sprawa dotyczy lampki pasażerów z tyłu. Powinny działać trzy położenia - wł - auto - wył. W moim przypadku lampka zapala się, gdy drzwi są otwarte, ale wymuszenie ciągłego świecenia nie jest możliwe. Taka sama lampka w okolicy lusterka wstecznego działa jak powinna, tylko z tą w drugim rzędzie siedzeń jest jakiś problem. Obstawiam, że to jakiś problem ze sterowaniem, bo przepalona lampka/bezpieczniki nie świeciłaby wcale.

 

Wrzucam rozwiązanie mojego problemu. Problem leży we włączniku lampki. Należało zdemontować lampkę, w środku przycisk ma blaszki. Jeśli odpowiednio je się podegnie będzie działać. Alternatywa to zakup drugiej lampki plug&play. Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!