Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 SCE, Wentylator chodzi nonstop, trudny rozruch na ciepłym silniku


anonymous999

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem z moją meganką. W piątek uruchomiłem samochód bez problemu, ale wentylator chłodnicy włączył się zanim silnik nagrzał się do normalnej temperatury. Mimo wciąż działającego wentylatora silnik nagrzał się do normalnej temperatury i temperatura nie spadała. W sobotę sytuacja się powtórzyła, ale zanim silnik się nagrzał, wyłączyłem go i włączyłem jeszcze raz... dmuchawa przestała działać i silnik bardzo szybko się nagrzał. Po dojechaniu na miejsce zgasiłem silnik na 10 minut i miałem ogromny problem z ponownym uruchomieniem nagrzanego silnika. Załapał ledwo,ledwo za czwartym razem w międzyczasie pokazując alarm związany z układem wydechowym.

Palił się "check engine" i mam wrażenie że auto miało mniej mocy, choć wentylator już przestał się uruchamiać. Podejrzewam, że silnik pracuje w trybie awaryjnym.

 

Czy macie pomysł, co nawaliło ?

Myślę, że może to być awaria czujnika temperatury silnika. Czy ktoś wie, gdzie on się znajduje ? Jakie wartości rezystancji powinien pokazywać ?

 

Jeżeli to nie ten czujnik, to może macie jakieś inne sugestie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na uszkodzony czujnik temperatury cieczy chodzącej lub i przerwę w jego obwodzie.

Wentylator załącza się na wszelki wypadek aby nie przegrzał się silnik.

Powinien być przy termostacie po prawej stronie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, szwagier24a napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

 

Tak też mi to wygląda. Tylko niepokoi mnie ten alarm dotyczący układu wydechowego. Tak czy inaczej, jak rozumiem, samodzielna wymiana czujnika to nie wszystko. Trzeba pewnie podłączyć auto pod komputer i skasować "check engine" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

Wentylator załącza się na wszelki wypadek aby nie przegrzał się silnik.

 

1 godzinę temu, anonymous999 napisał:

W piątek uruchomiłem samochód bez problemu, ale wentylator chłodnicy włączył się,

zanim silnik nagrzał się do normalnej temperatury.

W jakim stanie jest akumulator?

Czy klima działa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima działa, akumulator jest raczej dobry skoro wczoraj był w stanie kręcić rozrusznikiem naprawdę bardzo długo i nie wydawał oznak słabości. Natomiast przed chwilą zrobiłem to o czym napisał "marekwodniak" i wyglądało na to, że pomogło. Samochód odpalił, pojawił się alarm żeby sprawdzić układ wydechowy, ale zniknął po krótkiej chwili i zniknął również "check engine".

Postanowiłem pojeździć trochę dłużej, aby zagrzać silnik. Niestety, wentylator znowu załączył się przed pełnym zagrzaniem silnika. Poza tym na skrzyżowaniu po ruszeniu auto mi zgasło i znowu miałem duży problem żeby je odpalić. Ale jak udało się w końcu odpalić auto, to dalej już nie było żadnych problemów. Zatankowałem pod korek, przegoniłem auto na autostradzie, zmierzyłem 0-100 i wszystko było w normie. Obawiam się że bez podpięcia pod komputer nie obejdzie się a na razie... "Jeździć, obserwować"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czujnik jest nie drogi, mogę spróbować go wymienić, tylko jak najlepiej się do niego dobrać ?

Czy trzeba zdemontować całe pudło z akumulatorem i sterownikiem ? Czy może jest jakis lepszy sposób ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z odpaleniem był bo przez przerwę w obwodzie czujnika sterownik myślał że jest -40 stopni i chciał zrealizować rozruch gorącego silnika. Nie można tak jeździć.  Odczytać błędy choćby apka na telefonie co potwierdzi uszkodzenie czujnika, skasować i wymienić czunijk na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!