Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klekotanie - Megane 1.5 dCi 110km


mates92

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 28.09.2021 o 18:33, mates92 napisał:

Mam hands free, czasem jak odchodzę od auta to nie chce się sam zamknąć. Może faktycznie ECU

Potocznie ECU  to sterownik silnika i sporadyczne problemy z hands free nie mają z nim związku. 

Warto zacząć od odczytania korekt wtryskiwaczy i ewentualnych błędów w sterowniku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym numerze części, który ma moje ECU znalazłem taki za 200 zł.

Rozumiem że to nie jest plug & Play, muszę zrobić obraz mojego ECU i wrzucić to nowego? (Tak po informatycznemu ;) )

Numer: 237101908R

 

 

IMG_20210928_174244.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten ładniej wygląda: https://allegro.pl/oferta/megane-3-iii-1-5-dci-sterownik-silnika-237102426r-11126623467  Oczywiście, że nie. Trzeba mieć jakiś interfejs. Elektronicy używają K-Tag'a MogęCi dać namiar na łebskiego gościa, ale to Radom jest.

@aniewa, niestety, te sterowniki w Renówkach nie są jakoś wybitnie super trwałe. Nie jest to Laguna II oczywiście, ale wciąż do ideału daleko...

W ogóle to jest jedyna właściwa droga zacząć od sterownika, bo może się oczywiście okazać jeszcze 100 innych rzeczy jako podejrzanych, ale tym eliminujesz kupę nietrafnych późniejszych decyzji.

a sterownik w razie co zawsze się przyda jak zamierzasz samochód trzymać.

i to co napisał kolega Aniewa, podłączyć coś do diagnozy, bo się już zagalopowałem, ale w zasadzie dlatego, że jestem niemal pewny, że to uszkodzenie sterownika jest

aha, ja mam inny numer: 237101478R

Najważniejszy jest ponoć nr SID u mnie to 305, ale najlepiej kup taki, żeby wszystkie numery się zgadzały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@omegamiałem lagunę II i zandego kompa czy po francusku kalkulatora nie wymieniałem a w Megane tak:D

@aniewa co do korekt to owszem warto sprawdzić. Ale mój ECU jak był uszkodzony to korekty trzymał w sumie na 1 i nie był chętny do korekt a silnik pracował niby równo ale tak jakby w wydech trochę pukał. Na nowym ECU korekty są inne. Trochę mnie to zmyliło przy całej zabawie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie miałem to napisać, ale mnie ubiegłeś :) odczyty błedów z ECU mogą być mocno niespecyficzne i często wprowadzać w błąd. Wcale ich diagnoza nie jest oczywista. Choć Aniewa ma rację, tak czy siak od tego trzeba zacząć. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na złość, auto stało nieużywane od wczoraj od 20:00. Do pracy wyjechałem rano przed 8:00, mam ok 12km i autko chodziło idealnie i wzorowo. Bez klekotu, poszarpywania, normalnie młody bóg ;) Na moje jakby to były wtryski to by to nie działało jak chce. Zobaczymy co dziś "kąkuter" pokaże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, mates92 napisał:

Do pracy wyjechałem rano przed 8:00, mam ok 12km i autko chodziło idealnie i wzorowo.

Bez klekotu, poszarpywania, normalnie młody bóg

Sterownik - to  jest  " konik " kolegi  omega ,

Praktyka  -  tezy kolegi nie potwierdza 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, no tak to Andrzej jest, jak się przy czymś umęczyłeś w życiu to zapada to w pamięć. Napisałem przecież, że może być 100 różnych innych rzeczy, ale od czegoś trzeba zacząć. Osobiście zacząłbym właśnie od sterownika, bo proporcjonalnie tanio jest a i eliminujemy "mózg" układu. Przy jego awarii komunikaty też mogą być mega dziwne. Tak było to u mnie przecież i też niepotrzebnie wymieniłem wtryskiwacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010 widzisz u mnie nie było błędów. Silnik jak by ktoś nigdy dieslem nie jeździł też by powiedział że chodzi git. A jednak głos się poprawił. Spalanie się poprawiło. Teraz jak gaśnie to zawsze delikatnie a wcześniej bywało różnie. Nie ma szarpnięć które bywały czasem przy delikatnym dodawaniu gazu. Także się poprawiło. Moje stare ECU się zachowywało jakby nie mogło sobie nadpisać niczego w eepromie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie;

  - większość usterek to tzw; duperele;

         - takie jak wymieniłem np; wczoraj,

  - Wy natomiast proponujecie zaczynać naprawę od dużego C;

       - praktyka Waszej tezy nie potwierdza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010 zgadza się. Zazwyczaj nie strzela się armata do kaczki. Na codzień zajmuje się utrzymaniem maszyn. Wcześniej naprawiałem elektronikę uzytkową. I wiem są rozwiązania które są wadliwe. Nas dwóch już spotkało się z uszkodzonym ECU. Poprostu myślę że warto mieć z tyłu głowy ze ECU jednak nie są wieczne i nie robić wszystkiego wkoło tylko żeby tego nie dotykac:) tak samo nie mamy pewności że ktoś nie wgrał czegoś innego niż fabryka dała i jaka jest jakosc wgranego wsadu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po diagnostyce komputerem i badaniu akumulatora. Błedy które były w komputerze to generalnie same usterki elektroniczne wynikające z niskiego napięcia. Diagnoza, wymienić akumulator i wszystko powinno działać i nawet przestać klekotać. Niskie napięcie powoduje że komputer nie działa prawidłowo. Pojawił się nawet błąd o odczycie wtrysków. Także na wstępie wymieniam akumulator i jeździć i obserwować 

IMG_20210929_173632.jpg

IMG_20210929_173622.jpg

IMG_20210929_163016.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Jak go kupowałem w sierpniu 2020 to sprzedający mówił że założył nowy, ale wiesz jak nie wiesz? Akumulator marki Furya więc ciężko powiedzieć mi cokolwiek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Klekotanie - Megane 1.5 dCi 110km

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!