Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klekotanie - Megane 1.5 dCi 110km


mates92

Rekomendowane odpowiedzi

PODSUMOWANIE:

Odebrałem dziś samochód po wymianie filtrów i oleju. Mechanik mówił, że klekotanie występowało najprawdopodobniej przez złej jakości paliwo (że te silniki są na prawdę wrażliwe na to). Ewentualnie pojawiły się pęcherzyki powietrza w układzie paliwowym. Wymieniony został filtr palia także zobaczymy co będzie. Od 5 dni nie słyszałem klekotania. 

Błąd systemu start/ stop, który pojawił się w trakcie całej diagnostyki wynikł z wypalonej świecy żarowej. Mechanik sprawdził pod komputerem i jedyny błąd, który mu się pokazał to ten o uszkodzonej świecy żarowej. Muszę wymienić, bo w tym momencie odpala na 3 świecach i stąd błąd. 

Co do paliwa. Okazało się, że tankując na najbliższej mi stacji czyli Lotos, samochód faktycznie klekotał. Gdy dolałem Liqui Moly tankowałem na innej stacji. Gdy wyjechałem cały bak z tym specyfikiem, zatankowałem na tej stacji Lotos- auto znowu zaczęło klekotać. Zatankowałem na innej stacji , tym razem Orlen, od 5 dni jest spokój. Zdarzyło się że klekotnął, ale na chwilę. Szarpanie nie występuje również

 

Ciekawostka przyrodnicza. Kolega ma Mazdę 6 dwójkę z silnikiem 2.2 Diesel. Jemu też zaczęły klepać wtryski. Tankował na tej samej stacji Lotos co ja. Mówiłem mu co się dzieje z moją Renią. Zatankował na innej stacji, przejechał 100km i jak ręką odjął auto zaczęło chodzić cicho, bez klekotania.

 

Podsumowując, dziękuję wszystkim za poświęcony czas i pomysły. Na chwilę obecną, przyczyną zamieszania okazało się złej jakości paliwo (przynajmniej na tym etapie na to wskazuje). Jeżeli ktoś w przyszłości będzie mieć podobny problem, polecam spróbować zatankować gdzie indziej. Być może, okaże się ze dana partia paliwa jest zła. Wcześniej tankowałem też na tej stacji i nie miałem problemów. 

 

Na ten moment zostawiam z moją weselną Renatką :) jeżeli coś się zmieni, albo dowiem się nowych rzeczy, dodam kolejny wpis :)

Tymczasem, życzę wszystkim jak najmniej awarii w naszych Reniach :) 

 

Foto-216.jpg

Edytowane przez mates92
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak cuda na świecie się zdarzają, moja teoria legła w gruzach ? Może to i dobrze. Swoją drogą ja zatankowałem kiedyś chyba z 1/3 paliwa przez pomyłkę i nic mu nie było. Odezwij się za jakiś czas, bo niekiedy zdarza się taki efekt, że wchodzisz do lekarza chory a wychodzisz zdrowy pomimo, że ten lekarz zupełnie jeszcze nic nie zapodał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
W dniu 28.09.2021 o 09:51, omega napisał:

Olej nie ma żadnego znaczenia, ja od wyjazdu z salonu wymieniam go co 30k km i mam nalatane >430k km Coś tu jest nie tak, rozumiem, ze nie jesteś pierwszym właścicielem i nie wiesz co tu było kombinowane z ukł. wtryskowym? Jakbym miał na słuch postawić wstępną diagnozę to powiedziałbym, że wtryskiwacze są źle zakodowane. Dlatego pytałem czy wiesz, co tu było dłubane? Czy widać po nakrętkach, że wtryski były ruszane/wyciągane? I teraz tak, to szarpanie jest najprawdopodobniej spowodowane sypiącym się sterownikiem silnika, oczywiście to w nim siedzi sterowanie wtryskami tym samym ich zakodowanie. Nie zaczynaj od wtryskiwaczy, bo te siemensa są wieczne i jak ich nikt celowo nie popsuł to same z siebie się nie zepsują. Ja właśnie przez uszkodzenie sterownika przy 400k km je wymioeniłem zupełnie niepotrzebnie, bo przejechały by pewnie kolejne 400k km. Moja rada może wydawać się trudna, ale w rzeczywistości jest łatwa i tania. Na Allegro kupisz sterownik za ok 100-200zł Zrobienie klona to ok 250zł Do niego masz bardzo łatwy dostęp, więc sam go łatwo wymontujesz. Później kodowanie wtryskiwaczy tylko CLIPem (niczym więcej! To ważne) Pierwszy wtrysk od strony skrzyni. To przerywanie świadczy na 99%, że masz już ten sterownik padnięty a one gdzieś przy 300k km zaczynają padać.

To w tych silnikach trzeba kodowac wtryski ? W lagunie kodowałem ale w 1.5 dci 110 ta funkcja w clipie nie jest aktywna...w pyclipie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z tym co napisał @halas2  silniku ze sterownikiem SID 305 trzeba kodować wtryski, to są silniki o mocy 110 KM. W słabszej wersji 105 KM ze sterownikiem SID 301 nie ma potrzeby i możliwości kodowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich

 

Przyszły ujemne temperatury i niestety problem powrócił i daje o sobie znać jeszcze bardziej. Od mojego ostatniego postu do teraz problem praktycznie nie występował. 

Oprócz klekotania, pojawiło się również szarpanie (szczególnie na zimnym silniku), spadek mocy w zakresie 1600-2000 obrotów, falowanie obrotów na luzie do takiego stopnia, że silnik praktycznie zgaśnie.

 

Auto musi pilnie trafić na warsztat. Postaram się dać znać co się tam dzieje z Renatą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, mates92 napisał:

falowanie obrotów na luzie do takiego stopnia, że silnik praktycznie zgaśnie.

Po roku produkcji wychodzi, że masz silnik k9k 636 i problem z obrotami w niektórych przypadkach jest rozwiązany. Temat https://megane.com.pl/topic/76006-szarpanie-silnikiem-na-zimno/page/5/?tab=comments#comment-542224

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszperałem w necie na temat tego szarpania i kopara mi opadła. @aniewa zamawiam ten rezystor i termostat i będę robić. 

Sprawdziłem po Vin i mam silnik k9k 636, przejrzałem filmiki na YT i wygląda to identycznie. 

Dziś nagrałem filmik przy -1. Szarpanie i duszenie się występowało ale słabiej. Przy -4 już autem nie dało się ruszyć, w zeszłym roku przy -15 to gasł zaraz po odpaleniu. Winiłem świece żarowe, wymieniłem w tym roku na nowe a szarpanie nie ustąpiło. Zamontuje rezystor i zobaczę. Ciekawi mnie czy problem z klekotaniem jest powiązany z tym wszystkim.

 

Edytowane przez mates92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
7 godzin temu, Danielmegane12 napisał:

udało się coś zdziałać?

A co z tematem;  Megane 3 1.5 dCi 110km szarpie, klepie,

Co zrobiłeś z zaleceń?

   1/ wyeliminowałeś pęcherze powietrza?

   2/ filtr paliwa powinien być markowy; mann, knecht, purflux,

   3/ tankowanie na sprawdzonych stacjach,

   4/ kodowanie wtrysków;

        -  należy wprowadzać clipem lub maxiecu, 

        -  pierwszy cylinder to ten, od skrzyni biegów,

        -  jakie masz korekty wtrysków?

 

  5/ sprawdzić czy nie ma słabych/chwiejnych połączeń elektrycznych na podejrzanym wtrysku,

       -  zaśniedziałych styków na wtyczkach wtryskiwaczy ,

       -  we wtyku ECU,

       - porównać rezystancje wtryskiwaczy,

 6/ jeżeli było dużo jazd po mieście ;

       - przegonić auto ( wielokrotnie ) na trasie > 100 km z wysokimi obrotami silnika >3000 obr/min,

 7/ przy wymianie wtrysku ;

      - należy wymienić podkładkę pod wtryskiem na nową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tankuje na stacjach innych niż Orlen. Znajomy siedzi w paliwach i mówi że teraz Orlen ma problemy z dostawami i bierze co popadnie. I faktycznie nic się nie dzieje. Nie klepie, nie szarpie. 

Co do szarpania na zimnym przy ujemnych temperaturach to zapoznałem się z tematem, ale na razie nic nie robiłem. 

 

Póki co. Auto działa dobrze jak nie tankuje na Orlenie. Z Lotosem była jednorazowa sytuacja i nie jestem pewny czy wcześniej na Orlenie nie jeździło auto. Wychodzi że winne było paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mates92 napisał:

Tankuje na stacjach innych niż Orlen. Znajomy siedzi w paliwach i mówi że teraz Orlen ma problemy z dostawami i bierze co popadnie. 

Na południu Polski Orlen bierze to samo co reszta , wszyscy tankują cysterny w Radzionkowie. ORLEN, Shell, Lotos, prywatni. Widzę co podjeżdża 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mój k9k 636 też terkocze jak jest zimny,mniej wiecej po 3tyś obrotów sie uspokaja. Kiedy jest ciepły wszystko jest ok. One chyba tak mają.Kuzyna Laguna też terkocze przy niskich obrotach. Brak szarpania motorem.Termostat i świece zrobione. Może to podkladki wtrysków? Czasem na zimnym czuć spaliny w kabinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Klekotanie - Megane 1.5 dCi 110km

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!